Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 630 ggr
Aviendha
0

Priser hos vet.

Vet att det ska finnas liknande trådar, men sökgrejen vill inte fungera för mig alls, varken tidigare eller nu =/

Båda mina har tandsten nu, så det borde åtgärdas. För en katt (ungefär samma för iller trodde hon jag pratade med) tar de 880 för att söva och ta tandsten med ultraljud.

I samband med operation blir de bara 300 extra. Så om jag bestämmer mig för att kastrera (600kr) Phoenix och samtidigt ta tandsten kommer det gå på 900kr, Ska jag ta tandsten på Aviendha blir de en 20 mindre, känns lite märkligt, 20kr mer för att klippa bort testiklar?

Sen när man ändå håller på så lär man ju kolla skabb med.. Kan bara drömma om dessa utgifter tillsammans. Nudlar för mamma =)

(djursjukhuset i östersund) 

Andra kliniker kunde inte ta iller när jag frågade efter ultraljud, de tyckte att skrapning var minst lika bra. Kan det stämma?

Robinsnel
0

Skrapning… Ja det beror väl på hur tandköttet ser ut, är det lite rött på det och så skulle det nog vara rätt motiverat med ultraljud. Annars tror jag skrapning funkar lika bra, det har jag gjort själv några ggr också, med rätt bra resultat faktiskt. Men lite kycklingtuggande löser ju alla de där problemen Flört

Aviendha
0

#1 tandköttet ser jättefint ut faktiskt.

Ja, de får gladeligen tuga hur mycket kyckling de vill, men vägran är ett svagt ord när de gäller kött o mina illrar… Bootcamp hos dig kanske? ;)

LinLin
0

Det tar betalt för så mycket olika saker i samband med ett veterinärbesök att det är svårt att veta varför det är 20kronor dyrare. Du betalar ju dels för tiden och vad de gör (kastrationen men också själva infusionen av sömnmedel) och även materialkostnad (kanyl, spruta, anestetikan m.m.).

TottsiGirl
0

När mina kastrerades så tog dom tandstenen samtidigt och tog inget extra utöver det priset ja fick när ja bokade..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

MimmieM
0

Robinsnel skrapade Olivers tandsten och Zeke gjorde sig av med sin i ren glädjeyra när han började med kyckling. Win win!

Carpe Diem

Aviendha
0

När jag kastrerade Chade hos den lokala vetten så tog hon 500, o när jag kom tillbaka hade hon skrapat tandstenen med, för hon kollade över honom o såg att han hade lite som jag hade missat. De tog hon inget extra för. Så jag funderar på henne igen.

skrollan
0

robin, kan man boka tid hos dig ? ;)

KerstinL
0

När jag var på roslagstull med Skorpan (för kastrering) så frågade jag vad det skulle kosta att ta bort tandsten när hon ändå var sövd. Dom ville ha 500 om det var mycket och 400 om det var lite utöver kostnaden för kastreringen (1000:-).. Kände då att jag tar nog hellre den skrapningen själv då..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Ceciliaolucifer
0

Ultuna tog 350 kr en gång och då var det lite tandsten. Dem var hel häftiga där och sa "Vi tog betalt som om det vore en katt, men eftersom hon är så liten så tar vi bara halva den avgiften och sen var det inte så mkt tandsten så ja, det blir 350kr"

Nice ;)

Sen har jag betalat upp till 1600kr för tandstensborttagning. Men det är och andra sidan sthlm det!

jag tror inte riktigt på egen skrapning om jag ska vara ärlig, man kan skada tänderna och man kommer inte åt det som är under tandköttet. Så kycklingvingar är inte helt fel om dem äter det!!!! ;)

Sara
0

Funderar på att marinera några vingar i vetegroddsolja och se om mina bara slickar av marinaden eller kanske tar en tugga..

Sara