Valle sjukling
Igår vid 16.30 tiden började valle spy hysteriskt.. matade med parafinolja, kom i retur, vatten, kom i retur… väntade ett tag och då fick han faktiskt behålla vätskeersättningen han fick. Ville inte äta inte dricka utan sov mest. Gav parafinolja på nytt vid halv elva tiden när jag var säker på att han fick behålla det han fick i sig.. en timme senare och fortfarande inget bajsande bestämde vi att det var dags för veterinär. Så jag har suttit vaken hela natten på Ultuna med en mycket groggy valle (lugnande) och varit på tre kontraströngen… för er som inte provat att ge en iller kontrastvätska kan jag likna det vid vitt trälim ungefär.. detta sprutas och skvätts över allt inom två meters radie.. Men åter till problemet. Efter fem timmar och ingen passage hela vägen ut så bestämdes det klockan åtta i morse att han ska öppnas upp så dom kan hitta vad det nu är som sitter i vägen. Nån som hjälper valle att hålla en tass eller tumma?

Åh, men stackars lilla krake.. Kommer att hålla tassar o tummar för Valle och hoppas på att allt blir bra!
Håller alla tummar och tassar här hemma! Vad är det för sjukhus han ligger på? Vill veta så många sjukhus som mäjligt som är bra på iller!
Lilla Valle… Hoppas allt går bra!! Vi håller tummar och tassar här i tyresö!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#2 ultuna
Håller tummarna här hemma för grabben!

Håller alla våra tummar tassar o tår här hemma!
"Chaos is a friend of mine."
Oj! Usch vad jobbigt… Håller tummarna!
Vart enda hårstrå reste sig på kroppen när jag läste det här. Önskar er all lycka!
Usch, usch, usch!!! Fick värsta ångestattacken nu, kommer så väl ihåg hur det kändes med Norpan.
Håller både tummar och tår och skickar dig en kram!
Sara
Nej så hemskt! Vi håller alla tummar och tassar och klor här hemma!
Huvva, är så glad att jag inte (pepparpeppar) vart med om den mardrömsresan. Önskar er all lycka.
Paulina

Men stackars Valle-sötisen. Hur har det gått? Håller alla illrarnas tassar i kors här hemma, och mina med.

Valle är nu opererad. Dom hittade ingenting i magsäck eller tarm trots att dom kontrollerade flera gånger. Däremot hittades en förstorad lymfknuta… prova har tagits på den och det ska analyserars… stackars vallekillen. Nu är det tassar och tår för att det är godartad/infektion som gäller. Om allt paserar som det ska genom tarmarna ska han få komma hem imorgon. Bäbisen.
Stackars Valle… han måste nog flytta hem till mig tror jag.. han är ju sååå förtjust i mina tjejer!!! Är Hanna dum mot dig killen???
Moahahaha…
Okej då, jag erkänner.. jag är bara ute efter att sno en iller
Pussa nosen (och dom andra nosarna som är hemma och är avundsjuka på Valle som får en massa uppmärksamhet
)

Ohja.. Det hade varit en ide om inte Valle fått sig enstadig flickvän nu=)
Ska pussa så många nosar jag hinner.

Ojoj, håller tassar och tummar för att allt ska gå bra.

Ringde precis till veterinären för att höra när vi kunde hämta honom, det fick vi inte, dom ville behålla honom till imorgon eftersom operationen varit så stor med öppnad magsäck och hela paketet. Jag som längtat så. Suck, en hel dag till innan jag får träffa mitt Vallegos. Det glada i det hela var väl det faktum att han efter omständigheterna mådde bra!
Tänk på att han behöver ta det lugnt sedan. Det tar ca 10 dagar innan magsäcken är läkt.
Sara

#16 men hu lillkillen! Tänker på er & håller tummarna här hemma & pälsarna håller tassarna.
Hur har det gått?? Har du fått hem honom??

Skönt att höra att han mådde bra efter omständigheterna iaf.

Oj vilken action… hoppas det gått bra för Valle. Hur lång tid skulle det ta innan ni fick svar om lymfknuten?
Nä ursch, det är verklgein hemskt att lämna ifrån sig sin lilla iller hos veterinären. håller tummarna för att han kommer tillbaka piggare och friskare!

När svaret om lymfknutan kommer vet jag inte. Ska höra efter idag för nu får vi hämta hem vår Valle! Han hade ätit gurka… har han aldrig gjort hemma och druckit vatten och såret såg fint ut så nu tyckte dom att han var redo för hemgång.
Så nu blir det stillasittande och ordentlig vila för killen, undrar om han själv vet om det.
vad härligt att valle får komma hem. Minns den känslan så väl från i somras då jag hade en dålig iller.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Skönt att få hem honom… utöver gurkan, har han börjat äta vanlig mat (typ burkmat?)?
Stackarn, nä han vill nog inte vila, inte när han fått tillbaka kraften… *S* Sitta still är ju töntigt…

Jajjamen, det äts i/d mat, små små portioner. Vila funkar väl.. ja alltså man sover ju en del annars men den här jäkla hagen… och inte träffa polarna, dumt påfund!!
Oj, stackars Valle, krama och pussa grabben. Vi ska hålla tummarna för provsvaret och att han återhämtar sig. Kommer och gosar med honom i slutet av maj.
Ammi