Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 597 ggr
kitty
0

förälskat sig i iller

får ni, precis som jag, panik när mångon har kärat ner sig i mina illrar och nu funderar på att skaffa egna?

jag blir då helfnoskig och tror att dom inte är rätt eprsoner och att illern hamnar på blocket

killens polare m flickvän blev nämligen helförälsakde och tyckte Amy var fantastisk, försökte förklara att Amy är mer dammråtta än iller, mena ck, dom är kära..

så dom skulle ringa ikväll och fråga tusen frågor.. hoppas kunna ge bra svar

sarae
0

yup känner igen det…det är då man brer på om hur bitiga de egentligen är, hur mycket bajs man får torka, hur dyra de är att ha mm. :P

kitty
0

precis!!

och Amy är ju definitvit ingen bra iller att träffa som första

och melker drar sig bara undan för han tycker nya är obehagliga så mina är inga bra uppvisningsillrar

kanske skulle släpa med odm hem till dig Sara? dom bor i götet :)

sarae
0

haha ja gör det..då blir de garanterat avskräckta om de inte skulle vara "iller-ägar-material". jag har ju de perfekta "visa upp illrarna" hehehe

kitty
0

precis :)

då kan jag ju visa dig mina extra 10 kilon jag lagt på mig under min dräktighetsperiod hehe

men seriöst, jag hör me dom hur intresserade dom verkligen är så kanske vi kommer förbi :)

sarae
0

hahaha ja det vill jag gärna se! klappa mage ;)

ja gör så, du vet vart min postlåda bor ;)

Gilla
0

Visa inte upp valpisarna då bara.
För…DET lär ju inte avskräcka dem :o)

sarae
0

hmm..nej det e nog sant…även om de fått tänder nu :P och vet hur de ska användas heheh

Telefonkontakt
0

vi har väl också hittat iller någonstans och fått våra intressen?

när jag har kompisar som "kärar" ner sig så berättar jag hur det kan vara, då vi har en snäll jävel hemma. och om de fortfarande vill ha iller efter ett tag, så visst, men tänk igeno noga, man köper ju inte hund på impuls.

jag köpte faktiskgt Sigge impulsivt, men under de veckorna jag bestämt mig till att jag hämtade honom så läste jag på mig allt jag kom över, och Sigge finns väl inte på blocket? så man ska inte dra alla över en kam

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

kitty
0

#8 nej definitivt itne . Men samtidigt, hur vet man att dom man uppmuntrar är bra illerägare?

Dessa individer som omplacerar hejvilt måste ju ha hittat intresset någonstans dom med

Velsan
0

jag e preciis likadan:P

skrollan
0

känner igen mig!

kitty
0

vad skönt att höra att det finns fler :)

men jag hoppas att dom här 2 är seriösa, för dom ringer ikväll så får vi se om dom går med på en tur till Sarae :)

UlrikaD
0

Jag håller med fullständigt. Dyra är de i inköp, det är dyrt med försäkring, veterinärbesök måste man räkna med, de blir nästan aldrig rumsrena, de måste uppfostras ordentligt från första början annars slutar de aldrig bitas osv, osv. Ursäkta mig om jag är hemsk, men de som är verkligt intresserade blir inte avskräckta utav detta utan fortsätter fråga och vill komma och hälsa på iallafall.

Sen kan jag ju verkligen inte rekommendera Sarae:s valphage i avskräckande syfte. De är ju helt ljuvligt mysiga, mjuka och underbara. Så efter det besöket är de nog helt sålda på iller istället.Skrattande

kitty
0

#13… sant, angående valphagen dvs.

Men, vems illrar ska jag preentera dom för? som inte är übersnuttiga utan lite kaxia så dom får se den sidan med.?

sarae
0

rickie, buffy, ludde….sen stänger vi dörren tilll köket :P

fast valparna har fått tänder hehehe

kitty
0

haha, sant.. tycker dom ska pussa rickie,

inget ont om honom :)

Robinsnel
0

#14 Milton! Oskyldig
skämt åsido.. det finns väl många illerfolk i era trakter?

kitty
0

haha, Milton :)

jag tror inte det skulle klassas som trevligt introducerande om dom fick träffa mina filbunkar till illrar och sedan Milton . .

ja det finns en hel del folk, men det måste vara illrar med lite olika personligheter. Inte som mina som gärna följer emd hem och gärna pussa spå munnen och somnar sött i knät..

attityd! :)

Telefonkontakt
0

#17 du lät ju mig nästan pussa honom utan att säga till :P

LinLin
0

Jag känner absolut inte igen mig. Är mera på Telefonkontakts linje.

Jag såg illrar för första gången i ett reportage i en tidning och köpte mina två(!) första någon månad senare. Impulsköp, javisst! Idag har vi fyra snälla och trevliga illrar som röjjer runt i lägenheten.

Jag blir aldrig orolig när någon säger "åhhh, vad sööööt en sån vill jag ha!". Antingen är de 12år och lär då, i 99% av fallen, ha föräldrar som säger nej. Eller så är det någon som är på besök hos oss och som inser att a) de kostar skjortan att ha b) säger man inte nej så kan de ta sig en smakbit av foten c) de kräver fruktansvärd anpassning och d) därför vill ingen passa dem om man vill resa bort.

Så nej, jag oroar mig inte :)

Robinsnel
0

#19 det kommer jag faktiskt inte ihåg… I regel har jag rätt bra koll på honom o låter honom inte hinna dumma sig med nytt folk, tror jag iaf… Du blev la inte biten? ;)

Telefonkontakt
0

#21 nej, han var ju jättesnäll, du varnade mig i sista sekunden :)

Ceciliaolucifer
0

#22 Då hade du allt bra tur ;) jag har fått en del kärleksbett från Bangkok Hilton!

Jag har heller ALDRIG någonsin rekommenderat någon att köpa iller. Aldrig aldrig aldrig, skulle aldrig göra det. För oavsett hur pålästa dem säger sig vara så litar jag inte på folk. Jag ser bara en massa blocket annonser framför mig.

så jag skulle bli en dålig uppfödare :)

skrollan
0

#23 haha du skulle såna fall sitta med alla valpar själv;)

Ceciliaolucifer
0
Lenore
0

Jag känner också igen mig. Jag ser också en massa blocketannonser framför mig när folk blir intresserade av våra illrar! Orättvist mot dem såklart! Dem hade kanske blivit underbara ägare men nojjan tar över tyvärr. :P
Det värsta är att dem flesta som blir intresserade av dem är folk som ser dem när vi är ute på promenad och då är dem ju charmiga med sina lortiga nosar och busiga uppförande. Tror inte att dem hade blivit lika förtjusta om dem hade besökt oss, för när det kommer folk hem till oss så sitter Nintendo nitad i foten och blodet sprutar. Synd att hon inte är sån när vi är ute också! Haha.