Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 843 ggr
LiindaLarsson
0

HJÄÄLP!!!! snabba svar!

Stacy eller Honney har kraffsat sönder soffan i natt, eller om dom gjort det tillsammans vet jag inte… Men det är ett jätte stort hål i soffan.. tänk om dom fått i sej skumgummi?? jag skiiter i soffan det går att köpa ny, men en 'Honney eller Stacy går inte att köpa ny..

hur mycket parafinolja ska jag ge..

mvh Liinda

elinn
0

Ge dem en tesked var och sära på dem så du ser vem som bajsar vad.

Hoppas de inte fått isig något.

LiindaLarsson
0

Okaaaay :) tack för ditt snaba svar :) tyvär kan jag inte sära på dom.. håller på att flytta och det är hovendroven överallt

Mstar
0

#2 kan du inte stänga in en av dem i ett rum, tills parrafinet är ute igen..?

LiindaLarsson
0

Har inte plats,, jag har bara en 2 rummare..

plus katten  sen ajg och min kille på det

men ska lösa det på nått sätt

elinn
0

Varsin transportbur går lika bra. Eller en i bur och en lös.

LiindaLarsson
0

ingen av mina illrar får vara instängda det är ett måtto jag har.. men har fixat så ena är i köket och andra i vardagsurmet..

elinn
0

Vad hade varit bäst i detta läge, ditt måtto eller deras säkerhet??

Bra att du kunde ordna det iaf =)

LiindaLarsson
0

ja men inte skulle jag kunna stänga in dom i en transport bur ingen gillar att vara i den förutom om vi åker bil men annars hatar dom att vara instängd i den om den är i huset,., då kraffsar dom och boter tills jag tappar tålomodet och går å öppnar

[jenkass]
0

hur har det gått?

LiindaLarsson
0

det har bara varit klet inget annat.. tror inte dom fick i sej nå.. TUR det

Sara
0

Skönt!

Sara

smalltowndude
0

Hur farligt är skumgummi?

Mstar
0

#12 tillräckligt…?  Jag tror inte magen kan smälta det iaf.. :/en tror jag inte att det är direkt giftigt.. Men det kan säkert blockera ganska duktigt i tarmarna..

Qviq
0

#12 väldigt farligt då det kan fastna i tarmarna och då kan man behöva operera dem akut, en vanlig dödsorsak hos illrar:(

"Chaos is a friend of mine."

smalltowndude
0

Okej, det är ju alltid bra att veta, ifall det skulle hända ngn gång menar jag.

Faxlin
0

#13: Nackdelen med just skumgummi är att vissa skumgummin i möbler och speciellt i dynor är preparerade så de är giftiga också. Så det är en dubbel fara vi pratar om här.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mstar
0

#16 just ja, tänkte inte så långt.. folk ihttar på så mycket nuförtiden.. varför har man inte bara hö i dynor??  :P

fridaas
0

#17 för att vi höallergiker inte skulle kunna ha dynor isf ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LiindaLarsson
0

men som tur var det inget i deras tarmar / magar.. dom har bara krafsat sönder soffan, men det vikgtigaste är ju att dom mår bra.. men om man annar tror att dom fått i sej så är det alltid bäst att ge dom parafinolja eller nå liknande som gör att det kommer ut lättare..

:)

skrollan
0

#19 det kan jag också tänka mig, att det bara var kul för dem att kraffsa ;)

Sara
0

Så skönt att det "bara" var soffan som fick lida.

Sara

LiindaLarsson
0

hahah jaa så nu blir det att köpa en ny soffa som man har tänkt göra för långe sen.. tack var det mina små sötnosar så blir det en ny :)

meen FAN om dom kraffsar i den nya haha ^^