Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 626 ggr
Sara
0

Äta i sängen?

Jag håller som sagt på att ändra kostvanor och har helt slutat äta i sängen. Jättebra för då behöver man inte skaka lakanet innan man ska sova. Är jättenoga med att inte dra med smulor med fötterna oxå.

Men, men.. NÅGON har oxå ändrat sina kostvanor och börjat äta i min säng istället. Har hittat Vitalin i sängen flera kvällar.

Men nu vet jag vem denne NÅGON är!

Satt i soffan och slökollade tv då en astmatisk Bus kom springande förbi och in i sovrummet. Nojjig matte som man är så går jag efter och kollar vad det är för fel på honom.

Tror ni inte knäppen sitter under mitt täcke och smaskar käk!!! Förvånad

Det flåsande lätet kom av att han hade hela munnen full med Vitalin..

Kan man annat än att skratta åt dem?! Skrattande

Sara

skrollan
0

haha, det där flåsande lätet känner jag väl igen!! :) här hemma är det mestadels groggie som vill äta på toaletten, men han äter oftast inte upp det, utabn springer bara och lägger det där så att sedan schess äter upp det.

MimmieM
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Carpe Diem

Nea
0

hahaha. Bus är verkligen ett passande namn. :-)

Sara
0

Japp, har prickat in namnen på både Bus och Norpan. Skrattande

Sara

Faxlin
0

haha, de saknade kanske det där ojämna som blir när man äter i sängen och ville fixa till det själva. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#0> skitkul!

Hemma har vi en tradition gällande frukosten som går ut på att jag slänger in en sats med gröt i micron. Då kommer Leo kutandes (ibland även stiffler). Sedan jagar han mig med den brännheta skålen till finrummet där jag sitter i soffan och äter min gröt. Sen står han och klänger och tassar mig på mitt ben tills jag lyfter upp honom i soffan. Sen står han och vinglar och kravlar ut på mitt lår och försöker komma åt skålen (som fortfarande är brännhet). Ibland hoppar han över på glasbordet och står där och halkar istället som värsta Bambi.

När min gröt kallnat tillräckligt så får Leo en bit torkad äppelskiva som jag har i gröten. Men nyligen gjorde jag en upptäckt. Leo gillar normalt inte banan. Men jag hade skivat i färsk banan i gröten, och plötsligt kunde han äta banan när den var ingrötad. Slutsatsen är alltså att det är havregrynsgröten han älskar. Så imorse fick han en liten klick (kanske en fjärdedels tsk) med gröt. Han tog den varligt, gick några steg i soffan innan han lade ner den på den röda spetskudden. Sen slickade han noggrannt i sig gröten och kletade in hela spetskudden.

*mammas pojke*

Sara
0

# 6 Haha! De är underbara de små liven!

Sara

Faxlin
0

#6: haha, de är för mysiga de små liven. Ser hela scenariot framför mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars