Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2297 ggr
LiindaLarsson
0

ute burar?

Hejsan

jag vill ha bilder och tips på hur jag ska kunna bygga min utebur som jag kommer ha till troligen 5 illrar i sommar.

skicka in bilder på eran bur och skriv hur den är byggd

mvh Linda

LiindaLarsson
0

putt

Aviendha
0

sett ceciliaolucifers utebur?

LiindaLarsson
0

Jopp mycket fin :) men låäg gära in bilden här om du vill :9 och skriv hur du gjort den :)

FerretCrow
0

tyvärr får man inte mycket bilder har försökt med flera sådanna trådar men ett tipps liinda är att goggla runt då hittar man super fina bilder och kan därefter få ideer. det 'r så jag gjort så nu är mitt arbete på g=)

sarae
0

du har väl inte missat maries utebur?

LiindaLarsson
0

maries??? vem är marie?

skrollan
0

hennes har jag också missats såna fall!

LiindaLarsson
0

putta upp tråden till oss

sarae
0

ojoj då har ni missat något! http://trickytrixie.tripod.com/enclosures.htm se och dreggla! både över gård och illrar

FerretCrow
0

#9 oj vilka skönheter=)

LiindaLarsson
0

men tänk om dom gräver sig under och smiter?

sarae
0

#11 har du läst hur den e byggd? det tar nog ett tag innan de klarar av det

skrollan
0

finns hon här inne? det var ju helt otroligt! Åhh vad jag vill flytta till hus! suck! Mykcet mörka skönheter också!:)

LiindaLarsson
0

och vi måste ha tak över våran bur för där illrarna ska vara kan det finnas örnar och rävar:(

skrollan
0

#12 hur är den byggd så dessa djur inte kan komma? Jga kan ju inte engelska =( ska skicka iväg denna länk till Erik när vi träffas igen . MOuhaha ;)

LiindaLarsson
0

Oj nu såg jag det den var jätte bra buggd ska göra en sån fast i mindre format :) hehe men med tak :)

LiindaLarsson
0

illrarna var ju grymt snygga så mörka och vackra

LiindaLarsson
0

men dom har byggt 07.meter ner och sen sementat och sen har dom lagt på lekablock och satt fast järn pinnar och sen med trä stolpar galler och plexiglas typ

är själv inte så bra men försökte :)

Robinsnel
0

För er som inte känner till marie kan jag flika in att hon är en uppfödarna som hållt på lite längre i sverige, 17 år nu, och hon har gett sina barf hela tiden. Hon säljer inte illrar till allmänheten längre dock. Hon fanns på forumet, men kom på kant med ledningen och lämnade. Riktigt synd då hon är extremt kunnig gällande det mesta i illersammanhang.

skrollan
0

#19 ah, det är vissa av hennes trådar som puttas upp ibland, bla. barf då? :) marieb eller något? :)

LiindaLarsson
0

jopp hon :)

LiindaLarsson
0

VAAAA? är hon bara 17 år eller?

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har typ en sån här utebur, men våran står direkt på marken (inga ben..) och så har jag satt i finmaskigt hönsnät (grönt) i botten så dom inte kan gräva sig ut. Har 2 hyllplan i med plaströr emellan och en liten träställning som dom klättrar i..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

LiindaLarsson
0

vad häftig den var :)

JossanH
0

#22 Hon har bedrivit uppfödning i 17 år…

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaLarsson
0

haha okaay satt och funderade,, men hur kan en sån ung tjej ha haft en upppfödning i många år???? hehe men nu fattar jag :) hehe