stark lukt
nyss när jag lekte med min iller flicka Hulda som är mer än ett halvår gammal och kastrerad började det lukta JÄTTE starkt. Som om hon släppte sej. vill veta vad detta beror på. någon som vet?
[vet inte vilken kategori jag skulle lägga denna tråd i men det blev Hälsa. ändra gärna om den ligger i fel]

Garanterat så skunkade hon=)

usch ;) varför det? var hon rädd eller ngt?

#2 man brukar kalla det mys fisar fr många illrar skunkar då dom tycker det är mysigt. men dom kan även göra det då dom busar för dom blir så glada eller när illrar slåss eller för att den blir skrämd. men detta är bara bra att hon tömmer köttlarna lite=)

Endel illrar gör det helt utan anledning ibland. Snowflake gör det när han har det bra ibland:D
"Chaos is a friend of mine."

okey, men hon hade väldigt kul, haha många poppar ;P
hon gör det när hon sover i mitt knä oxå, INTE SÅ FRÄSHT!
Se det som ett hälsotecken. 
Sara

Så det var något bra?
fullt normalt för en frisk iller ;) inte för inte de är släkt med skunkar

#8 okey :) lättad jag blev, jag som trodde hon va rädd för mej eller liknande :S
men nu vet jag :) tack så mycket för alla svaren
toxi mysfiser alltid när hon har gosat hos en, sedan går hon där ifrån med en odör efter sig *varsågod matte* :D
ayela gör det ofta på morgonen är jag kelar med henne i sängen. sedan kan hon fisa och går nöjt iväg. kanske försök att få upp en seg matte?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

roxxy är en dam och damer fiser aldrig =P men det finns de tillfällerna när hon står på min axel för att titta till något bkom mig, så har hon rumpan åt samma håll som mitt ansikte och då går det minsann bra o släppa sig..suck..tror inte hon är sådär jätte förtjust i mig (=P) förutom när hon får godis och mat då..haha

jag har inte känt en iller skund sedan evelina var hos mig för hon skunkar hemskt vill jag ju lova=P då fick man vädra lägenheten en timme typ. men här hemma e de inga skunkar alls =/
Är illervakt till Mstar's Banditen just nu, Patrick som äger lägenheten hade aldrig kännt illerskunklukt.. men imorse när jag och 'diten busade med pipisen så skunkade han sig.. Trodde Patrick skulle dö, och tog tid innan han fattade att han skulle öppna fönstret =/
Mina illrar fiser titt som tätt. Speciellt Xac, han är expert på det. hehe. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#14 hehe förlåt att jag skrattar men när folk som inte är van illrar får känna skunk för första gånger är det så roligt att se deras reaktioner =)

#17 hehe ja grät gjorde jag oxå av evelinas starka fisar dom var hemska kan jag lova ändå är jag iller van=)