Mayas valpar!!!
Grattis till en nybliven mamma!
Idag har Maya nedkommit med 9 fina, men väldigt små valpar.
3 st. var döda eller dog för att Maya inte förstod hur hon skulle göra?
Nu har hon dock fattat galoppen :) 6 fina valpar lever och piper så det står härliga till!!!
Hoppas att alla får överleva. Nu får man bara hoppas att Mayas moderskänslor ska ta över och att hon ska ta sitt ansvar som mamma. Jag finns här och står i kulisserna, men jag vill helst inte ingripa alls.
Satmaran.

Grattis och hoppas att går som det ska =)
golf.ifokus.se

Tack Thessan! Nu börjar Maya fatta vad som krävs av henne.
Bättre sent än aldrig. Nu har alla hittat hem till en tutte! och Maya förstår att det är det som är meningen!!!!

Åhhh…Grattis :o)))

Värst vad länge du satt uppe :P jag var helt slut när jag kom hem, somnade i soffan, och har ine orkat lyfta på mobilen förrän nu i morse, vågade inte skriva till dig varken kl 6, eller 8..
Grattis till maya, haha, tänk att jag kände på hennes mage bara några få timmar innan de små började ploppa ut.. :D

Jag döööööör av uttorkning för jag har precis dregglat över bilder på Idas valpar =)
golf.ifokus.se

just fan! uttorkning… jag skulle ju duscha, inte sitta här längre! tack för påminnelsen! :D

grattis till bebisarna
ÅH! Grattis till duktiga nya mamma!
Grattis till vappisarna!
Sara
grattis :D

Hej igen!
Här kommer bilder på fina bebbar. Maya klarar sig fint nu men tittar fortfarande förvånat på dem. Hon verkar inte riktigt fatta att de verkligen är hennes egna bebbar. De suttar och mår bra. Maya delar generöst med sig och låter mig känna på dem.

aww =) ännu fler att dregla över ;)
skönt att de mår bra :D

#11: Ohh, vilken underbar bild. Grattis till bebisarna hoppas att allt går bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis till sötnosarna. :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag får ett sånt där dumleende när jag ser sådana bilder..
Sara

Satt och va så nervös när du berättade att första valpen kom, skönt att allt gick så pass bra ändå. Grattis Maya gumman!

Goa lilla Maya, hon är spänd som en stålfjäder och tycks ha svårt att koppla av. Jag får sitta långa stunder och klappa och gosa med henne, då faller hon i koma och sover lugnt och djupt, annars är hon väldigt spänd. Hoppas hon snart ska falla till ro i sin nya roll som mamma. Duktig är hon i alla fall, jag har sällan sett så rena valpar… rosenskimrande och välputsade är de i alla fall :).

Åh, inte lätt att ställa om sig..
aww hon kommer nog slappna av snart :) kan inte va lätt när de bara ploppar ut massa små bebisar helt plötsligt ;)

Idag märker jag att Maya riktigt har hittat sig själv i den nya rollen. Hon är avslappnad och luuugn. Även jag vågar pusta ut nu. De så förtvivlat små cocktailkorvarna har vuxit till sig lite och de ynkliga pipen är starkare :) Nu har de snart nått den storlek Idas valpar har när de föds.
Eftersom köket nu är upptaget av Ida med valpar så måste jag ha Maya med valpar inne hos mig, så nu blir det att plocka fram öronpropparna annars blir det inte mycket sömn. Även om det är små pip, så väcker de mig flera gånger på natten och jag vacklar oroligt upp för att kolla att allt står rätt till. Vilket det så klart gör. Nej från och med inatt blir det öronproppar!!
Grattis till sötnosarna!!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag är såå avudsjuk!!! Vill oxå ha ett gäng dunpipisar här!
Sara
Grattis =) Du har då sannerligen fullt upp hemma hos dig nu ;)
Paulina

Ja gissa om!!!?
I morgon kommer några gubbar som ska tryckspola i alla avlopp. De ska alltså in i köket!!!! Var ska jag göra av alla illrar!!!? Man kan ju inte förbereda så mycket heller, jag kan ju ha dem en kort stund i transporten, men det blir att jaga rätt på alla i sista sekund för gubbjäklarna kan ju inte säga något mer bestämt än att de kommer någon gång mellan 8:15 och 17:00.
Suck!!!

Grattis!

det löser du siddu ;)

Idag har jag varit och pillat på alla valparna en och en.
Det måste vara något i vattnet här, för hör och häpna…ALLA 6 är flickor!!!
Ingen jämn fördelning alls i detta huset, min stackars pojke blev nästan gråtfärdig… Va? mamma är det sant? Inte en endaste liten kille? Stackars Alex, När Herkules flyttar hemifrån så blir han ensam grabb här igen med en hel bunke tjejer.
Självklart är jag lika glad för det. Jag trivs ju bäst med tjejerna ;)

#29 åh vad jag är glad att jag önskade så tidigt, det var nog bara för han var så önskad som han ens blev till :)

Jag börjar misstänka att mina tjejer har någon sammansvärjning, inga små gossevalpar ska få födas… och Herkules var ett olycksfall i arbetet :D
haha jag tror de va så att tjejerna ville ha nån att retas me bara :D
så dom släppte förbi herkules som ensam man :P :D

hahah det går väl inte retas med herkules!! tooootalt omöjligt!
jaa flickorna kanske tog sig vatten över huvet ;)

Den klumpen behöver inte slåss, det räcker att han sätter sig på dem :D
HAHAHA :D
jag vill inte ha en pannkaks a´lou bara 

#36 jag kan inte garantera att det inte blir pannkakor på vägen från malmö..
haha :) elias älskar iofs pannkakor ^^ :D

#38 jag gillar inte pannkakor alls… :/
hrm, tror vi har spårat ut lite.. hrm, heja maya och alla tjejvalpar! *desperat försök att återställa ordningen*
#39 haha inte jag heller :P
jaa just de mayas valpar ja ;) wiiiee sockersöta prinsesskorvar :D

aw så söta dom e :)
hehe ingen orsak :D tyckte de va sött :D

#43 jag vet inte de ja.. jag vill se när de har kommit ikapp herkan :P