Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 447 ggr
Dandeli
0

Råd om bur.

Och nej nu kära små iller älskare, innan ni hinner få ångestrynkan i pannan så ska det påpekas att detta inlägg inte handlar om att jag jämt och ständigt tänker ha mina ludna barn bakom galler. :P

Jag och fästmannen har precis flyttar och har nu helt plötsligt en jättestor balkong (ca 8kvm), vars inglasade yta är ett parfekt tillhåll för illrarna när vi har skrajset främmande eller liknande. Tidigare så har vi haft en liten bur till som där dom kan känna sig trygga och dra sig tillbaka till som deras egna lilla revir, en bur som känns otroligt futtig på ytan vi nu har att avvara.

Så vi hade tänkt att inhandla en sådanhär istället nu;

http://www.trixie.de/tr/SBI8b9AW3Po2I2EIFaZLkHwXWUCvH8Fcfbs/newLayout/index.html

Någon som kan se för och nackdelar med det ur illersynpunkt? Tycker själv att den verkar ultimat utformad just som "tillhåll", men det är ju alltid bra att få ta del av andras tankar och synpunkter innan man gör större inköp.

Att ha den här typen av bur känns nödvändigt även då den till störst del kommer vara öppen. Zoloft våran äldsta är bland annat en svuren fiende med dammsugaren.. tror inte jag behöver säga mer. ^^

Är jätte tacksamma för alla tankar ni delar med er av ang detta. =)Mvh Oss & de ludna barnen.

Dandeli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg först nu att länken inte fungerar. Lägger till en bild på buren här istället. Måtten är: 186x146x93 cm

Gilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den där tittade vi oxå på förra året o blev väldigt sugen på.
Tror den skulle vara mysig som ett krypin.
Fast vi skulle ha vår utomhus på baksidan.
O den var inte heller så ruskans dyr.

Just nu har våra den här som krypin inomhus ( ja…den är ständigt öppen …liksom transportburen i hallen ;o) o den är omtyckt.

Samma problem har vi med Macho-Marwin som sätter skräck i alla med sina tänder.
Tar någon i dammsugaren…bara så han hör den rulla blir han stel av skräck.
Hade honom instängd i annat rum förr när vi dammsög.
Men vi kom fram till att det var bättre någon gick ut med honom på promenad eller satt med honom i famnen vid dessa tillfällen.
För han får verkligen panik.

Faxlin
0

#1: Den där buren går att göra hur mysig och rolig som helst med rör och sådant, och hängmatta. Har kikat på den själv. Så den skulle jag köpa om jag var er. De har möjlighet till skugga och att rusa omkring bland leksaker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Grattis till nya balkongen!

Tänk bara på att en inglasad veranda kan bli kokhet om solen ligger på…

JossanH
0

en tanke som slog mig är om illrarna inte är helt rumsrena, hur fungerar listerna om det kommer urin eller avföring på??

Det går nog annars att göra äldigt mysigt där :)

Sajtvärd på Iller.ifokus