Kass andedräkt
Jag har ALDRIG reflekterat över att illrar kan ha andedräkt, men ojoj så fel jag hade.. Phoenix luktar soptipp.. Visst har killen lite tandsten, men de har Aviendha med (ungefär lika mycket/litet) men hon luktar inget..
Vad ska jag göra? Vill ju inte hångla med honom nu precis ;)
(kan ligga i fel kategori, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den, de är fritt fram o flytta den om det behövs)
Paulina

Ta bort tandstenen med ultraljud. Då kommer de åt den under tandköttet åxå, och därmed läker tandköttet och munnen bättre!
Jag rensade Stifflers mun hos veterinären med ultraljud så snart som för ett halvår sen. Tydligen har det kommit tillbaka rätt mycket tandsten redan, så jag bör ta och fixa munnen igen snart. *suck*
Med mina honor hade jag aldrig heller dettta problem. De fick Aldrig tandsten fast den ena blev hela 7 år… hade inte heller dåliga andedräkter… verkar vara annat med killarna. leo har åxå en hel del tandsten. :(
Haha.. härlig andedräkt och duktigt stinkande bajs får mina efter de käkat inälvor.. usch o tvi 
Jag har faktiskt återigen fått se hur kycklingtuggande kan rensa bort riktigt mycket tandsten. Här har "MimmieM's" zeke börjat knapra vingar och han tog bort all sin tandsten (på bara nån vecka), som han hade rätt rejält av innan. Han är två år btw… tror jag… :S
bra robin..då har jag en utmaning till dig: få mina 3 köttvägrare att äta kött…klarar du det på en timme? :P
#3 Lätt!! 
Måste vara mitt goda inflytande som vegan va? 
Fiona har kass andedräkt oxå de sista har ja märkt men hennes tandsten e precis bortplockad kan de bero på nått annat?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#4 bra! jag börjar tina kött i mängder!

dina illrar är omöjliga sarae… jag försökte i tre veckor..
shhh säg inte så

sarae, har du provat att låta de svälta tills de äter kött?
eller, det kanske inte är så bra, de de äter antagligen
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#9 hehe ja det kan man säga att jag har gjort…lääänge,,,senaste veckan har de vart utan torrfoder i två dagar, sen blandades torrfoder ut med kött, och då petade de ut torrfoder bitarna… så jag..jag har testat…allt tror jag ;)

#9 jodå, dom är svultna ordentligt.. men icke, kött är äckligt i deras värld

#10 men låt dem svälta tills de äter och ge fan i att blanda med torrfoder?
#10 mm men eftersom jag har två äldre illrar så vågar jag inte det, det kan vara skadligt för dem att svältas helt…men tro mig, det var inte mycket torrfoder som blandades med köttet. en efter 2 dygn bör en iller vara ganska hungrig…suck

#13 du gör som de vill. jag hade låtit dem svälta tills de åt. jag kanske smälter lite när jag fött mitt barn sen ;)
hahaha jadu..får testa fler ggr…brukar ha en faste dag i veckan iaf i hop om att få dem att äta.
När vi var och vaccinerade våra pågar idag sa veterinären att dem började få lite plack och hade lite rött tandkött så vi fick Hexarinse som man skulle ta på en tops och "borsta" deras tänder och tandkött med tre dagar i veckan. Hjälper kanske mot dålig andedräkt också när tandhygienen blir bättre?

#16> Och hur 17 ska man lyckas "borsta" deras tänder med topsen då? Har du testat än? Mina skulle sprattla tills de fick topsen i halsen/ögat… *fniss*

Tänkte just samma sak, fast mina skulle mest bara bita tag i topsen och slita bort tussen på topsen hehe
#17 Haha, jag vet faktiskt inte hur det ska gå till eller om det kommer att gå alls men vi ska testa lite senare idag. Försöka kan man ju. :)

Här luktar de inte illa ur munnen iaf.
Fast Marw har en hel del tandsten.
Däremot den andra ändan ;o)
Han skunkar rejält ibland…som den man han är.
Däremot…Dookie…hon skunkar ALDRIG.
Är det fel på henne då?
Hon har inga svullna analkörtlar eller något.
Är det så att vissa inte skunkar?
Förlåt om jag flyttade tråden något södeut ;o)

"20> Nytt ämne = Ny tråd? :-)

# 21 bra idé :o)

Mina luktar inte heller illa. Det enda jag reagerar på är att det luktar torrfoder om dem just när de ätit och ska pussas efteråt.
#23 jo de gör de ju, men vi luktar ju kaffe eller vitlök efter att ha ätit de med =)
Men han luktar lite hela tiden, riktig ungkarl kanske ;)
Paulina