fyller frysen ...igen
yup nu var det än en gång dags att fylla frysen, valparnaäter mig formligen ur huset. Så jag tog ryggsäck och åkte iväg mi underbare slaktare. väl där bad jag att få sånt som skulle ge lite variation, då erbjöd han sig beställa hem krokodil kött…behöver jag säga att jag tackade nej ,)
så det blev kalkonskrov, kycklingskrov, ankskrov och kalkonmage. Gissningsvis runt 10 kg. Sen bar de av till djuraffären, där jag fick med mig ett 20-tal vuxna möss, ca 40 fuzzies, små märgben, och 2 stooooora vuxna råttor…..
Så nu borde vi klara oss till måndag i alla fall ;)
ska bli kul att se om valparna klarar av en hel råtta, den är större än vad de är nästan ,)

låter brutalt med en råtta!
Carpe Diem
Hoppas att mössen och råttorna var uppskattade :P
kan ju medela att de är frysta råttor, inte levande ;)
www.blueberryhedgehogs.com

Är det klokt egentligen!!!? Vansinne :) Jag fattar inte att de kan äta såååå mycket. Tror att dessa små varelser sätter i sig mer kött än en vuxen man på en dag!!!!
Jag är ruinerad snart. Suck!!!!
#3 hehehe de gör de..garanterat!!
#2 nja, råttan var vä så där, tror den var för stor… imorse hittade jag råttan, allt utom innanmätet var kvar…vet ni hur död råtta luktar? uuuurk
#4 med tanke på att jag arbetade med döda djur så ja de vet jag :P och död råtta kan ja lova att de lucktar inte smultron precis :p Delade du den eller vågade du inte?? :P för stort för din smak kanske haha
www.blueberryhedgehogs.com
#5 hehe de fick den hel, men jag skarr upp den på mitten så att säga ;) så länge det är dött så vågar jag ;)

Jag har ätit krokodil, gott var det. Smakar som en blandning mellan fisk och kyckling. Köpt på Maxi i Oskarshamn om det är ngn som är intresserad x)