Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 380 ggr
Alley-Pang
0

Hjälp!

Rocky har hostat lite den senaste tiden, men jag tänkte att det måste bero på att han tappar sin vinterpäls och får i sig den. Men nu så hostade han jätte mycket och spydde upp lite mat med något som var rödfärgat. Är skiträdd att det ska vara blod! Jag gav honom lite paraffinolja nu. Han är inte uttorkad och har ätit och varit pigg så vitt jag kan se. Borde jag åka till veterinären?

fridaas
0

Om han spyr blod borde väl en veterinär kolla på det låter det som :S fy va läskigt!!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Aviendha
0

Det är ju jättesvårt att veta, men killen hostar illa, och du befarar att det KAN vara blod, så jag skulle åka. Hellre en gång för mycket än en gång för lite..

Aviendha
0

i bästa fall är de ju bara nå goj i magen som ser rött ut, och lite irriterad i slemhinnorna men det är ju svårt att veta. *läger till för att inte jaga upp dig alltförmycket*

Alley-Pang
0

Ja, vi får hoppas det. Ska ringa runt lite och kolla om någon kan skjutsa mig ifall att.

AlbaStiffler
0

Han har inte ätit något rödfärgat då, som tex paprika eller liknande? Kanske någon frukt?

Alley-Pang
0

Nej, jag kan inte komma på något han kan ha ätit..

Madde
0

Du kommer troligtvis få åka till Strömsholm. Då annalysen stänger kl 16,00.

Åker du in och de vill röntga så kräv en konstrast röntgen. För det gjorde de aldrig på benjamin och därför så upptäckte de inte det som satt fast i halsen.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Alley-Pang
0

Han slutade hosta och spy efter jag gav honom oljan. Nu sover han lite men verkar ganska mycket som vanligt/lite bättre. Jag ska hålla ett öga på honom och ifall det blir värre åker jag in direkt.