Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1180 ggr
Aviendha
0

Äta humlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Phoenix och jag tog en promenad på kanske 800m idag, gick snabbt hela vägen och jag blev så glad. Skillnad mot tanten Aviendha som tycker allt är jätteläskigt och bara vill stå stilla.

En sak slog mig då. Vid denna tid är humlorna lite sega, och Chade fullkomligen ÄLSKADE att äta dem. Hellst skulle de vara egenfångade, eler aldeles "ny-döda". Testade en gång att ge honom en humla och en stor fläck furotone. Han valde humlan..

Gör någon av era det med? Eller hade jag en udda iller?

Mikaela_B
0

Ingen av mina som ja hade käkade humlor eller liknande dock har ja en hund som älskar dom, så roar hon sig när hon är med på jobbet och får vara på kontoret :p

Förmodligen har du en udda iller ;) Men visst e dom alla udda på ett eller annat sätt :P

www.blueberryhedgehogs.com

Velsan
0

Humla tog kol på spindlar och skalbaggar, å grodor :på

Fruttisen
0

Haha…mina är udda i såna fal också :) Häromdagen hörde jag att filurerna höll på med ngt myssko i vardagsrummet och gick dit för att kika efter. Då står båda där med ett "oj-vad-roligt-vi-har-uttryck" i ansiktena och studsar tillbaka bakom tunneln deras, jag kikar bakom och ser hur dom studsar och turas om att anfalla en stooor humla! Den är så seg och varenda gång den surrar till poppas det högt! Då den var jäklans stor visste dom inte riktigt hur dom skulle ta den i munnen, men Lakrits tog mod till sig och drog in den under soffan- tänkte inte att det kunde vara farligt tills jag hör henne hosta/pipa/snorvla högt. SHIT!!! Humlor kanske är farliga tänker jag. Rusar dit, ropar ut henne och får en tuggandes Lakrits fram under ifrån soffan…hon går tillbaka in och tuggar i sig resten av den knapriga humlan…Socker satt bredvid och såg sur ut för att hon inte fått något :) Dagen efter fångade jag en förvillad humla och gav dom, den flög dock iväg med båda skuttandes efter…

KOrt historia, men lång text. Mina äter insekter iaf.

Sara
0

Kan inte humlor "bränna" dem i halsen?

Sara

Fruttisen
0

#4 Humlor har gadd :P

Sara
0

Haha, ja "gadda" dem i halsen då?

Sara

Fruttisen
0

#6 Om dom är döda känns det inte som dom kan gadda? Hmm, hur är det med djur egetligen överlag över andra djurs gift….kan tex illrar vara allergiska mot bistick? Myggbett? Liknande….

Sara
0

Fast gadden är väl fortfarande hård? Då borde den väl kunna stickas?

Helt novis på det här..

Sara

Fruttisen
0

#8 Kan dom äta ben, kan dom nog äta en tagg?

UlrikaG
0

Sol slänger också i sig en humla då och så…..

det är nästan så man kan säga att man BARF-ar henne va? :)

Aviendha
0

#8 jag trodde oxå att humlor brändes, det känns ju så när man råkar ut för dem..

Chade lärde sig att rulla dem med framtassarna först innan han åt dem, kanske var det för att undvika det? Han gjorde det inte med döda, men med levande..