Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 586 ggr
Satmaran
0

Mayas valpar 1 vecka.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har prinsesskorvarna blivit en vecka!

Knubbiga och fjuniga. Starka lungor har de, för de väcker mig på nätterna med sina piiip :D En ljusgråaktig nyans skymtar över små ryggar så det lär bli viltfärgade för hela slanten.

Viktnoteringar 33, 34, 34, 35, 35, 37 gram. Ganska jämnt alltså.

Maya vaktar bra, jag fick ett par nafs som markering att hon minsann inte gillade att jag lånade de små. Nåja, nu är det gjort och hon ska få vara ifred en vecka.

MimmieM
0

Naaw.. de kommer bli så söta ;)

Carpe Diem

Jenahbella
0

riktiga små snuttbullar :)

Faxlin
0

Vilka söta små prinsesskorvar du har.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Blir så sugen på att ha små pipisar hemma.

När jag körde min vän och hans fru till BB idag så frågade han om jag var sugen på barn (och detta medan hans fru kvider av värkar i baksätet). " -Nej, men en illervalp skulle jag vilja ha råd med." Blev mitt svar.

Sara

Norrskenets
0

Va snabbt dom växer knoddarna dina=)

Satmaran
0

Tack alla!

#4  Inte kul att vara valpsugen och fattig, och stackars lilla Norpan som råkade illa ut. Men nu dröjer det ju innan prinsesskorvarna är leveransklara, så du hinner kanske spara ihop 1½ tusing tills dess =).

#5 Ja, vem kunde tro att dessa så otroligt små korvar skulle växa till sig så snabbt?

Norrskenets
0

#6 ska bli spännande att se va pappan deras har gett för "resultat" ;)

tozen07
0

Sötisar :P

Jenahbella
0

haha nu e de ju nästan så du får döpa dom till choriza, kolbassa, mortadella, mysliwska, salsiccia och salami :)
massa små mumsiga korvar :D

åh nu blev ja hungrig :(

Mstar
0

#9 näe, inte kryddkorv till frukost.. :/ Jag blev illamående.. sibylla, Dennis, vaggeryd..? Prickig..? hm, nä. jag tror det är dags för mig att bege mig mot skolan och släppa ut alla knasiga tankar där istället.

Satmaran
0

Fniss! Medvurst, Knackvurst, Bratvurst, Kabanoss, Falu och Pölse.

Ni är galna, tjejer =)

Jag hade tänkt mig latino namn på dessa mörka korvar. Typ Salsa, Chica, Ay-Caramba, Shaqira, Niña, Cereza, Querida.

fridaas
0

Ah jag vill med!! här finns valpsug! Men nej boende och jobb har ännu inte fixat sig, så det blir till att vänta ytterligare :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Satmaran
0

#12 Du skulle väl i alla fall följa med Maria ner hit, så att du får gulla med alla en stund. Vem vet din situation kanske reder upp sig snabbare än du tror. Förresten, så får du väl fullt upp att vara extramatte till Diten och Herkules så länge?

Förr eller senare så kommer du att ha ditt alldeles egna monster. =)

fridaas
0

#13 Precis, så lite blir jag botat iaf ;) Och det är nog lika bra än så länge att jag inte har någonstans mer än hemma hos föräldrarna att bo hos, 3illrar varav två valpar på en gång kanske hade varit lite väl mkt i början ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Mstar
0

Satmaran, kan inte du skriva min tenta nu? Jag har hört att du kan sånt :P Jag fryser om händerna, sitter kasst, ont överallt. och inget är kul.

Ge mig en bärbar!! Morr!

Jenahbella
0

#11 haha precis ;)

Bratvurst va ju verkligen charmigt på en liten prinsesskorv :P eller inte :)

latino namnen va riktigt fina :)

#10 vem prata om frukost? :P jag va ju mitt i natten hungrig ;)

Satmaran
0

#15 Nej men Mstar vad tar du mig för? Jag skulle väl aaaldrig medverka till sådant fusk…. Nåja, men det var ju ingen tenta, det var ju bara en oskyldig uppsats ;)

Ta på vantar, en kudde i svanken och en panodil, så fixar du det :)

#16 Tack Fnuha, jag har väntat på en latinokull, så det får bli denna eftersom alla är mörka.

Mstar
0

#17 detta är bara en rapport :P egentligen, men ska utformas som en tenta.. så vafan…  stolen trasig, för låg… bordet för högt..  dessutom är det tråkigt.

Jenahbella
0

#17 :) jaa de blir ju passande :)

jag funderar redan nu på min nästa lilla iller :P
skulle vilja ha en ljus :) men de blir väl inte förens i höst eller nästa vår :)
men drömma kan ja ju :D *drömmer vidare*

Satmaran
0

#19 Förra året fick Ida en bonuskull. 7 st extra blev det, mitt i värsta sommarhettan. Detta året kan hon gott hålla på sig tycker jag. =D

Jenahbella
0

#20 hehe vi får väl se hur illerkär jag blir ;)
men jag kommer nog kunna vänta :P
tog ju 22år innan jag hitta alou :)

Sarah
0

#20 Bonuskull? Två kullar på ett år?

Satmaran
0

#22 Ja Sarah, du läste rätt! Ida gick i brunst igen några veckor efter den första kullen flyttat hemifrån. Hon var ju tjock och välnärd så jag åkte iväg med henne för parning, i tron att det faktiskt inte skulle bli något. Eller att hon möjligen då bara skulle få en eller två valpar. Men jag misstog mig grundligt ;) Ut kom 7 stora och fina valpar. Idas rekord!!!

Ja så kan det gå, jag var visst inte den enda förra året som fick bonuskull. Vill minnas att det var en till härinne, men minns inte vem.

Moder Natur tyckte väl att det var ett bra år och att det fanns utrymme för lite extra ;)

Sarah
0

Ixid tog två kullar på samma år för två år sedan.

Deborah
0

finns det några som ska få valpar till juli så vore det super om ni hörde av er :D

skrollan
0

#25 de bästa är att höra sig runt bland alla uppfödare och se vem man trivs bäst hos och känner tillit hos och kan ringa med fårgor när som helst. Tycker ni ska kolal runt och helst åka runt och se er för innan ni bestämmer er!