Norpans främmande kropp
Usch vad suddig bilden blev.
Sara
Ser ut som "fötter" till typ telefoner, köksmaskiner m.m
Jag förstod inte varför Megabyte var så galen att komma in i köksskåpen tills jag såg att nästan varje köksgrej hade gummifötter… glassmaskinen, iskrossen m.m
Megabyte lärde sig ganska snabbt vilka telefoner som hade gummifötter och datahögtare och sånt
Möbeltassar ser det ut som.. :/
# 2 Ja, jag gissar på nått sånt.
# 3 Har inga sådana tassar utan enbart i filtliknande material så det är uteslutet men veterinären trodde oxå det.
Sara

kan berätta att det är gummifötter till hushållsmaskiner. jag har sådanna på min bakmaskin. dom är i gummi för att tex när bakmaskinen är igång rör den sig mycket och gummit suger ju fasst i bord eller liknande som det står på=)
Fick panik när jag kom ihåg att jag har reklamerat min bärbara telefon i förmiddags. Som tur är köpte jag den på ICA maxi och de har öppet till 22.
Så jag ringde dit och drog hela historien och fick dem att kolla basenheten. Alla 4 gummiploppar satt kvar på den. Jag hade varit nöjdare om det hade fattats 2. 
Sara
Har du varit iväg med illrarna i någon annan miljö? där hon kan ha festat loss?
Nej.. Ute borde jag sett om hade ätit nått.
Jag hade en akuthemsiller här i helgen och han hade en papperspåse med sina grejer med sig. Den gick i sönder så jag la grejerna i en annan kasse och lät illrarna leka med papperspåsen. Kanske de hade gömt sig i botten. Fast det känns ologiskt.
Sara
Nu är alla apparater i hela lägenheten kollade och det enda som fattas är en svart plopp ur modemet men jag har ett vagt minne av att jag har tagit till vara på den.
Det blir till att göra en storstädning systematiskt rum för rum och illersäkra ALLT igen en extra gång.
Tur att jag bara har en gummiätare..
Sara
Bilden är för suddig för att man ska kunna se riktigt vad det är.

Min tvättmaskin har typ sånna knoppar på fötterna…fast verkar ju omöjligt att ta bort iof. Är det ingen sorts knapp då? En sån till någon kontroll eller så.
kan inte va nåt som finns under nån sula i nån sko eller nåt då??
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hmm.. Ska kolla alla skor!
Knapp.. Inget fattas, det är det som är så mysko.
Sara
Hej! Jag tycker det ser ut som såna där pluttar som kan sitta på insidan skåp för att det inte ska smälla så mycket när man stänger dem… typ list, fast dom är små runda och av gummi. Har man en hyreslägenhet så finns det säkert såna där på insidan skåpen. inte på luckan utan på själva skåpet.
bara det första som slog mig när jag såg dem. hoppas det går bra för din iller:)
Hmm.. Ska kolla alla skåp!
Sara

Ja här kommer det en massa bra tips. Jag har då inga fler förslag att komma med. Men det vore ju bra att komma på vart det kommer från. I första hand självklart för din skull sara. Men även för oss andra så vi kan tänka på att kolla extra så inte vi har missat samma sak.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Om du har ett vitrinskåp kan du ju kolla det med.. Kanske inte är så troligt att det kommer därifrån, men man vet aldrig..

Usch vad läskigt.
Ja, det är massor av bra tips och jag föreslår att ni alla kollar upp dem och förebygger att era får i sig nått för det är ingen dans på rosor varken ekonomiskt eller med eftervården både för mig och Norp.
Vitrinskåp har jag inget men jag önskar mig ett. 
Det hade varit så mkt lättare om jag hittade var de fattades för nu så gnager det hela tiden i mig att det kan finnas fler.
Sara
# 19. Jag lider med er, hade samma problem, Megabyte tuggade först upp två svarta okända föremål i september 2006 och sen tog han hörsnäckan till husses handsfree till nyårssupe…
Nu hoppas jag att vi har lensat lägenheten på gummiting och vi kollar allt nytt. Hörlurarna ligger alltid i byrån om dom inte används.

Under Skohylla… under bajslådor/transportlådan/bur? Tvättbänksskåp? Garderobsskåp?
Håller dock med om att det ser ut som såna pluppar som man sätter som skydd för dörrar i tex köket. De kan inte ha suttit på en innerdörr? Eftersom det är 2 så borde hon ju ha pillat bort dem själv känns det som. Känns nästan för otroligt om det plötsligt skulle ha lossnat 2 st. Alltså är risken stor att det finns fler som hon kan pilla bort. :-o
Har kollat i alla garderober, deras dörrar, alla innerdörrar och skåp. Nada..
Har gått igenom hela badrummet och köket än så länge. Har även kollat de andra rummen hjälpligt. Nada…
Skohyllan och bajslådorna har heller inget.
Har kollat alla maskiner och tom inuti skrivaren. Nada..
Att inte hitta var de kommer ifråg gör mig GALEN!!! 
Mer tips!!!
Sara

du har inte varit på besök hos någon annan? eller en promenad?

*fniss* Snacka om hopplöst…
Har du kollat så att det är plast då… det råkar inte vara en segsmält godis, som inte lyckats bli upplöst i magen (typ halstablett eller liknande?!). Är det mjuk eller hård plast? Genomskinlig eller enfärgad? Syns det lim på nån av sidorna?
Svårt att se på fotot… kan du inte lägga in ett foto med bättre skärpa? :)
Nej, jag har inte varit hos någon och Norp vägrar gå mer än ett par steg ute så där har hon inte hittat nått heller.
Det är med 100% säkerhet gummi.
Jag ska försöka ta ett bättre kort.
Sara
det kan inte vara något som någon glömt/tappat på illerträffen då? nått ur nån fick som kasnke försvunnit in i en illergömma?
Så kan det ju oxå vara… *Suck* Mitt förstånd behöver få veta var skiten kom från, önskar jag vore synsk eller dr Dolittle.
Sara
så sjuuukt frustrerande!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#27> Du kan ju fråga de som var på träffen om de kan kika under sina transportburar. Burarna har ju nästan alltid gummifötter!
Bra idé!
Sara
Vet att det är en gammal tråd,men idag när jag grejade med blommorna fick jag se,sådana gummigrejer satt under en av blomkrukorna…Inget sådant som trillat loss om du flyttat någon kruxväxt eller så?
Har kollat allt sånt oxå.
Har antagligen hittat gömman. Det finns en smal springa längst bak i garderoben och jag har fiska upp (med en pincett) lego, puttekulor, andra gummipluppar osv. Så jag tror det är där hon hittat dem men hur hon har fått upp dem är en annan femma.
Sara