Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 566 ggr
Qviq
0

Svamp

Kommer nyss hem ifrån ett besök på vårdcentralen. Har slutat räkna hur många gånger jag uppsökt läkare för utslag över bålen som jag haft i snart 9 månader. Och idag fick jag en helt ny diagnos.

Svampinfektion från mina husdjur. Alltså från illrana. Läkaren visste inte först vad iller var för något men när jag berättade vad det var sa han att det var väldigt väldigt troligt att jag fått de från illrana om jag inte har katt, vilket jag inte har.

Denna infektion går inte över av sig själv tydligen och måste nu behandlas i en veckan och inte ha kontakt med illrana… Jätte roligt. Någon annan som har fått svampinfektion av illrar?

"Chaos is a friend of mine."

sarae
0

nope.. eller ja..jag vet inte vad jag har. Men har i 3 år haft utslag av olika former över större delen av kroppen. Kliande sår, rodnader som svider och kliar, böledr.. you name it i got it. Har vart hos varenda laker i gbg och ingen vet. de flesta säger stress. Nu hr jag äntlige fått börja med ljusterapi, som jag hoppas fungerar för jag blir på allvar dum i huvudet snart.

Hur ser dina utslag ut? vad fick du för salva?

Qviq
0

Mina utslag är väldigt jämna i formen, röda med vitt "fjäll" runt om, ca 1-4cm i omkrets. Kliar gör dem. Har inte löst ut salvan än så vet inte vad den heter…

"Chaos is a friend of mine."