Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 812 ggr
LiindaLarsson
0

Hår lossning!

En av mina illrar fäller hår så så det står härligt till.. hon var instängd i går för att hon kanske hadde ätit skumgummis men det fanns inget i bajsaet som tur var.. min svarta soffa var helt vit av Honney hår vad ska jag göra för att få bort allt hår.?

Mvh Linda

sarae
0

testa en klädroller…du vet en sån där med klister remsor på

LiindaLarsson
0

ja bra i de :) hehe för borsta med borste går inte alls.. det fasnar inget hår.. men sliter det inte så det för ont? hella rollen kommer ju ta slut..

sarae
0

#2 du menar på soffan nu va? i såfall går det åt en hel del

menar du på honey, så är det bättre att du själv plockar bort de hår som sitter löst på henne, men ryck inte

LiindaLarsson
0

både soffan och honney,,

skrollan
0

duscha henne fick jag höra, då fäller dem en massa. eller ha en sådan där handske man sätter på händerna och dra med med små gummipluppr typ.
Soffan kan man skaffa ett speciellt munstycke och dra med, toppen! Tror nästan man får med det ;)

Sara
0

Jag dammsög Bus när det var som värst. Har en dammsugare man kan ställa in sugeffekten på och den är inte alls stark på det minsta.

Sara

Mstar
0

När Banditen fällde tog jag med honom ut och nöp tag i pälsen och drog loss det som satt löst.. gjorde det dagen efter oxå, sen var det inte mycket mer löst sittande hår som fanns kvar på honom..

skrollan
0

#7 så gjorde vi med skrollan ;)

Sara
0

Om man fuktar händerna och drar över pälsen följer rätt mkt strån med.

Sara

elinn
0

Den metoden som Sara beskriver använder vi oss av. Står vid diskbänken och drar handen genom pälsen, sköljer av den och fortsätter så till det inte lossnar mer hår.

Gilla
0

Här brukar vi kamma med en sån där "gummiborste" som man sätter på händerna.
Inte helt populärt de det verkar killa något förskräckligt :o)
Men väldigt effektivt om man gör det när de kommit igång ordentligt.
Då brukar allt löst hår släppa på en gång…

LiindaLarsson
0

vart hitter man en sån borste??

Qviq
0

#12 djuraffärer sen har jag även sätt att man kan få det som typ erbjdande när man köper kattmat i vanliga mataffärer ganska ofta, men då står man ju med massa onödig kattmat:P

"Chaos is a friend of mine."

Gilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 12 Ser ut så här…

"Oval gummiborste som passar korthåriga hundar.

Ger en skön massage medan du bostar."

Madde
0

Jag har en handske här hemma som fungerar superbra. =) Både på illrar och hundar. Testade nämligen på min mammas hund i går och gisses vad hår som hängde med. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Stotte
0

Vi kör katt borste hemma och det funkar perfekt. Enda som är jobbigt är att man måste rensa borsten var 3min.

LiindaLarsson
0

tack :)

AlbaStiffler
0

Borste tycker aldrig jag har funkat, de är lixom för små för att borstas. Jag blöter åxå bara handen och drar över dem, då får de ju klappning också och det är inte lika otäckt som det är att bli borstad.

Stotte
0

#18 kanske jag som har en stor iller då för här funkar det utmärkt =)

oneisis
0

#6 hahaha.. tyckte illern om att bli dammsugen?? skulle testat det på ceasar men han är färdig nu med fällningen. Äntligen!!

Sara
0

Tycker om och tycker om, han accepterade det. Skrattande Men som sagt det var inte mkt sug i dammsugaren.

Sara