Vildsvin som illerfoder
Ja, det var något jag inte direkt hade haft så mycket tankar på förns igår. Jag fick hjärta, lever och lite annat smått och gott från ett par jägare här i byn. Så igår kväll smaskade de på färskt vildsvinshjärta för första gången. Det var en delikatess om man ska tro illrarna. Och ja frågar man mig så var det riktigt äckligt. Tur jag har en snäll sambo som ställde sig och skar upp allt i bra bitar åt dem. Jag hade fullt sjå med att packa ner det i påsar sedan.
Dagens tips alltså:
Prata med era lokala jägare, det kan dyka upp lite godbitar ibland:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Har precis snackat med min granne som slaktar på fritiden… Ska få lite får och annat gott till illrana nästa helg! Tack för tipset åsa, hade inte tänkt att man kunde få resterna av folk som gillar sådant…
"Chaos is a friend of mine."

#1: Det är suveränt att prata med de som jagar. Det man ger till illrarna anvnder de i alla fall inte. Så då tar man bara till vara på mer från djuret. Och det är bara bra tycker jag. Blir lite vinn på alla håll liksom. Och jag tvekar inte att göra om det, även om det är en viss skillnad att hantera nyslaktat djur jämfört med det kött som ligger förpackade i kyldisken på affären.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars