Byggt!!!
Ja… först så skulle jag bygga… men jag orkade inte leta efter spik och sånt, så jag gjorde någon provisorisk sak med häftpistol som inte var bra, sen tejpade jag fast mattan i golvet med vanlig tejp så de ska sluta ta sig under den.
Sen hade pappa äntligen tid, så då byggde vi tillsammans värsta braiga grejen :P
Jo, först spikade vi fast en list innanför dörren med mattkanten under så de absolut inte kan ta sig under mattan.
Sen spikade vi fast två lister på varsin sida om dörren så man kan ha en skiva innanför, så de inte kutar ut på en gång när man öppnar dörren.
Vi hittade 2 perfekta skivor… tillsammans är de 60 cm höga, den understa skivan är 40 cm hög… så när farmor ska ta sig in för att greja när vi är i spanien så kan hon lätt ta sig över (hoppas vi) om hon lyfter bort den övre skivan.
Det är en springa mellan skivorna och dörren på ca 5 cm, så vi har en överliggare på varje skiva så Epona inte ska fastna mellan dörren och skivorna och inte komma upp.
Tänkte rita i paint och visa hur det är (absolut rymningssäker nu) men vad sjutton, jag går och tar kort istället =) brb…
golf.ifokus.se
Det är bra med pappor ibland :)

Ja, visst är det… iallafall när de har tid med det man behöver dem till :P
Klicka här, så ser ni bilder =)
golf.ifokus.se

oooh tjusigt värre! när kome rni hit å bygger? :P

Vad ska du ha byggt? :P
golf.ifokus.se
en massa avspärrningar, gärna i betong med elstängsel och tagg tråd

Jaja, lätt, det ordnar vi ;)
golf.ifokus.se
suveränt! tänk Alcatraz (inte sånggruppen)

Epona hade jättekul nyss… Melwin var ute i koppel, Denver sov och jag hade dörren öppen. Epona hoppade fram och tillbaka över avspärrningen hela tiden :P (hade bara den ena skivan i) =)
golf.ifokus.se

Sådär… idag har farmor kollat om hon kunde ta sig över skivan, och det kunde hon… hon fick även öva på att plocka bajs ;)
golf.ifokus.se
#12 haha det är bra! låt dem gå på kurs innan ;)