Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 462 ggr
lillspindeln
0

liten fråga

hur många kycklinghjärtan kan man ge i vecka om man dessutom ger lever och mage?

LiindaLarsson
0

det är ju en basfödda för illrar,, så jag tror man kan ge det varje dag .. men finns säkert nån som kan svara bättre på det

skrollan
0

tror man helst inte ska ge lever mer än två gånger per vecka och lever en gång per vecka.

Fruttisen
0

#2 Dags att sova ? =P

Gustav-o-Linda
0

Jag ger mina mina kyckling hjärta och kött spill 2 gånger varje dag , lever ca 2 gånger i veckan.

Sen brukar jag lyxa till det med lite annat så som äggula och vetegrodds olja typ 1 gång i veckan :)

skrollan
0

#3 haha, jag tror jag somnade där faktiskt. men du då? ;)

Robinsnel
0

Hjärta och lever ger man inte mer än tre ggr/vecka, och då i lite rimliga mängder…

Man får försöka se till hur mkt inälvor de egentligen skulle få i sig i det vilda. De kan få överskott av a- d- och e-vitaminer som är fettlösliga.

lillspindeln
0

oki som det är nu så får han lever två gånger och äggula en gång i veckan. skulle jag kunna ge han två hjärtan och två magar på en vecka oxå? eller ska jag minska ner på levern?

Robinsnel
0

#7 Ja det låter bra att lägga till två magar och två hjärtan/vecka. Jag ger 4-5 hjärtan per iller och vecka och 2-3 kycklinglevrar per iller och vecka. Hjärtan är ju väldigt bra med tanke på taurinet.

sarae
0

här blir det nog något liknande, men jag brukar ofta ge hjärta i mindre mängd, och oftare, lever kan bli upp till 2 ggr i veckan, men då får de ofta dela på en lever per gång, det är ingen riktig favvo här hemma. Hjärt däremot! Mage har jag faktiskt ingen direkt restriktion på hur ofta de får det

Robinsnel
0

#9 dela på en liten kycklinglever? på hur många illrar? Det låter som de kan tänkas behöva tillskottsvitaminer…?

sarae
0

#10 2 illrar, och istället får de det oftare i veckan. lugn å fin, jag har koll på tillskotten!

Robinsnel
0

#11 ah, ja jag tänkte väl att du har koll Glad. I annat fall kan det ju va bra för andra som läser att inte få det om bakfoten. Hur många levrar/iller och vecka tror du att du ger sara? Jag tror detta varierar rätt kraftigt hos olika hur mycket inälvor illrarna får… Typ en del ger bara lever som mat två dagar i veckan o liknande…?

sarae
0

tror de blir ca 2 kyckling levrar, men sen ger jag lammlever och nöt lever…och då är ju bitarna större. skulle kanse specificerat det i mitt inlägg :P

Robinsnel
0

#13 ah ok. gut.

FerretCrow
0

jag ska köpa hem kalv lever från affären och se om dom tycker om det

HannaM
0

här har vi provat grishjärta och oxhjärta, funkar det med sa dom.. även husse uppskattade det (ja han är läskig)

lillspindeln
0

oki då blir det så Glad ozzy verkligen älskar lever, säger bara slurrp så är det bortaSkrattande