O:T Posten
haha posten kommer verkligen strypa mig snart=)
iaf dom som jobbar här där jag bor. jag säljer mycket saker på tradera nu och eftersom jag inte vet exakta vikten åker jag dit och ber dom väga allt och det är ju för att kunde ska kunna betala rätt.
och sen nu har en vara försvunne så jag har ringt och försökt spåra det men det finns visst inte. sedan nu ska jag iväg och kolla om min valphage kommit fram till ica=)
har kollat med kollinummret och det står att den sorteras och skickats dit och en avi skickades till mig imorse så den komer jag få imorgon.
men vill ju ha min hage nu på momangen=)
Våra brevbärare var nog inte så roade alla gånegr heller..
Vi hade en stor svart lapp där det stod "Ingen reklam! Brevbärarjävel.." Menat som brutal humor från min sida, o senare fick killen köra dem (busschaufför till yrket) på jobbmiddag, så då fick han nog höra ;) Men alla tyckte att de var roligt o skrattade åt det, tur att man vet att de "klarar av det" =)
Paulina

hehe när jag var yngre extra knäckte jag lite med att dela ut reklam och det står mycket roliga versioner av sådanna nej tack reklam skyltar. men man måste bara skratta åt dom, för det är ju inte riktat mot mig personligen det visste jag ju=)

det roliga är att killen har ju börjat jobba på posten och han sorterade mitt paket imorse men han tänkte aldrig på att det stod mitt namn pådet=P hade han gjort det hade han kunnat lyfta av det fårn bandet och tage med det hem till mig direkt

När jag körde sopor så åkte vi ofta till posten för att hämta papper som skulle slängas. Då slog det mig hur mycket de som jobbar på posten igentligen måste veta om en. Lite skrämmande…
Och sen det där med skicka paket. När jag var på schenker så var det ju ofta paket till privatpersoner som kunde vara så extremt jobbiga om man kom någon dag försent…
"Chaos is a friend of mine."

hehe ja dom på ica blev nog tokiga på mig nu för på postens hemsida står det att det komme fram till ica och jag kan hämta ut det där. och det såg dom själv på datan oxå men dom orkade inte kolla igenom dom få paket dom fått in idag så jag fick återkomma imorgon. ändå beskrev jag paketet men dom orkade iaf inte ens titta en snabbis och då blev jag baar tjurig och gick. =P
Jisses, ditt paket är ju ändå ganska stort så det borde väl vara möjligt att kolla efter.
Sara

jo precis jag sa det att paketet väger runt 7kg och är stort men ändå väldigt platt men nepp hon kollade inte ens in mot vagnen som stod där inne i rummet. och jag såg vagnen och jag kan garantera att paketet jag såg där som jag tror att det är, så är det precis det jag kommer få imorgon då jag åker dit. vill ju ha min valphage nu har ju väntat på den sedan i december.

#4 Jag jobbade extra med fotbollslaget på posten en sommar…snubben jag skulle cykla runt med frågade vilken gata jag bodde på och mitt efternamn…han kunde sen säga vilket husnummer, hur många som bodde i min familj och vart mina föräldrar jobbade. Jobbar nog en och ett annat miffo på posten kan jag tänka mig….!!

#7 förstår att du blev irriterad för det, men tyvär så är det faktiskt så att dem inte ens FÅR gå o kolla om man inte har ett avi..Jobbar själv på posten på tempo här hemma och vi försöker att gå in o kolla efter paket även om vi inte får för att vara snälla..men i vissa tider på året så är det helt omöjligt! Paket överallt och tro mig, jag har missat valphagar både en och två gånger =) inte ens ett gäng däck har jag sett för alla andra paket =)

#9 jo men har jag kollinr och kan legitimera mig så får dom det. killen jobbar oxå på posten. och dom får ju upp mitt namn och adress med kollinummret och kan jag legitimera mig kan jag hämta ut det utan avi jag har gjort det flera gånger tidigare. och sen en sådan där stor skjutkorg dom får paket i det var max 10 paket i den så jag såg ju mitt paket oxå. men men sitter och väntar på att gubben ska sluta jonna vid halv 4 så jag får åka hämta den då ska köra igång en tvättmaskin med iller filtar nu sen ska jag springa till postlådan=)

#10 ah oki, då förstår jag =) då får vi hoppas du blir nöjd med buren iaf =) och att posten inte har förstört den alltför mycket..vet att borås posten inte är dret kända för att vara aktsamma om paketen ^^
#9 Har oxå hämtat ut paket flera gånger med bara kollinr och legitimation har funkat hur bra som helst.. Men ja brukar göra en utskrift från postens hemsida där de står att paketet finns på plats på utlämningsstället och ta med mig..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#11 japp jag längtar super efter hagen. för nu när Thyra och Miilo har varsitt läger så är Thyra på ett ställe där vi inte kan sätta en grind itan måste stänga en hel dörr. och det är ju lite roligare att kunna hö dörren öppen och kunna ställa hagen som avspärrning bara.
#12 ja men dom såg det ju själv på sin dator att dom hade fått paketet att det var med på den där vagnen men dom hade inte plockat upp den ännu och orkade inte heller.