Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1072 ggr
lillspindeln
0

utställningsbur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nån som har tips på en bra utställningsbur som inte kostar shortan?

sarae
0

jula har bra burar, om man har större hanar. annars kan man säkra den. de största kostar runt 600 kr

annars e favoriten midwest home, men den e ju dyrare

FerretCrow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är den största jula buren som sarae pratar om. jag har en stor hane men oxå en lite nätt dam på 800gram och hon tymde då inte ur den på iller yran.

UnhandyPillow
0

#2 Oj va fint du har gjort det! Avis.

Sara
0

Jag använder en vanlig kaninbur med måtten ca 100*50*50,

Sara

FerretCrow
0

#3 tack tack

TottsiGirl
0

Jag skulle rekommendera Midwest Home buren som går att fälla ihop, finns hos www.klarsferrets.se kostar visserligen 2500:- men man får otroligt mycket bur för pengarna och så e den så lätt att fälla ihop och tar ingen plats och lätt att transportera..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

FerretCrow
0

#6 japp  detta blir den nästa för mig=)

lillspindeln
0

#1 kollade just på julas hemsida men hittade den inte?

#6 den var fin men har nog inte råd med en sån =(

Hur stor behöver den vara för en iller?

holtz
0

Jag har typ en liknande sån julabur som e alldeles för liten för fyra illrar… Men för en iller tycker jag allt att den funkar för en utställningsdag.. Ni kan ju spana in den när ni kommer upp nån dag ;)

JossanH
0

vill även påpeka att många illrar KAN ta sig ut ur Julaburen om den inte säkras.. Mina 3 pojkar tog sig inte ur den på ungefär 1,5 år.. Men helt plötsligt hade Dexter kommit på att det faktiskt gick och ålade sig ut ur ett av de lite större hålen. vet även honor som gått rakt genom gallret.

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

Som jossan säger så tar dom sig ut ur julaburen.

Vi fick ta den till en plåtslagare som satte extra galler runt hela buren så ingen kunde ta sig ut .men det kosta em del att göra detta.

lillspindeln
0

oki men kan man inte fixa hålen ned ståltråd eller nått sånt? våran ozzy e en liten tjockis så det kanske funkar

klarsferrets
0

det gäller då att ståltråden sitter ordentligt så den inte kan rör sig.

Det kan vara svårt att få den så fast det gäller att man drar ordentligt o det kan va svårt att dra så hårt .

Det krävs tjoka handskar på sig.

sarae
0

jag har säkrat en med nån typ av najtråd och det funkade bra. sen kan man även naja fast minknät ovanpå. men jag tror att ozzy inte tar sig ut så lätt, han e väl en bjässe?

Madde
0

Jag har jula buren i bilen. Ingen av mina illrar tar sig ur den. Inte ens min hona. Fast hon är ju större än min minsta hane. hehe

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

FerretCrow
0

#15 ja min lilla Thyra tar sig inte heller ut och hon är super liten

Theres
0

Jag funderar fortfarande på vad jag ska ha för utställningsbur i Landskrona… kanske kan ta min gamla degubur (kaninbur) =) Fast den är rätt… trasig :P

golf.ifokus.se

Sara
0

Äsch, det är ingen som bryr sig (eller borde bry sig) hur buren ser ut. Huvudsaken är att den fyller sin funktion och inte är farlig.

Sara