knäpp iller
kan iller bli känsliga för pip ljud från leksaker?
Min hund höll på med piip leksak och då jagar min ene tjej mig. Lekte sedan lite själv med pip leksaken med hunden och då attackerar tjejen mig. Försöker klättra upp och bita mig i ansiktet. Hon kom till halsen när jag fick tag i henne och då bet hon.
Kollade igen om hon verkligen reagerade så starkt på pipet. Gjorde det igen när hon låg i min famn. Då bet hon till i armen. Hon har aldrig bitit mig på annat ställe än 2 ggr i näsan.
Hon har inte fått kött på två veckor. Kan det vara att hon kände lukten av att jag plockade fram en fryst kyckling för nån timme sedan tills i morgon?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Det låter mer troligt att det är pip leksaken än köttet. Många illrar reagerar väldigt starkt på pipleksaker. Vissa blir lekfulla medans andra visar en sida som är mindre rolig. Bästa sättet är att låta henne slippa pipisar så mycket som möjligt tycker jag då hon visar så starkt att hon inte tycker om det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jo sant.. men hon har ju aldrig betett sig såhär innan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Helt klart pipisen…
Marwin kan bli helt tokig vidd vissa pipisar.
Verkar ha en frekvens som skär sig väldigt illa i öronen.
Andra är oki.
De har vi för inkallning när vi behöver få tag i illringarna fort.
Då kommer först Marwin som skjuten ur en kanon o Dookie efter i hasorna för att se vad det är för alarm som går i gång…