Våran illervalp XAC.
Nu äntligen tänker jag avslöja namnet på våran lilla krabat. För i helgen har vi varit nere i Espevik och besökt honom och hans uppfödare Klarsferrets. Har ju träffat alla valpar och mamma och pappa så klart.
Namnet som vi har fått är Xac och uttalas Zack. Vi har förhoppningsvis nu hittat ett namn som är eget som våra andra illrar Xander och Criss. Är ju lite kul med udda namn. =))) Sen att benjamin känner en annan benjamin är inte hela världen. =)
Här kommer ett litet kollage som jag gjort på Xac.
Sen vill jag personligen tacka Emelie för hjälpen med att visa hur man gör. Även AC för att vi fick komma ner och våldgästa de under en hel helg. 
Eftersom det här nu var mitt första kollage över huvud taget. Så vore det kul och höra vad ni andra tycker om det. =) Inte bara Ros utan även Ris. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

det fanns inte ens ett enda riskorn i hela kollaget!
Du är så duktig på foto madde! Xac var ett jättefint namn och passade till den jättesötapojken!

super madde! det var jätte fint, och vilken sötnöt du har juuu!
Garttis (f)
Tack så mycket Gameover. =) Är jättenöjd med både namnet och kollaget.
Tack så mycket Roxanne

åhh.. vilken bedårande söt valp!! kollaget var verkligen jättefint, det har du gjort jättebra tycker jag! (skulle önska jag också kunde)
när får du hem sötnosen?

det var den sötaste valpen jag sett på länge!! *blir alldeles sjuk*
#4: Tack så mycket Ronja. Vi kommer få hem valpen den 29 juli. Han har det så bra nere hos uppfödaren så det är inte klokt. Idag var han på sin allra första promenad.

förstår om du längtar ihjäl dig.. skulle jag ha gjort, efter en sån liten gobit! 
Vad roligt, grattis till sötnosen!

#6 det är ju snart! han får det säkert garanterat det skitbra hemma hos dig också! förresten, måste fråga, vad har du för kamera? 
Tack så mycket Tessa. =) Fast jag måste säga att det fanns ju 4 andra valpar oxå som var otroligt söta. =))) Man ville nästan Illernappa med alla hem direkt man såg de.

Åh vad fin han är!! super duper söt!! coolt kollage alltid kul att lära sig nya saker och som vanligt är ju du jätte duktig på att ta bilder!
#9: Just nu har jag en Canon EOS Rebel (300 samma sak)
Den har jag nu haft i 1 år och nu börjar jag bli varmare i kläderna för kameran. =) Så det är riktigt kul. Tog ca 1000 kort nu under 3 dagar. (Tack vare min nya laptop och minneskortläsare)
#11. Tack så mycket. Älskar ju och ta kort. Så det är ju fint och kunna kombinera sina 2 passioner. Iller och foto.

Vilken liten sötnos.
#14: Tack så mycket Nea. Hur mår din valp nu för tiden??? Hittar den på några hyss. =)

det var jättekul att ha er här och ni fick samtidigt bada och se hur illrarna bor när vi är på kusten. Så ni är hjärtligt välkomna igen, alltid lika roligt när ni kommer.
#16: Du behöver inte oroa dig för vi kommer snart igen. =) hehehe

#15 Varsågod.
Hon mår bra. Hon är en riktig liten busa, men det är nog mest Mushu som står för hyssen hon gör bara som pappa gör.
#18: Kan förstå att det är livat hemma hos dig då. =) Ja de säger ju att man blir som man umgås. =) hehehe

Åh, vilken sötnos! Kollaget var jättefint, verkligen! :D

JAg håller med Gameover i första inlägget, inte ett enda riskort här inte =) Tyckte det var superfint med dom olika bilderna =) Xac var ju ett ursött namn, hur läge dröjer det innan ni får ta honom med hem?

Ja, nu har jag verkligen kollat noga på collaget för att kunna ge konstruktiv kritik, då jag vet att du tycker om sådant. Men jag kan tyvärr inte ge någon kritik mer än positiv sådan.
Collaget är snyggt ihopsatt. Bilderna harmonerar med varandra och som vanligt är skärpan riktigt fin.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#19-22: Tack så mycket för era kommentarer. Kul att ni gillar Xac och mitt kollage.
#22: Jo jag gillar att få konstruktiv kritik. För det är av det man lär sig av. =) Så kul att du gillar det åsa. =)

#23; Inte ofta jag har möjlighet att ge kritik på dina bilder dock om vi ska vara ärliga. Fast jag har ju haft åsikter om bilder ibland. hihi
Audiatur et altera pars
VACKER!
De va den vackraste iller jagsett i hela mitt liv utan att skämta.
SHIIIIT! Blir helt tagen.
#25: Kul att du gillar min valp Xac. Lovar att det kommer komma upp mer kort på honom under dagarna som kommer. Just nu så ligger alla bilder i min laptop tyvärr. Utom kollaget som jag förde över till min bärbara hårddisk. =) Så jag kunde visa alla er på iFokus hur stolt man är över sin lilla valp. =)

#26 vaddå!? har du den hemma nu?
#27: Nej, valpen kommer hem den 29juli. Då kommer jag kunna få bli stolt ägare. Men eftersom jag tog 1000 kort under dagarna vi var nere i espevik så har jag nu rätt många kort på Xac och dela med mig av.
Men jag måste bara få över korten på den stationära datorn innan jag kan lägga ut de.

#28 dåå förstår jag helt! haha det var smart! lite varje dag ^^
okej ska bli grymt roliga att se mera av pälsbollen! hihi jag tror att det var den 28 som Therese (Luna) skulle komma till stor staden ^^
Har inte några planer på avel som det ser ut (just för tillfället men sånt måste diskuteras med uppfödaren där Xac kommer ifrån.) Sen har jag ett kontrakt som jag inte kan bryta.
Vi har sagt att Xac blir kastrerad den dag han är outhärdlig för våra andra illrar. Sen om de går ihop när han är brunstig får han vara i brunst så länge det går. =)
Jätte söt valp Madde! :)
Kollaget var jätte fint, det var kul när du hade bilder på han i olika vinklar och när han både var vaken och sov :) Hade vart kul med en liten helkropps bild dock :), men super snyggt!
#32: Tack för kommentaren om mitt kollage. De kommer helkroppsbilder oxå. Ville inte ha mer än 4 bilder på xac när jag gjorde kollaget. Och då det var mitt första så blev det som det blev. Hade inte så många bilder när jag gjorde det. =)
Gud vilken sötnos!! Länge sedan jag snackade med Klarsferrets men det är ju mycket som händer nu med semester och sånt!! Hoppas allt går bra med deras små tussar!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 34: Måste faktiskt säga att alla valpar från Klarsferrets var riktigt söta. Inte bara Xac. =)

ser fram emot fler bilder på lille Xac!! =)
Jag lovar att det kommer bilder. =)
Jättefint kollage, och en jättejättefin Xac! :D
#38: Tack så mycket Thyne. =)
#39 Fortsätt göra kollage vettja :D Jättekul att se resultaten sen =)
#40: Det kommer jag aldrig sluta med nu när jag har lärt mig göra de. =)
#40 Härligt, låter bra det =)

hehe jag är som vanligt så otroligt trög så min hjärna har kopplat bort att gå in på iller i fokus på et tag nu.
Aww madde, jag hj'älper dig gjärna med photoshop! önskar jag hadde programet hemma men har det bara tyvär på skoladatorn som jag inte får ha under sommaren(grrr) men men, när skolan börjar har jag lättare att visa. hjälper gjärna till =0) =0)
o det var så kul att ha er här eller där nere! ni är alltid välkomna hit! (sålänge någon utav era pojkar kan försöka förstå att man inte behöver släppa en fis så att hela campingen känner det…hehhe haha lol!!)
#43: Hmm. Det där med fis. Det måste jag skylla på Xander. Hahaha. Den var inte mysig. =)
Japp jag måste lära mig mer om photoshop. Men det tar vi nästa gång. Så lär jag dig något om Foto istället. =)

#45 apåder…. Jätte fint, till och med alla nosarna var innåt! jätte bra Madde, 
#45: Jag måste ge chrille lite beröm för det är han som har tagit bilden uppe i högra hörnet. Jag älskar verkligen den. =)
#46: Tack Roxanne. Kul att du gillar bilden. =)

#47 den var också min favorit! :) jaa jag gillade bilden jätte mycket! :)
På lördag får vi hem Xac. Åh vad man längar. =)

Förstår att du längtar Madde, för vem har inte varit i den sittsen. Att man väntt på en päls. Jobbig väntan, men väl värd det när de dyker upp;-)
Audiatur et altera pars
ÅÅ vad han e fin Madde!! Å alla dina bilder dom e ju underbara, det suger ju inte mindre efter en liten valp alltså.. Så underbart söt!! SKa bli så spännande att få träffa lillgrabben på lördag :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Mmm visst ska det bli kul och träffa honom på lördag. =) Då ska jag ta massa kort på honom och alla andra som kommer till träffen. =)
# 53 Ja de ser ja oxå fram emot.. Alltid kul med dina fina kort :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Tack. =) Får väl se om vi får till några kort. =) har ju med mig min laptop och minneskortläsare så jag kommer kunna stoppa in bilderna på en gång. =)
#55 Å då blir d e ju ännu mer spännande får man ju se hur bilderna blir direkt :D