Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 244 ggr
[Fjulf]
0

Frakt och tull

Tjaa!
Jag har funderat på att köpa lite grejer från www.ferretstore.com/ men jag har hört att ibland är det väldigt dyrt med frakt och ibland kan t.o.m saker beslagtas i tullen..

Så jag undrar om det är någon annan här som har beställt saker från ferretstore.com eller liknande sidor och om ni fick några problem, om det tog lång tid att få hem dem eller om dom (hemska tanke) blev beslagtagna??

Tjänar man på att beställa saker från te.x USA nu när dollarn ligger så lågt eller gör den dyra frakten att de i slutändan kostar lika mycket som att köpa här i sverige??

Robinsnel
0

Jag har mailat dem nu och frågat vad det kan kosta/hur lång tid osv. Ev är jag intresserad av deras "play pen". kan va bra att ha en hage…

Hayley
0

frakten brukar vara ganska okey, däremot så är det tullen som är svin dyr! playpen kostar en hel del på tullen eftersom den väger lite mera. Men om man går ihop sig ett gäng så delar man ju på tullen=)

Qviq
0

Hm, har för mig att du måste betala skatt på saker du köper också, det blir 25% för sådana varor..

"Chaos is a friend of mine."

[Dezederia]
0

Vilken rolig sida… :D Massa kul ju :P

Qviq
0

Ska se om jag kan hitta inlägget jag skrev för ett tag sedan om samma sak:D

"Chaos is a friend of mine."

Robinsnel
0

Så deluxe playpen med matt matta/tak: 74 usd, +25%= 92.5 usd

dollarkursen 6.50? isf kostar det 600 spänn, plus frakt då… Det känns rätt billigt för en stor 
hage med tak…

sarae
0

#6 glöm ej tulle…. jag kollade på det, och i slutändan skulle det kosta runt 1300 kr + tull på det + ev skatt…..så jag lade ner det projektet och fixade på annat vis

Robinsnel
0

http://www.tullverket.se/sokordao/i/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Där finns en kalkylator för detta, där fick jag ett resultat på 700 kr totalt, varav playpen var ungefär 400. Ev svensk frakt tillkommer. Jag räknade på 100kr för den amerikanska frakten, det är lite över vad de annars tar för såna paket inrikes i usa. Får se vad de svarar på mailet…

sarae
0

#8 frakten brukar ligga upp emot 100 dollar eller mer till sverige på den hagen (11 panel + matta)…och ofta får man tulla totalsumman, alltså även frakten. så man hamnar garaterat över 700 kr

finns samma paket på ebay, de skickar till sverige, det kasnke är lättare att få e ebay butik att märka det med gåva?

Robinsnel
0

Hahaha! Fick svar: "we requested a shipping quote for a parcel of this size being sent to Katrinieholm, Sweden. The package would be sent via FedEx International Priority Service, and arrive to you within 2-3 Business Days. The cost for this shipping option would be $336.32."

Lite dyrt blev det ja! Räcka ut tungan

Sara
0

Inte konstigt att det kostar fläsk om de skickar med FedEx. Båtfrakt är billigast men tar ca 4 veckor.

Sara

Hayley
0

gick in på sidan nu..dr foster and smith..vi var påväg att beställa därifrån innan..men det blev en MASSA krångel och avgifter och så, satt även i telefonen med en idiotungus från 9 på kvällen till ca 11 och inte hjälpte det ett smack…rekomenderar dem inte..