Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 418 ggr
sarae
0

stora kullar?

Jag tycker hittills att årets kullar har varit rätt stora jämfört med förra året?

Förra året var det ju en hel del honor som gick tomma, eller fick små kullar, och det i både sverige norge och Danmark. Men i år tycker jag se en tendens till stora och många kullar.

Det verkar ju vara en trend bland illrar att det finns bra och dåliga valpår….och alla kullarna är ju inte besläktade, därför kan det inte enbart vara genetiken som spelar in. Har ni några teorier om detta?

det finns ju mycket man kan ge i kostväg som ökar fertiliteten på både hon och hane, men jag tror att det är långt ifrån alla som gör det, sedan spelar väl klimatet i en hel del…men det är fascinerande att trenden verkar vara såpass internationell….

sorry att jag svamlar, men hoppas ni fattar hur jag menar och kanske har lite tankar och funderingar om detta ;)

ferretgirl
0

Jag väntar med spänning på hur många valpar Agnez ska få, hennes förra kull var på bara 4 valpar. Så jag hoppas på ett par mer i år, men man vet aldrig med dem. Mest har fortfarande min Ronja haft med 8 valpar, de föddes i juli 02, efter henne är det Lina och Tiffanie som har haft mest, båda hade 7 valpar i sina kullar som föddes 04, samma år födde Tiffanies syster Tilly 5 valpar. Så vi får väl se nu om 7 - 10 dagar hur många det blev hos Agnez