Hemma igen.
Ja då har jag varit till Gävle och hämtat lilla Contesse (Tessie). Pappa Dunder följde med, för att få lite semester och träffa sin uppfödare. Resan gick bra och vi hade turen att kunna boka om till en tidigare färja, så vi var hemma på ön redan 04oo imorse.
Dunder fick bosätta sig bredvid Silla och vänja sig vid dofterna av de andra illrarna. Grabben är ju okastrerad och jag ville hinna ta hand om Contesse och få sova några timmar innan jag släppte ihop honom med dom andra.
Contesse släppte jag in till Tets och dom satte igång att leka direkt. Sedan har Contesse visat att hon är tjej och vill bestämma, men det har inte varit några bråk alls. Inte en gång har hon tuggat på mig…men det kanske kommer, har ju hört att hon visat intresse för det några gånger tidigare. :-)
Inte heller var det några problem, när jag släppte Dunder hos gänget i stallet. Det poppades och kuttrades, medans han försökte undersöka den nya platsen och samtidigt som alla skulle hälsa på varandra. Admiralen tog ett tag och ruskade om honom, för att visa att det var han som bestämde. Ännu har inte Dunder protesterat mot den turordningen, vi får se hur det blir när han känner sig lite mer hemtam.
Dunder och Contesse skickar pussar till matte Veronica.
Hälsningar
Ammi, Dunder, Tets och Tessie
Åh vad skönt det måste vara och ha fått hem Contess. =)))
Skönt att resan oxå gick bra. =)
Nu vill vi ju gärna se lite bilder på madam.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hmm, vänta du ska du få se vad det är för ett litet monster du fått hem. ;-)
Helt annorlunda mot systern sin som är en riktig ängel. hihi
Skämt och sido, skönt att se att hemresan gick bra.
Sköt om dig gumman så hörs vi.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Och visst är vi söta! Contesse är klart ljusare än Tets.
Dunder har börjat etablera sig i gänget. *S* Han har knuffat ner några i rangskalan, men det kommer inte till några riktiga bråk. Om några dagar ska dom väl ha rett ut hur dom ska ha det. Det ska även komma lite bilder på grabben och hans semesterkompisar.
Åå va söta tets och contess är å va skönt att resan gick bra för er.. Skulle oxå vilja ha en sån liten krabat här hemma dom e ju bara helt underbart söta och Tets såå mörk ser ut som en liten nalle :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#5 Jag får stjäla Åsas ord om änglar, för så har dom uppfört sig idag. Inte ett försök till att bita, men dom hinner nog göra det också. Dom är två nyfikna charmtroll, jätteroliga att se när dom busar.

Hoppas resan gick bra Ammi =) Vad roligt att dom uppför sig som änglar dom små och att Dunder hittat sin plats i gänget så snabbt =)

Japp Elin, Crazy är lika mycket ängel som hon var hos dig. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad gör du här? Trodde du hade åkt på semester 
#7 Resan gick jättebra, illrarna sov större delen av resan, även när jag var ner och kollade dom på färjan. Fördelen med natt är att det är mindre trafik, mörkare och då oxå lugnare för djuren.
Dunder har tagit plats rätt högt upp på rangskalan i gänget, men Admiralen får vara ifred. Däremot brukar Dunder och Quasi både leka och småbråka med varandra, så dom är väl inte klara ännu. Kul för Quasi, som verkar älska att småretas med Dunder.