eventuell omplacering
då jag och min sambo konstant bråkar om illrarna och deras rumsrenhet och med bebis på G funderar jag på om en omplacering vore det bästa. . tårarna bara rinner och jag vet inte vad jag ska göra. Illrarna är mitt allt och jag skulle helst inte omplacera men då jag hellre ser att vi har ett bra förhållande, jag och min sambo, så vore kanske det bästa att hitta ett annat hem. Trodde aldrig att jag skulle resonera så, men nu gör jag det. .
Jag skulle helst se att, om det blir aktuellt, dom kom till någon som redan har illrar, gärna lekfulla sådana. Melker har överskottsenergi :)
Skulle även se att dom kom till någon jag känner. .
Nej vad tråkigt när det blir så. Hoppas allt löser sig vare sig de blir kvar eller inte.
kram på dig vännen
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hennes sambo här… lyssna inte på henne
Vad är det vi inte ska lyssna på? Blir lite smått förvirrad.
han anser att ni inte ska ta mig på allvar. Jag vill mest veta om det finns någon jag känner som är intresserad, eller om någon har dunderknep på att få dom till å gå på lådan
Vad har du kört för knep än så länge? Med att få de att gå på lådan?
Annars får du börja med ett trångt utrymme och många lådor och mycket filtar. Sen får du sitta där och muta med godis när de går på lådan eller om de försöker gå utanför, stoppa i de i lådan och sen muta med godis.
Och ju bättre de blir desto större yta får de.
De kan alltid flytta hit, vi får försöka jämka ihop Funny och Amy på nått sätt.
Sara
testa att begräsa deras utrymme. det kan låta hårt, men låna hem en valphage eller liknande, och ha dem där inne när de sover. släpp endast ut dem när de har gått på låda. Ställ en låda i varje hörn och fyll resten med filat och mys. det funkar på de flesta illrar. Berömm när de gått på lådan, men ge dem inte godis. Låt dem sen komma ut å leka. Efter några timmar (när det börjar närma sig bajsdax) sätt in dem i hagen igen, tills de gått på lådan.
hoppas att ni får ordnig på dem så att ni kan ha kvar dem. vet hur mkt de betyder för dig kitty!
problemet är att jag är borta från 8 - 15 på dagarna. Då kan jga inte ha någon koll påd om. Sambon har nu gått in i bajstorkarstrejk. Han vill inte alls omplacera dom, påstår att jag aldrig skulle förlåta honom eller mig själv.. kan vara så. Jag tänker bara på att vi sedan ska ha barn, om 3 månader, frågan är om det inte blir värre då med tanke på den tid illrarna och bebisen tar. . .
Jag kan ju knappast ha dom i valphagen så lång tid. .
Huvva vilken hemsk sits du hamnat i =(
Förstår ditt resonemang, det blir ju mindre tid när barnet kommer med. Kan inte ge dig några råd alls, tyvärr, de som jag skulle kunna ge ang. lådhjälp har sarae och Madde redan skrivit.
Lycka till, eller vad man nu säger i en sådan situation?
Paulina
Menar du under tiden du är borta mellan 8-15?
med valphage kan man faktiskt få en ilelr att bli rätt så rumsren på ungefär en veckas tid ;) till och med JAG med mina monter har lyckats till viss del. Är nere på 5 lådor nu mot 11 förr :P visserligen är det inte bara genom att ha hage (har bara haft det på ludde och dweia) men jag bytte även till pellets och då blev de mkt bättre
precis, jag kan ju inte sätta dom i valphage mellan 8-15?
vi har ju ett redje rum man kan stänga in dom i, men det tar ju bebben över inom sinom tid..
#12 kan och kan. det beror på hur mkt du priooriterar att få dem rumsrena. Jag tror hellre att de tar en vecka i en hage, än ett liv utan matte ;) Eller så lånar du baby rummet nu och kör hårddträning, med lådor i varje hörn, och filtar å matplatser på all anann yta

Som #13 säger, ta över babyrummet och ös in lådor… när Valle kom in här hemma så var det itne många bajsar i lådan men efter en vecka ungefär i köket med åtta nio lådor plus resten av golvet täckt med matplatser och mysfilar så blev det mycket bättre=)
jag tror inte det är så bra att ha flera lådor i ett litet rum, sen när man tar bort lådor så kommer illern fortsätta att gå där det är tomt istället, eftersom att illern hade valmöjlighet att välja på så många platser. Vi har 100% lådtränade illrar å det har jag lyckats med tack vare ett mindre rum med bara en låda som man har "hänvisat" dem till.
jag vill bara tacka för alla tips och meddela att efter ett samtal med Sarae har nu mitt iller bajs bootcamp inletts. OMplacering kommer inte var aktuellt och jag vill även tillägga att jag är gravid i nästan 7e månaden och något hormonell så jag är inte säker på att jag skulle reagerat så här om jag inte var gravid
vill du låsa tråden? Eller har mer råd gällande toalettbesök?
# 16 Skönt att höra! Behöver ni få en paus nån vecka så vet du var jag finns.
Sara
#17 Du får gärna låsa tråden Madde. :) Tack