Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 426 ggr
Sabina-old
0

Bur?

JAg är jätteintresserad utav en bur! Jag och min pojkvän ska flytta ihop och flytta till Landskrona, han kommer inte riktigt bra överrens med min lilla knasboll så en bur skulle vara tryggt o bra att ha.
Men som sagt, vi ska flytta ihop vilket innebär att pengarna är ganska mycket borta. JAg letar efter en liknande bur som säljs på http://www.amhs-illertorg.se/shop/product_info.php?products_id=113 Men då med mindre pris :P
Tacksam för all hjälp o tips!

Hayley
0

hej, jag har iofs inte en sådan but som visas på bilden men kan dock säga att den är välldigt bökig..när man väl ställt den någonstanns så står den där den står om man säger så..ett tips är att ta i kontakt med min mor, klarsferrets, här å sidan och hör med henne. Vet att hon är på G att åka till UK för att hämta hem stora burar. Dock nyvaken som jag är och allt kommer jag inte ihåg vad buren heter =) men hör med henne =) klarsferrets :P

Madde
0

#0: Jag har den buren.  Men jag har den bara för att mina illrar ska kunna ha ett ställe där de kan vara utan att jag eller nåong annan stör de. Den är öppen hela tiden.

Den är ok och ha hemma men väldigt bökig om man vill ta med den.

Gå in på www.klarsferrets.se och kolla på den burens information där. Så här ser den ut.

Jag har beställt den.

Midwest Home - Utställningsbur

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JossanH
0

kan du inte spärra av en del av hemmet istället så att illern ändå får vara en del av det.

Jag ska flytta till Norge nu i sommar och jag har med mig mina 2 galler från AMHSillertorg. Med hjälp av dessa kan jag spärra av mitt sovrum så att illrarna får bo med mig (tur att man har rumsrena djur) utan att störa dom andra.
Kanske du kan spärra av till hallen, halva sovrummet  eller en bit av köket?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Att pärra av som Jossan säger låter som ett bättre alternativ tycker jag. Både för ekonomin och illern.
Då kan man ha ett rum där illern har alla sina saker och sambon och illern får goda möjlighetr att vänja sig vid varandra. Det går att uppfostra sambos med, men tänk på att det tar ofta längre tid än vad det gör med illern. Här hemma har sambon äntligen blivit väluppfostrad. Och går numera med foppa tofflor på sig ihop med illrarna så det funkar :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sabina-old
0

Jadå, det är självklart att Maxen kommer få ett eget "rum" men min kille tycker ändå att det kan vara praktiskt och säkert (för hans del) om vi kan, när det behövs, låsa in honom så att han inte far illa eller någon annan gör det.
Jag har alltid varit väldigt noggran med att aktivera Maxen och se till att han har mkt utrymme (9 kvm, mitt rum, och hela huset när ingen annan är hemma. Där jag bor nu iaf). Vi ska köpa mer grindar så han kommer att få en hel del plats eftersom lägenheten är på 120 kvm och vi är bara två som ska bo där. Men, som sagt en bur är bra att ha ståendes, inte bara för att det går att hänga mkt roligt i den (enligt Max)

TottsiGirl
0

Om det är en bur du e ute efter hade jag helt klart tagit Midwest buren för den dagen som din kille blir riktig kompis med max eller man av andra anledningar inte vill ha buren framme eller ska på semester mm. så är Midwestburen överlägsen just eftersom den är så lätt att fälla ihop.. :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."