O.T Landet
Förlåt men jag måste bara få skryta lite hur underbart det är att bo på landet=)
innan jag flyttade till gården bodde jag alltså i en lägenhet med mina pälsar och lägenheten ovanför bodde killen.
där hade vi en alkis i dörren brevid som söp dygnet runt och tjoade på balkongen och slog i plåt räcket med mera. en utländsk familj som tyckte det var okej att spela superhög musik till 5 på morgonen och sedan fanns det folk som tyckte det var roligt att leka med bilarna på parkeringen till 8 på morgonen. så detta ställe va inte roligt då man skulle kliva upp 4 varje morgon och jobba. så det blev ju att jag och killen packade våra lägenheten och flyttade 12mil till hans barndomshem. och det ligger ute i skogen 1 mil från centrum och det lilla centrum vi har är en liten liten by du kör igenom på 4min.
Så i morse kl5 ringer klockan för killen ska upp och jobba, jag sjäöv hade precis somnat om efter att jag ålat under sänger för att få tag i katten som satt och kräktes som en gris där under när jag fått tag i henne och slängt ut henne så skulle det ju torkas kräks och då kan ni ju tänka er mig som höggravid åla under en säng med torky rullen i näven.
iaf…helt plötsligt står killen och viskar på mig vid fönstret. älskling, gumman kom får du se med mera. så efter många om och men ålar jag tjock och jäklig ner till fotänden och kikar ut genom fönstret och nedanför fönstret står två råddjur och betar på våran gräsmatta. en bock och hans tjej. oftast brukar dom vara långt ner på våran läggda men nu står dom där så fina och betar. men killen måste ju ner i köket och äta så jag tänkte jaha nu sticker dom men när han tände lampan kollade dom bara in på honom i det fönstret sen fortsatt dom och åt.
så där blev ju jag sittandes till strax före sex imorse, och vart hade jag kameran då? jo såklart ute i bilen=(
När killen åkte så sprang råddjuren iväg men då sitter jag och tittar ner till tjärnen vi har nedanför huset och där håller bävern för fullt på att sitta på iskanten och äta och sedan dyker han ner och kommer upp med något ätbart igen. sedan är även där ett svanpar som simmar runt.
hur mysig morgon är inte det då? kan ni förstå varför jag älskar land livet nu?
nää gud så underbart! Å en bäver har jag aldrig sett ute i naturen! vill ni ha en inneboende? :P

#2 hehe japp varför inte ta med dig molle och angora killen bara=) ja jag ska se om jag kan få över dom super dåliga bilderna från mobilen jag lyckades knäppa lite senare
Jag vet PRECIS vad du pratar om =) I mitt bandomshem (i en liten by på ett berg) hade man utsikt över större delen av landskapet, flera mil såg man, och ofta rådjur betandes och tranor på täkten.
Pappa, som jag oxå bodde hos ett tag bode 3 km utanför Sveg, stor gård, hur mycket gräsmatta som hellst, o skog till, kom förbi rävar, rådjur oct en gång björn (!) för att kika på de utlagda resterna till fåglarna. Så vill jag ha det =)
nog längtar man tillbaka allt när man numer bor i länga *urk*
bilden är från fönstret hos pappa, man ser ju mest verandan, men även att det är en bit gräsmatta, och det är bara den "lilla" framsidan ;)
Paulina

Vi har också rådjur på våran gård ibland =) Och vi bor i ett villakvarter :P Fast vi har skog bakom huset, ca 30 meter, sen är det cykelväg, sedan fler villakvarter… men två hus åt höger så har vi en jättestor skog med grusvägar och stigar och slalombacke och rävar och rådjur :P
golf.ifokus.se

nu har jag vare in och äte lunch och skulle gå ut till vägen och hämta posten och när jag öppnar dörren står bocken precis utanför bron och bara stirrar på mig en när jag säger hej då drog han och tösen stod precis brevid bron. och dom bryr sig inte ett dugg om våran jakthund som skäller i hundgården hihi riktiga tuffingar och inte hade man kameran på sig nu heller ska tusan knyta den runt halsen resten av tiden=)

Jag är uppväxt med fräcka rådjur som nästan går in i huset. Men då bodde jag i ett villaområde med skogar omkring, utan affärer och sånt. Men rådjusen var tusan fräcka när de t upp mammas blommor i blomlådorna till och med ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#9 japp dom kan ju vara de.

Är lite avundsjuk på dig faktiskt, men slår vad om att du är avundsjuk på oss här nere som inte har snö på tomten:D
"Chaos is a friend of mine."

#11 hehe ja men vi har inte mycket snö kvar nu, men jag har iaf kunnat åka massor av skoter med mera i vinter =P
jag känner igen mig precis! Både mamma och pappa (mina barnhem) är precis likadana med skog runt och djuren kommer upp på gräsmattan :)

#13 ja det är ju så mysigt nu står dom mitt ute på gräsmattan och äter på våra bär buskar tyvärr ska vi åka till sjukhuset nu så vi måste tyvärr skrämma iväg dom en stund genom att gå ut =(

Härligt! Håller med, älskar att bo på landet. Flyttade från Stockholm i höstas. Men att bo långt från en större stad skulle jag inte vilja. Nu är det ca 6 mil till stockholm och det går direktbussar. Skulle nog bli galen om jag inte åkte till universitetet och stan några dagar i veckan. Ånge är fint! Har landställe i Stöde.

#15 japp vi har ju tio mil 12 mil till birsta och sundsvall och det känns okej lite jobbigt om man måste akut till vetten men men måste man så måste man. jasså har ni vad roligt. hur ofta åker ni dit då och har ni med pälsarna då?

Sundsvall är ju galet tråkig stad ;) åker upp en gång om året bara tyvärr, men blir nog mer i sommar då jag har mer ledigt. Har jag ingen illervakt följer alla med. Kan bli lite djurkaos bara då vi delar stället med hela släkten och alla har för många djur.

#17 ja tyvärr är det tråkigt =( ja men då kanske man kan ta sig i bilen och komma och hälsa på dig och pälsarna i sommar sedan kanske ni är där då jag har min iller träff med grillning med mera här =)

Absolut. Åker nog upp efter midsommar. (Kan då även leverar valpar norröver om det finns intresse)

#19 nej men har du valpar med dig vill jag kanske inte hälsa på =P då blir man ju valp sugen ju =/

Tss, du får väl fundera på saken ;)

#21 fundera på att skaffa en valp menar du?