Agnez valpar har kommit
Hejsan alla!!
Sent igår kväll födde Agnez 4 valpar (vet inte könen än), tyvärr så var 2 av dem döda. 1 hade inte kommit ur sina fosterhinner och en hade Agnez puttar bort av någon anledning. Den levde när jag kollade så jag la tillbaka den hos Agnez och sina 2 återstånde syskon, men i morse hade Agnez puttat bort den igen, men då var den död så där var inget att göra för den. Men mamma vet bäst om där är något som är fel med valparna, en annan tik jag har (LIna) gjorde samma sak med en av sina valpar för ca 4 år sedan.
Fotot: Lina med sina valpar, har inget på Agnez än, men det kommer.

Hoppas det går bra nu med de två som är kvar. Skickar ett grattis till er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

grattis
Grattis!
Sara

Grattis Agnez!!=D
HA, hon lurade mig den lilla skatan, nu när jag skulle se vad det var för kön på de 2 valparna (som för övrigt var en kille och 1 tjej) så lyfte jag lite till på filten eftersom tjejen hade kommit en bit bort från Agnez. Då låg hon och diade 3 andra valpar, så hon har alltså fött 6 valpar totalt och 4 har överlevt. Kan ev vara fler då det kan ta upp emot 24 timmar innan alla är ute, det är iallafall så länge jag väntar innan jag känner på hennes mage för att känna om det finns fler priskorvs stora saker i magen på hennen. Är där inte det då är alla födda, skulle däremot (som inte har hänt mig på de ca 30-talet kullar jag har haft) kännas prinskorvsstora klumpar, då kan där var döda valpar i magen, och då kommer hon akut på djursjukhuset som jag har ca 10 min gångväg från där jag bor. Men det är första gången jag har blivit så totalt lurad av mina illertikar. De 2 sista valparna var båda killar, så det blev 1 tjej och 3 killar.

Grattis till de nya :P
golf.ifokus.se
åh va spännande :) grattis till alla fyra då :D
Haha! Vilken lurifax!
Sara
Stort GRATTIS!
Hon gav dig ett sent april skämt då med andra ord hihi

GRATTIS

haha, men det där var i alla fall ett trevligt sätt att bli lurad på. Grattis till de fyra då :-)
Audiatur et altera pars

Stort grattis till Agnez!!!
Jag blev också lurad, hittade bara 5 vid liv först, men sen var de plötsligt 6. Kul med bonusvalp ;)
Grattis agnez! Trevlig överraskning ;)

Grattis :o))

Vad roligt ! Stort grattis, hoppas att allt ska gå superbra :D
*Grattiskram*
grattis går det att köpa en val :D

Hur går det med valpisarna nu?
Audiatur et altera pars
Valparna är idag 10 dagar gammla, och växer så det knakar. Har ännu inte tagit foto på dem då jag har varit jätte dålig själ och har knappt orkat att stå på benen. Började på måndagen efter deras födelse, och sedan dess har jag och fortfarnde kass. Trolig orsak är att jag inte tåler den nya medecinen för min njure jag fick för ca 1 månad sedan. Gick bra så länge som jag hade även den gammla medecinen för utsättning, men ca 7-10 dagar senare började jag må pyton med illamånde och kräkningar och skit ont i magen. Alla är de med på listan av bikerkningar som kan följa medecineringen. Kan vara så enkelt som att de behöver sänka dosen, men detta får jag reda på först i nästa vecka. Så tills dess får jag må pyton.

Usch vad tråkigt att du ska behöva må så dåligt. Men bra att bebisarna växer och mår bra. Ser fram emot mer uppdateringar när du har orken och mår bättre igen.
Audiatur et altera pars
krya på dej *kram* :D

Krya på dig o stort Grattis till bäbisarna!

Hur går det med valparna och din medicin?
golf.ifokus.se