Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 980 ggr
Theres
0

BARF

Vilket kött är okej och ge, vilket är mindre bra? Alltså från vilka djur?

golf.ifokus.se

sarae
0

i stort sett kan du ge precis allt i kött väg! lever och hjärta skall man däremot inte ge för ofta

lättast brukar vara att börja med tex kyckling i olika varianter

Theres
0

Gris? Det verkar vara det enda de tycker om… Men tänkte på trikiner och så?

golf.ifokus.se

Theres
0

Jag kom för övrigt på världens knep om man inte vill ha huset fullt av köttslamsor på alla deras gömställen - låt dem äta ute! :P

golf.ifokus.se

sarae
0

gris kan du ge, risken för trikiner i sverige är mkt låg, och illrar har betydligt tåligare magar ä vi männiksor. Men det är bra att variera olika sorters kött, och försöka tänka så naturligt som möjligt

Theres
0

Ja, egentligen så har de ju torrfoder som bas, och ibland har jag försökt ge dem kycklingvingar… i början gick vingarna åt, men på senare tid har jag hittat dem varje gång jag har storstädat :P Men fläskfilé äter de upp, för det mesta =) Ilallafall nyss när de åt ute… då hade de ju ingenstans att gömma det ;)

golf.ifokus.se

skrollan
0

men hur ofta får man ge kycklignhjärta i veckan och såna fall hur många? mina äter bara kycklinghjärta och dem får dem ca 1-2 var. Kan inte gå dem att äta något annat! grr

sarae
0

det beror på om du ger dem färska hjärtan elelr sådan aom vart frysta. När man fryser hjärtan degenererar taurinet snabbt, vilket innebär att man får ge dem mer för att de ska få i sig rätt mängd taurin. Men om man ändå ger dem fullgott torrfoder behöver man inte oroa sig så mkt över att de får taurinbrist. Om det är hjärtan som varit frysta kan du iaf ge dem 2 per gång kanske 3 ggr i veckan.

skrollan
0

njae, dem är inte frysta, dem ligger i kyldisken på willys, sedan fryser jag in dem hemma i olika påsar och ger dem ibland. Dem små trollen äter bara torrfoder och hjärtan, så då lär dem få is ig det i alla fall :)
Tack, då kan jag ge dem ca 3 gånger veckan :)

sarae
0

#8 jag menade om du själv har dem i frysen ;) eller köper färska varje gång de ska ha ;) jajamen! kul att de gillar det!