Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1805 ggr
Satmaran
0

Kattmjölk!!?

Var på ICA igår och köpte en flaska Whiskas kattmjölk, när jag kommer till kassan:

Kassabiträdet: Ursäkta jag frågar, är det till katter eller från katter?

Jag: Skulle tro att det är ganska svårt att mjölka en katt!!

Sen brister vi båda ut hysteriskt fnitter. Fick sen allehanda knäppa inre bilder som poppade upp hela kvällen.

Ville bara dela med mig av gårdagens roligaste händelse :)

Telefonkontakt
0

hehe, om man inte vet så är det ju svårt att veta. måste varit väldigt roligt :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Robinsnel
0

haha, smaaaart kassabiträde Räcka ut tungan

MimmieM
0

ja se skåningar ;)

Carpe Diem

Zaria81
0

*asg*

Fast sån är jag med,ibland ploppar mina inte så smarta frågor upp precis när jag tänker dem =)

MimmieM
0

Detta händer gärna över en kopp te ;)

Carpe Diem

Mstar
0

åhh te!!

MimmieM
0

med kattmjölk till ;)

Carpe Diem

AlbaStiffler
0

*fnissar*

Har du testat Valios laktosfria produkter istället? Vad jag förstår så innehåller kattmjölk ändå lite laktos och är alltså ändå lite dåligt… fast såklart bättre än vanlig mjölk.

Mina killar älskar Valios laktosfria kaffegrädde! :)

Satmaran
0

#8 Tack för tipset! Ska prova idag, kanske t o m är längre hållbarhet på valio? Men har för mig att kattmjölken innehåller en massa vitaminer också, gör kaffegrädden det?

AlbaStiffler
0

#9> Vitaminerna har jag inte koll på, det är väl de vanliga vitaminerna som finns i grädde som finns däri… borde inte vara massa tillsatta…

Hållbarheten är tillräcklig. Jag öppnar kanske en förpackning varannan vecka. Mot slutet av andra veckan kan den bli lite tjockare men skakar man den så blir den bra igen och illrarna bryr sig absolut inte om ifall den inte är nyöppnad eller inte. Har även smakat på den efter 2 veckor och den har då inte smakat surt, så det verkar inte vara farligt. Den håller sig dessutom oöppnad en massa veckor i kyl. Jag brukar köpa 2-3 förpackningar åt gången och det räcker alltså minst en månad, och grädden håller sig utmärkt. :)

sarae
0

gissar på att det är A & D vitaminer samt calcium.

själv kör jag med lactol mjölkersättning till vappisar och mamma, men laktosfri grädde ska ju inte vara fel det med ;)

Satmaran
0

#10 Låter perfekt, ska testa bums.

#11 Jag har också mjölkersättning  till valpisarna, men de är inte så intresserade längre, tyvärr får nog blivande ägare samma problem som med dina valpar. Här gnagas det hejvilt på kycklingvingar och det smaskas hjärta. Torrfoder? vad är det?

Kan dock inte få Ida att sluta pelletspanera allt färskt!!! Hon och Maya fortsätter nog som vanligt med sin älskade Orijen. Det är ju ett bra foder, så det kan de väl för all del få göra. ;)

sarae
0

#12 hehehe härslurpas faktiskt ersättnngen med god aptit, men som du säger: torrfoder? vad e det? Lycka häromdagen var är de fick prova möss, då var det nsäatn så att kycklingen ratades lika snabbt som torrfodret. men ärligt; hur schysst e det mot valpköparna?

ja, paneringen har jag gett upp. dweia fortsätter. Däremot fick kanin köttet undgå spånpaneringen, istället åt hon de på valparna i sovpuffen…tror hon försöker berätta något

Satmaran
0

#13 Ha, ha, nu är det ju för sent, de vet inte vad torrfodret ska användas till :/  Stackars de nya ägarna!! Valparna ska ju helst äta båda delar, får kanske ransonera vingarna :).

Du miiilde tid!!! Det blir ju knasigt hur man än vänder och vrider sig. Åååååh!! Fniss. Ah, det fixar sig nog. ;)

simlun485
0

Vadå kan man ge sin iller kattmjölk?

Satmaran
0

Jo men visst! Små slattar mest som godis för att mina damer bara älskar det!!! :)