Katastrofkullen - 6 veckor
Idag är katastrofkullen hela 6 veckor. Tiden går så skrämmande fort! Om dryga 4 veckor är det redan dags att flytta, och det börjar redan kännas snyftigt. I övrigt fortsätter de växa så att det knakar, de busar stimmar och stojjar, och har verkligen lärt sig hur man anväder sina tänder ;) De är i alla fall helt underbara!

Gud va söta. Snacka om att de säljer sig själva. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Men usch då, sånna vill vi inte ha ;)
golf.ifokus.se

Hur i helsike bär du dig åt kvinna, för att få dem att vara stilla?
Alla tips är välkomna, för imorgon är det 5 veckor för våra gryn och jag funderar på….. hmmm… om de röker lite marijuana, kanske det kan lugna dem en stund? :)
Jag vill ju ha dem vakna men stilla, så valium är ju inte att tänka på, hmmm. :)
#8 hehehe ca 150 kort, snabb kamera och en bra medhjälpare :P Sen får man locka med lite kött i olika former, gnida in kanterna med blod från köttet, vifta med en leksak strax ovanför….men stilla sitter de inte…
haha! gud va söta :D
Sååå söta dom har blivit :D
#8 nje sara bara luras superlim i botten av krukan och på filten de gör susen :p
Haha nje skämt åt sido dom är helt ljuviga alltså
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Blight ser ju helt galen ut =P Så liten mörk sak, utan mörk nos *gulligull*
#12: hahaha Det kan ja verkligen se framför mig hur hon får klippa bort pälsen när de väl är färdigfotade. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#12 shhhh inte skvallra nu!!
#13 ja han ser lite annorlunda ut killen :P
Daisy är ljuvlig! Det är de allihop men den tösen är något extra.
Sara
Tänder kan jag då lova att dom vet hur man använder :S
Mina tår va ju i sice med fötterna efter valpinvationen på dom :P
Dom e underbara hela högen sarae ;) Lite speciella med haha =D
www.blueberryhedgehogs.com

De är helt underbara :o)
Sitter som bäst o dregglar vid hemsidan ;o)

här hemma avgudar vi angora killen =) disaster =P

Jag drewghslar ingeting… *slurp*
Japp, måste införskaffa en genomskinlig presenning som är mjuk nog att skriva igenom, annats lär tangentborder rosta sönder efter sådana här trådar =)
Sukrat? JAG? Aldrig i livet att jag vill ha ett sånt där kyp ;)
Paulina
#22 hahaha nej det förstår jag verkligen att du inte vill ha. Själv mår jag ju dåligt bara av att ha dem i mitt hem :P

Måste ju bara säga att jag bara älskar Chaos/Havocs nos :o)
ja den är enormt pussvänlig vill jag lova ;)

Grattis vappisarna!*dreggel*Vill ha angororna och Havoc..ehh jag tar allihop!
Själv är mina valpar 4veckor idag.=D Kommer tyvärr inga bilder får se om jag hinner senare..lite jobbigt när datorn inte finns hemma hos mig.
Åhhh *dreggel* Såååå söta
Vilka utav valparna är otingade?!
//Cute

Tror att det är Blight och Ravage som fortfarande letar efter det perfekta hemmet.
#29 stämmer
Är de redan 6 veckor gammla de små liven, då föddes de när jag parade Agnez. Beräknar att hennes valpar kommer söndag eller måndag, de kan ioch för sig komma även imorgon. Men hennes slempropp började att gå den 17, och alla mina tikar, inkl Agnez har sedan fött valpar efter ca 3 dagar. Så enligt planen då, ska de födas på söndags morgonen eller under natten till måndag. När det blir åter står att se, håller alla underrättade när det sker. Grattis iallafall till 6 veckors valparna.

#26 Tyckte vell att jag skrev fel i allt snabb skrivande, dom vart 5veckor juh!

Ah va urgulliga! Man blir så suuugen för en till men det för räcka med 2 pälsmonstrar och en människa bebis just nu :)

#31 Det var intressant, Här gick slemproppen torsdag kväll, det skulle då betyda att Maya föder på söndag kväll. Har aldrig tänkt på att räkna tiden mellan propp och förlossning, men det ska bli kul att se om din teori stämmer på min också.
Jag får önska dig och Agnez lycka till :)
På dweia gick slemproppen 11.30 den 5 mars…hon födde sina valpar sen natt/tidig morgon den 6 mars. Vad jag har hört är normen att de föder inom 24 timmar efter att proppen släppt. Men även här verkar det ju vara stor variation mellan våra illrar ;)
#31 Stort lycka till till agnez!
#34 ska denna kull bli ännu större än idas? :P

#35 Tror det var 2 dagar mellan propp o födsel med Ida, men är inte säker. Skulle ju vara behändigt om man kunde räkna mer exakt. Förra gången födde Ida, dag 40 räknat från första parningsstund. Jag hade precis stängt in henne när det satte igång, puh!! Denna gången födde hon dag 43!
Ja vi får väl se hur stooora de blir, Maya är ju ingen liten tjej 958 gram normalt och morfar Atlas gener kan ju spöka, hi hi. Men pappan är normalstor i alla fall.
#36 ja, jag har ju inte så mkt att komma med ;) min erfarenhet sträcker sig ju till katastrofkullen än så länge :P
"la ida Loca - befolkar sverige med grävlingar" ? Ny slogan?
Min skulle väl vara "starshine ferrets, förser sverige med inavlade rovdjur" :P

#37 Japp! La ida locas Tamgrävlingsuppfödning ska vi heta i fortsättningen :)
Vad sägs om starshine illerinavel :) Usch! Nej men så farligt är det väl ändå inte? De är ju helt ljuvliga de små bastarderna;)
Tänk så mycket lycka dessa små skönheter har spritt här nu i 6 veckor. De är verkligen en fröjd för ögat!!! :)
#38 HAHAHA La ida locas TGU då vet jag vart jag vänder mig nästa gång jag vill ha något nytt och exotiskt :P
hehehe nejdå, de är ljuvliga, bastader eller ej. men jag skulle nog kuna tjäna mig en fet hacka på att börja massproducera inavlade angoror … intresseanmälningar för att få köpa dem till avel fortsätter att ramla in. Och jag blir mer och mer mörkrädd, samt besviken.
Härligt att de har kunnat glädja någon! ;)
Vad söta :) Min syster hade illrar när jag var liten då fick hon några kullar på 11 ungar :O Dom luktar väl ganska mkt. ^^
#40 menar du valpar eller vuxna? okastererade hanar i brunst luktar ofta ordentligt. Valpar har en speciell sötaktigt doft. medans kastrerade vuxna luktar inte mer än adra djur
#41 De vuxna luktade mkt. De var inte kastrerade, ;)

#35-#39 Hahaha. Cathy 24 h från propp till valp.
Usch vilka fula saker!!! Jag kunde inte ens titta utan att rysa!! Hur kan du göööööra så hääääär sarae????? Alla blir ju lidande… Tänk på stackars mig, sitter här uppe i sthlm och har inte en enda valp i sikte… 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Du kan få komma och gosa med mna valpar Kerstin ;)
Var bor du & är det lätt att hitta/ta sig dit??? jag blir vilse i pannkakan så fort jag sätter fötterna utanför dörren… 

Från Tyresö är det en bit, men det går SL buss hela vägen :) Jag bor utanför Rimbo. Man åker E18 mot Norrtälje och åker av mot Rimbo. Sen kör man mot Hallstavik och Rånäs. Sen är man framme :) Från dig så tar det lite drygt en timme skulle jag säga.
Herregud!! Jag som inte hittar i tyresö ens (bott här sedan 1989)… Ett exempel: det tog mig en halvtimme (svärandes åt vägvisaren i mobiltel.) att hitta från T fridhemsplan till S:t Göran.. Jag är verkligen hopplös!! 

Haha, du får ta med dig Nettan. Ut på motorvägen från tyresö… följ skyltarna mot E4 norr. Där du kan svänga av mot Enköping, svänger du åt andra hållet mot Norrtälje.