Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 588 ggr
Ceciliaolucifer
0

Idiot Avel!

Ja, precis som jag säger..

Vad håller ni uppfödare på med egentligen när ni avlar???
Vem vill ha en iller som;

• Bits undet täcket
  • Snor dina skor
  • äter upp dumma saker
  • går utanför lådan
  • blir sjuka på helger
  • Mördar dina blommor
  • biter dina vänner
  • Tar alla tillfällen att förstöra för dig

Ni får ta och välja bättre avelsmaterial tycker jag nog ;)

sarae
0

hahaha kan inte annat än att hålla med :P

klarsferrets
0

instämmer helt och hållet

MimmieM
0

Jädra nötter, fan va skönt att någon vågar gå ut med det här! Tack Ceciliaolucifer ;)

Carpe Diem

Gilla
0

Haha…små barn små bekymmer…små illrar STORA bekymmer.
Eller hur var det nu?

De vi har just nu:

• Bits undet täcket -Nä… inte alls faktiskt.
  • Snor dina skor - Nä…men ALLA strumpor i hela huset ligger i skoskåpet eller under soffan
  • äter upp dumma saker -Faktiskt inte …peppar, peppar
  • går utanför lådan -Dookie tycker 10 cm radie är rätt oki, samt under skänken o vid ytterdörren.
  • blir sjuka på helger - Peppar, peppar här är vi friska
  • Mördar dina blommor -Blommor?
  • biter dina vänner -Marwin måste ju få provsmaka lite ;o)
  • Tar alla tillfällen att förstöra för dig- "pain in the ass" var är uppfostran?

Uppfödare…ta ert ansvar o ge oss bitfria, friska, gosiga, matglada, sociala, 100% lådtränade som låter blommor vara vackra o aldrig luktar skunk ;o)

Aviendha
0

Hehe, ja, kass avel ;)

Snor skor gör de inte, men däremot skosulor (!)

Samt så äter de inget annat än vitalin och friskies kattmat (som de med glädje knycker om de får chansen)

Mstar
0

Inatt har Banditen skrivit ut massa papper, och han har loggat in på sambons msn, dessutom har han öppnat rutor för defragmentering…     Jag vet inte vad Satmaran tänkte på när hon lät tillverka ett tekniskt under :/

UlrikaD
0

Jag vet att Satmaran tidigare har skrivit att hon hart lite svårt för datorer. Hon kanske har fixat valpar som kan hjälpa henne med det.Flört Då behöver jag definitivt tinga en valp från henne, behöver all hjälp jag kan få med min katastrofdator här hemma.Skrattande

Mstar
0

#7 idag har vi bytt till ett höj och sänkbart databord.. nu kommer han inte upp längre :D

UlrikaD
0

Så taskigt! Han vill ju bara hjälpa till ju.Räcka ut tungan

Aviendha
0

Men, han vill ju bara hålla datorn i ordning genom att sortera msn-kontakter och rensa bort skräp som hleggar igen burken ;)

En sån iller vill jag ha, så jag slipper ;P

Mstar
0

han har hjälpt till färdigt nu!

Satmaran
0

Japp, här avlar vi på speciella IT-gener, om si sådär 5-6 generationer ska de kunna lägga in sina egna bilder och fixa sig vars en egen hemsida.Skrattande

sarae
0

#12 kan man ställa sig på valplista redan nu för sen sån? eller ännu bättre: om hur många generationer tror du att du kan leverera en färdig elektriker/kock?

Satmaran
0

#13 Om jag koncentrerar mig på IT-illrar, så kan väl du fixa fram en huslig variant som kan torka upp efter sig och servera matte frukost på sängen?  Sen är det bara att göra det enkelt för oss. Vi parar dessa 2 typer med varandra så spar vi tid :)

sarae
0

#14 i teorin låter det bra, men allvarligt talat e jag nog fel person för jobbet. jag kan inte ens koka vatten elelr bre en macka. Hade du velat ha en flerspråkig iller, eller en iller som e bra på att vara bakfull kan jag däremot ställa upp!

Satmaran
0

#15 Nja det där med att vara bakfull, det klarar jag alldeles utmärkt på egen hand :) Jag antar att jag får ta itu med husmors-illern också då, jag är ju i alla fall utbildad kallskänka så hur svårt kan det va?

Flerspråkiga illrar då med pass, gärna i fickstorlek behändiga att ta med på utlandsresor som tolkar. Hur många språk tror du att de hinner lära sig tills de ska flytta hemifrån? Kan du få med valutaomvandling också, så blir det en storsäljare. Fniss!

sarae
0

#16 jamen då så.. du fixar du den husliga biten så tar jag globtrotter vinkeln (psst kan de baka scones och pressa juice är ett stort plus!)….tja en 4-5 språk skall vi nog klara av om vi håller oss till "talspråk", skall de kunna uttrycka sig skriftligt behöver jag nog några veckor till. valuta omvandling skall vi givetvis fixa!

Satmaran
0

#17 Urf! Pressa juice och knåda deg kräver en del styrka, så det kan ta ett par generationer att få upp dem i rätt storlek, nu börjar vi prata riktigt stooora illrar ( de ska ju nå upp till reglagen på spisen ) eller räcker det att de kan sköta en bakmaskin modell mindre?

sarae
0

#18 så länge bakmaskinen ingår i valpköpet är det helt acceptabelt!

Satmaran
0

#19 Ska väl inte vara några problem att "baka" in den i priset :)

Mstar
0

men vad nu i håller på!! :D jag vill ha en vanlig iller, som är ovanlig och utmärker sig på något sätt :)    Och som helst inte knycket och tar sönder masa saker, fast ajg sa en VANLIG iller.. :/ äsch.. gonatt tramsmajor!