Illern Hemma...
Har just läst igenom mitt exemplar av Illern hemma, och insett att jag missat något stort….efter en stund insåg jag vilka författare det är…
Inga mindre än Path Valley Farms…för er som inte vet så är de i princip de näst största leverantörer av iller till djuraffär efter Marshall farms, i usa…så ni kan ju gissa hur de föder upp sina illrar…..och detta förklarar ju varför det finns en hel del att kommentera gällande deras råd…
Bara´lite intressant tyckte jag! Hade faktiskt fått för mig att boken var svensk skriven av nån anledning ;)

trodde också den var svensk…
"Chaos is a friend of mine."

Visste att den inte var svensk, men hade ingen aning om att de var stora leverantörer till zooaffärer i usa.
den som ges ut av ICA förlaget? den har väl X antal år på nacken också och illerhållningen här i sverige bara har ju förändrats märkbart sedan dess…
#3 yup det är den. Jajamen den svenska upplagan gavs ut 1996, men den lär knappast ha förändrats sedan den gavs ut första gången 1985. Jag blev mest förvånad över vilka som hade skrivit den, hade helt missat det