Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 3798 ggr
Satmaran
0

Foto Idas valpar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morse var det med bävan jag lyfte på badlakanet. Men se där, fortfarande 6 små godingar i en trasslig klump.

Snabbstädade och bytte vatten. Ida fick sina vitaminer och jag dristade mig till ännu en kort titt, denna gången med kameran i högsta hugg. Så här kommer Godingarna.

LiindaLarsson
0

Guuuud så söööt :) Grattis

Satmaran
0

Tycker minsann att de har lagt på sig lite sedan igår kväll. Detta är min tystaste kull någonsin. Jag hör bara små gny då och då. Mest ett förnöjt underbart suttande.

Ida mår bra och hon strålar av stolthet. Liksom jag!

LiindaLarsson
0

hehe det kan jag tänka mig :)

Norrskenets
0

Åhh jag som trodde det va nya bilder hehe;) sett dom redan juh hehe men lika söta att titta på gång på gång;)

Theres
0

Vad gulligt att alla får valpar samtidigt :P

golf.ifokus.se

FerretCrow
0

dom är så söta=)

klarsferrets
0

grattis till valparna

Satmaran
0

Tack alla!!!

Kanske har jag glömt hur små de är när de föds, men tycker ändå att de är väldigt små, vill minnas att förra kullens valpar var kraftigare. Undras om det kan bero på att förra kullen föddes på sommaren. Fodret är ju detsamma, så det kan ju inte bero på det.

Har precis köpt mig en liten våg, men när jag nu inte vägde de förra valparna har jag ju inget att jämföra med. Törs inte nappa en valp från Ida nu heller, hon vaktar noga och blir upprörd när jag plockar ur lådan och byter vatten. Bäst att inte stressa henne.

Lenore
0

Åååh vad söta! :D Blir så sugen på att skaffa en valp i sommar!

Satmaran
0

Men Linda skulle inte du få en egen liten "valp" snart.

Beafer
0

mys :D dom ser så lena och mjuka ut ^^

Satmaran
0

#11 Letade inte du efter valp?

Du kan ju alltid komma och hälsa på de små lena och mjuka. Du bor ju så nära ändå. ;)

Lenore
0

#10 Jo jag ska ju det. Den 27 september är det sagt. :) Men innan vi fick reda på graviditeten så snackade vi om att skaffa en valp i sommar och nu när man ser alla bilder på valpar så är det ju jättesvårt att låta bli!! Vi får se hur det blir men det är ju sååå mysigt med valpar!! :D

Satmaran
0

Nu har jag städat till Ida och valparna. Passade på att väga de små liven, kolla kön och fotografera. Lånade en geleråtta av min son som jag tog med på bilderna, som jämförelse, hi hi.

Vad jag kunde se nu så är det 1 enda pojke och resten flickor

De vägde 14 - 17 gram i eftermiddags.

Satmaran
0

Nu är de alltså 2 dagar gammla. En bild till.

Satmaran
0

Ida inspekterade så att alla var kvar och godkände det nya täcket.

Om någon här inne har noteringar angående vikten på 2 dagar gammla valpar så skulle jag gärna vilja ha något att jämföra med eftersom jag inbillar mig att dessa är mindre än förra kullen.

Mstar
0

Ååhh.. tack fär uppdateringar!! bara en liten endaste pojke? vad nu..? Det brukar väl fördela sig 50/50?? :P

DG
0

#17 jag har ingen riktigt information men har aldrig hört att det skulle delas 50/50 med könen utan det är som men människor, slumpvist.

Mstar
0

#18 - nej jag tänkte mer på att den förra kullen ida fck bestod av tre killer och 4 tjejer.. eller om det var tvärtom..  (orkade inte skriva allt jag tänkte, om tidigare kullar osv.. så jag slutade bara.. Kanske inte så smart.. )

Satmaran
0

#17. Ha ha, ja man kan ju tycka att det ska vara jämlikt, men det blev det minsann inte denna gången. Nu hoppas vi bara att han blir pastell, för då är han ju din.

Mstar
0

#20  det gör inte överdrivet mycket om det inte råkar vara det. En hane vill vi ha.. TÄnkte mer att det skulle vara kul att ha en annan färg med :)

Norrskenets
0

Huuga va söta dom är=D

sarae
0

#16 kika in under valpdagboken på min sida, www.starshineferrets.se  där har du vikttabeller för varje dag. Jisses vilka klumpar du har fått ;) Får mina bjässar att verka ynkliga ;)

Satmaran
0

Tack ska du ha Sarae!

Har kollat in dina fina mörkisar. Detta var ju intressant, då är de inte så små ändå alltså!!!?

Även intressant att se att flera av dina föddes mörka, Idas har alltid varit lika rosa allihop från början, efter ca en vecka har någon mörknat. Så olika det kan vara.

sarae
0

#24 haha nej, dina verkar iaf vara betydligt större än mina ;) fast nu verkar mina ha hamnat i nån mega viktuppgångsfas och ökar med upp till 6 g per dygn ;) så vi får se vart detta slutar…men sen har inte mina världens största föräldrar. Däremot finns det en hel del viltfärgat bakåt, även om silver verkar ha varit den dominanta färgen i den här kullen ;) Men mörka nosar har de allihop ;)

ska bli kul att se hur dina ser ut om nån vecka ;)

Satmaran
0

#25. Ja det blir väl mest pasteller här som vanligt…

Atlas är ju pappan så de har en tungviktare att brås på.

Ida är väl normalstor tror jag väl.

Så mysigt med mörka nosar, har alltid velat ha en med helsvart nos men det är tydligen inget Ida kan producera.

Vi ska hämta hem Maya (pastell) på måndag, som har parats med en viltfärgad Gösta. Vi får väl se vad det blir av det.  Guy tror dock att det bara blir viltfärgade valpar på den kombinationen.

FerretCrow
0

#26 ja hoppas dom brås på pappa atlas han är ju så stor och fin=)

Satmaran
0

Här kommer lille Herkules, en av bilderna jag tog till Mstar som redan har satt en reserveradlapp på den lille fjunisen.

Satmaran
0

Hela röran.

Ekberg
0

Guu vilka söta ! :D
Grattis :)

Mstar
0

#28 Thank you darling! Jag ska hedanefter lämna alla mina önskelistor till dig istället för tomten- jag får verkligen vad jag önskar på det sättet ;)

Satmaran
0

Dag 5. Vägde mina små godisar imorse, så här är noteringarna för idag: Herkules 29 gram. Tös1. 27g, Tös2. 26g, Tös3. 25g, Tös4. 24g, och sista lilla Tös5 22g.

Nu putar de små mätta magarna och de är så bedårande med sina knubbiga små paddlar till tassar och rosa små svansar.

Än så länge får jag tyvärr inte tafsa på dem mer än en minut, för Ida blir nervös. Hoppas att jag ska få ett tillfälle senare idag så att jag kan ta en bild på knubbisarna.

Maya kom hem efter parningen igår, smal som en ål, stackaren. Hon har visst jobbat hårt med Gösta eller så gillar hon inte fodret där borta. Så skönt att ha henne hemma igen. Nu är det liv i luckan som vanligt. Vantar mössor och paraplyer utspridda över hallgolvet. Alla kastrullerna utvräkta ur köksskåpet, ja ja, det är ju så det ska va :)

Mstar
0

Hoppas med att ida låter dig ta lite bilder. hade två barn på dagiset som så gärna ville se bilder. så jag ska knåpa ihop några på banditen nu.. :)

Satmaran
0

Här kommer Herkules till Mstar för det första.

Så du blir tyst ;)

Mstar
0

Hihi.. jaja, jag ska vara tyst.. iaf ett dygn framåt ;)

Norrskenets
0

#34 vilken tjusig grabb och va stor han är;)

Satmaran
0

Alla tjockisrna!

Satmaran
0

Herkules igen.

Satmaran
0

#36 Var inne och kollade dina idag och de var minsann inte fy skam de heller ;)

Ännu en bild på hela trasselsudden.

FerretCrow
0

oj vilka små söta knubbisar=) hehe lik sin pappa redan kanske

Satmaran
0

Ska det var en liten Herkules till?

Mstar
0

Oja.. Kommer han kanske få mörk nos..?

Satmaran
0

#40 Ja det är till att ha en ordentlig aptit för att nästan dubbla sin vikt på 2 dygn. Undras om han har hittat turbojästen? :)

Satmaran
0

#42. Nej tror inte det, det är nog mest smuts tyvärr.

Ida har väl varit lite slarvig med att putsa nosen på honom, eller så har hon inte kommit åt för att han hänger fast i en tutte hela tiden. hi hi.

FerretCrow
0

#43 hehe men det är ju bra att han har aptit=)

Mstar
0

#44 Men Ida då!! :P 

När börjar man kunna se skillnad på de andra??

Norrskenets
0

#39 Har just vägt och knäppt lite mer för idag så snart blir det uppdaterat;)

Satmaran
0

Herkules är ju lätt att hitta nu, ensam kille och tjockast.

Sen är det en kraftig tös som ligger tätt i hälarna på honom.

Den minsta flickan är också lätt att känna igen just för att hon är liten och fortfarande babyrosa.

De övriga 3 flickorna får jag väl försöka hitta något kännetecken på senare.

FerretCrow
0

#47 hih i ska kika direkt nu =)

Satmaran
0

#47 OK. Då får jag väl in och kolla om en stund igen.

Håller kollen på Saraes valpar också. Där kan man ju få se äkta svarta nosar inte bara som mina smutsnosar ;)

UlrikaD
0

Kan man se redan nu vad det blir för färger på dem?

Norrskenets
0

#50 hehe ja du får göra det;)

Satmaran
0

#51 Jag vågar inte uttala mig än. Tycker att alla utom lilltösen har börjat bli lite gråa över ryggen. Bäst att avvakta ett par dagar till.

Förra kullen blev det 6 pasteller och en viltfärgad, så vi får väl se vad det blir av dessa.

sarae
0

ojoj så stora de har blivit! Mina små troll har ju inte en chans ;)

Satmaran
0

#54 Bah!! Storleken är inte allt. Dina är ju så vackra och det kanske tar extra tid och energi att bli så stiliga ;)

babsan
0

Nejmen guu så söta :D:D:D

babsan
0

Nejmen guu så söta :D:D:D

Norrskenets
0

Psst har uppdaterat nu;) tycker mina hjärtan har blivit lite mörk över ryggen men det är inte mycket. Men jämnför man med huvudet och ryggen så ser man lite eller så inbillar jag mig;)

Satmaran
0

#58 Har kollat nu men kan inte se att dina har mörknat, men det avgör du nog bättre som ser dina myslingar flera ggr om dagen. Fina och ljuvligt fjuniga är de i alla fall.

Kram på er

Norrskenets
0

Men idag hade du sett det iaf hehe;) kramkram

Satmaran
0

Ja nu är de små liven en vecka. Så här kommer Herkules till att börja med. 45 gram tung.

Satmaran
0

Herkules, med smutsig mjölknos.

fridaas
0

#62 aaaw va söt han är!

(Men maria jag tycker fortfarande inte om namnvalet ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Satmaran
0

Hela röran. Flickorna väger nu mellan 34 och 37 gram. Den minsta lilla pastell-flickan har nu gått om en annan mörk skönhet och väger nu 35 gram. Hon tar sig!!!!

Norrskenets
0

Tötisar=D

Satmaran
0

Förlåt det var kanske en 5 dagars bild. Här kommer den rätta bilden.

Satmaran
0

#63  Men det passade in i mitt tänkande i alla fall. Den största hanen döps efter en storhet, helst galen ledare som Cato eller Castro, Nero, Stalin. Gudar går också bra!!!!

sarae
0

ojoj jisses va stora de har blivit! de är ju redan riktiga illrar! och sååå söta!

Satmaran
0

Tack Sarae!

Det märks att Atlas är pappa. Nu har jag kommit över det, att mina godisar skulle var för små. He he.

Har kollat bilderna från förra kullen och de var faktiskt ännu större!!! Men denna kullen går inte av för hackor denna heller!!

Kanske någon kan förstå nu varför jag låter mina valpar flytta hemifrån när de är 8 veckor. De är lika stora som Ida vid det laget och hon har lämnat dem för länge sedan.

Mstar
0

Jag längtar, big time!! :D Och hans namn är Herkules och kommer så att förbi, tills döden skiljer oss åt…  Hm, jag kanske skulle behöva äta lite frukost, odågan till iller jag redan har här hemma har två mornar i rad terroriserat mig i 40 min, innan jag gett upp och gått upp. Således gick jag upp kl halv 7 idag.. *suck* :D

fridaas
0

#70 jo jag vet att du har sagt det flera gånger nu ;)

#67 jo det förståss, men jag fastande mer för det första namnet som maria hade som förslag, men men inte min iller utan hennes, även om jag nog kommer komma och krama på honom i tid och otid, precis som med banditen ;)

Satmaran
0

Glad Påsk!!!

sarae
0
Compwear
0

(mstar från brorsans konto)

Weei :D tack så mycket!! Har vart uppe i snart en timma, och idag fyller min systerdotter år.. Grattis Frida :D Vad jag sulle komma till var att bilden gjorde mig glad och lycklig, och hungrig :/

öäåjnmmmmmmmm, hälsar en nyvaken Diten ;)

Norrskenets
0

naw va sött! Glad påsk=D

Satmaran
0

Kul att bilden blev uppskattad!!!

Vägning dag 11:

Herkules 70 gram!!!! Pastelltösen 52 gram. Mörka flickor 51, 53, 53, 54 gram.

Jisses vad grabben drar ifrån!!!! Men flickorna är minsann ganska knubbiga de också.

Satmaran
0

Klumpen Herkules till Maria!!

Han börjar kravla omkring nu på små upptäcktfärder, hamnar plötsligt utanför täcket och då hörs det minsann… iiiiip, iiiiiip.  Röstresurser har han i alla fall. Jag rusar till undsättning, men kommer alltid lagom för att se Ida titta ut, bita tag i och släpa in den lille rymlingen :).

Mstar
0

Jag blir banne mig lika glad varje gång jag ser nya bilder, nästan ännu gladare när jag inte hunnit tjata om dem ;)  

Tycker det är kul att sitta och tänka på din förra kull.. Då det var en viltfärgad, och nu har du bara en pastell.. mycket skumt. :P

Satmaran
0

Hi hi, kanske Moder Natur ville vara rättvis och jämna ut siffrorna. Skönt med lite omväxling, dessutom så hade jag ju önskat mig fler mörkisar.

Såg tecknad film med grabben idag: Balto varghunden. Där hittade jag ett bra namn till en av de mörka flickorna. "Alou" Tyckte det var fint. Så nu har 2 valpar namn.

UlrikaD
0

Alou tyckte jag var ett otroligt vackert namn. Har aldrig hört förut.

Satmaran
0

#80 Tror att filmerna ska föreställa utspela sig i Alaska eller Kanada, så kanske det ska vara lite franskare stavning, A'lou, kanske? Eller? Jamen det ser ju snofsigt ut!!! A'lou.

Mstar
0

'åhh, nu började jag hyperventilera när jag såg att denna tråden var uppdaterad.. så var det inga bilder..  *återgår till att vårda vattenblåsor*

UlrikaD
0

#82 Visst är det hårda veckor att vänta på illervalp.Skrattande Det här är ju den absoluta fördelen med att köpa av hemmauppfödare tycker jag. Att man får följa kullen under tiden, att man får bilder osv. Jättekul även för oss andra såklart med.

Mstar
0

#82 Det är så fruktansvärt plågsamt att se sin bebis men inte kunna röra, höra eller vrida och vända!  (men otroligt skönt att få se hur det går framåt för klumpen och hans syskon)

Jag kollar även iller_tjejens och saraes valpdagböcker dagligen..

Satmaran
0

Ok Maria!

Snabbplåtning i morse, vägde klumpen: 89 gram

Återkommer senare med flickorna.

Satmaran
0

En till på Herkules 2 veckor gammal.

sarae
0

gud så sött! Men va sjutton äter dina bebbar satmaran? så stora han har blivit!

Satmaran
0

#87 Fniss!!! Anabola. Nej, bara Idas mjölk än så länge, men nästa vecka är det dags att ge ett litet smakprov på ersättning med lite uppblött och mosad Orijen. Snart får grabben inte plats på vågen. Han har blivit en bjässe!

Satmaran
0

Okej nu har jag haft lite tid med tjejerna.

Först ut en liten pastellnos på 70 gram.

Satmaran
0

Här kommer goa flickrumpor. dvs. ingen av dem ville egentligen vara med på bild.

Brunetterna väger 72, 69, 72 och 71 gram.

Satmaran
0

Här blev det ett fasligt pip på en av damerna.

Satmaran
0

Här är pipisen i närbild, tror det är A'lou.

Det märks att de är mycket starkare nu, alla valparna tar små kravlande utflykter utanför filten nu. De bryr sig inte så mycket om att Ida sticker iväg en stund, utan sover lugnt vidare tills hon dyker upp igen, men då blir det en faslig piiiipkör. Nu kan jag snatta en och en och bara gosa med en liten stund, de rullar ihop sig i min hand som små skogsmöss och sover sött.

fridaas
0

ååh de är så söta!! Håller med Maria om att tiden borde gå snabbare så att man får se Herkules på riktigt snart!

Mstar
0

Tack så mycket! Nu kan jag sova gott inatt tror jag. :) Liteont här och var, och Diten håller mig vakentidigt på mornarna. Men imon har jag lite sovmorgon iaf ^^

Norrskenets
0

Ojj va stora dom har blivit! och vilken bjässe han är Förvånad

Satmaran
0

Japp! Jag tror att han har tänkt sig att växa upp och bli en grävling Skrattande.

Men dina pojkar är nästan ikapp mina töser nu och det är inte så illa för en förstföderska som Saga ;)

Mstar
0

#96 En grävling? Vad kan såna hitta på?? :P Diten har just kommit på hur man klättrar upp på köksbordet *suck*

Satmaran
0

#97 Det sägs att de inte släpper ett bett förrän det krasar, så du får väl hantera honom med handskar fyllda med äggskal ;)

Duktig Diten!! Det bästa man har, sätter man ju på bordet.  Ännu en färdighet han kan lära Herkules.

Norrskenets
0

#96 hehe ja vem vet

Ja men man kan inte låta bli att känna som mina är så småa. Ja det har du rätt i.

Mstar
0

Diten har gått tillbaka till valpstadiet.. han kraffsar på mina nya strumpbyxor och biter när han itne får någon uppmärksamhet. .jag är van att sova kl 8, och jag har mensvärk. jag är inte på humör. men han fattar inte. Mögel hämtar honom hela tiden, men han måste bara springa tillbaka och reta mig till vansinne!! jag vill ha en snäll och go valp som lär Diten att bete sig som folk igen!

Satmaran
0

HA,HA;HA!!!!!! Du är underbar med dina drömmar!  Diten lär Herkules och Herkules kommer garanterat att lära Diten nya hyss. De kommer att trigga varandra till nya bus, helt klart.

Good Luck!!!

Mstar
0

Drömmar måste man ha! Det må vara feberdrömmar.. Men de får finnas de oxå.

Satmaran
0

Valparna är nu 17 dagar. Vid vägningen idag var resultaten:

Herkules 114 gram, Pastelltös 86 gram, Mörkis 1. 85gram, Mörkis 2.3 och 4, 89 gram.

Här kommer dagens bilder:

Satmaran
0

Till Maria med de vackra drömmarna. Här kommer din tjockis.

Satmaran
0

Ännu en tjockisbild, till en trånande matte.

Satmaran
0

Hela ludna kullen.

Satmaran
0

Grabben och pastellisen.

JonasW
0

Jätte söta bilder!

Mstar
0

Åh, vad underbart!! tack. nu fick jag ork till att gå å handla. därefeter göra m-figor.. Och sen sova tidigt, hoppas jag.

Satmaran
0

#108. Tack Jonas. Kul med killar härinne som omväxling.

#109 Ingen orsak gumman, såg att du varit sjuk i helgen, stackars dig. Vad i hela fridens är m-figor? Hoppas det är något gott… eller?

Norrskenets
0

Ojj va stor dina bebbar är jämnfört med mina hehe

Satmaran
0

#111 Ja här rusar de iväg! Väntar bara på Idas tecken att de ska ha riktig mat. Hon är verkligen tydlig när hon vill något. När det är dax så tar hon helt enkelt en valp och lägger den i matskålen och sen står hon där och tittar på mig. Typ… Fattar du nu matte!!! Nu är det dax.  Duktig flicka va?

sarae
0

med risk för att upprepa mig själv: men jisses va stora och underbara de har blivit! Ida måste ha super mjölk! ,)

Satmaran
0

#113 Tack igen! Nja det är nog inte lättmjölk i alla fall, Ida själv är synnerligen tung nu och tuttarna släpar i golvet när hon går. Supermycket mjölk!!!! :)

Mstar
0

Ida är mycket duktig :)  Ånej, jag blir tokig!! Diten hoppar i askhinken (all aska från kaminen) Jag vill inte städa. :P 

Och nu är han i barskåpet *suck* Lika bra att gå till praktiken.. Påminn mig om att jag ska sova när jag kommer hem hal 3 idag, ja, efter att jag har beställt pysselgrejer.

Mstar
0

satmaran. Jag är fortfarande inte frisk, men vårvädret gjorde mig bättre igår. Började säkra altanen med, DIten sprang runt överaltt på gräsmattan och poppade. Då hör man vart han är iaf :D

• M-figor är planering för aktiviteter på förskolan. M har jag glömt, men där skriver man anledningen till varför man gör en sak.
  • F är förberedelse
  • I är hur man ska introducera
  • G är hur man går tillväga, praktiska moment osv.
  • A är avslutning

sen kan man lägga till ett U- utvärdering.. Och läggerm antill ett u, får man skriva en helt ny M-figa och göra det bättre än första gången.

[Dezederia]
0

aaawww Gud va söta.. Nu vill jag verkligen ha iller :P

Lenore
0

Åh, man blir så sugen på att skaffa fler. Dem är så underbart söta dem små fluffbollarna! :D

Hur gick det för Maya förresten? Skulle inte hon också ha valpar eller blev det inget?

Satmaran
0

#118 Jodå Linda, visst ska Maya också ha valpisar. Hon blev ju tyvärr skendräktig vid första försöket, men nu verkar det som att grabben hade "bläck i pennan" ;).  Mayas valpar väntas titta fram den 21/4 så det lär bli livat här hemma med 2 vuxna illrar, Idas 6 st illbattingar och Mayas nyfödda ( hur många det nu kan bli? ) Men kul ska det bli i alla fall.  Du kan väl komma ner och hälsa på oss. Jag har ju bara 2 händer så det är alltid välkommet med ett par extra som kan hantera och leka med valparna en stund. Hör av dig!!!

Satmaran
0

Jaha så har vi kommit till dag 19! Viktnoteringar: Herkules 133 gram, helt klart störst. Pastelltösen 98 gram, klart minst.  Brunetterna 101, 102, 103, 104 gram.

Idag fick de smaka på första modersmjölkersättningen.

Herkules och pastellis var inte alls intresserade, liksom 2 av brunetterna. Men de andra 2 töserna lapade glatt i sig.

Ida blev överförtjust att det blev så mycket över till henne i alla fall.

Först ut på bild kladdig Herkules.

Satmaran
0

Liten pastellnos, hon må vara minst men hon hörs mest :)

[Dezederia]
0

Aww.. Dom blir bara sötare och sötare :D

Satmaran
0

Första paret ut. Bäst att plocka upp 2 åt gången så att jag inte får tag i samma valp flera gånger om. Brunetterna ser jag ingen skillnad på än.

Satmaran
0

Andra paret ut.

Satmaran
0

Herkules igen!

Den tjocka lilla magen var väl redan fullproppad, det var väl därför han inte ville smaka på ersättningen.

LiindaLarsson
0

Sååå jävla söta

Mstar
0

#125 ellr så får jag en såndär halvkräsen igen.. alla mina djur tycker att det jag äter ska de oxå ha, och sin egna mat är nödproviant *suck* 

Va stora de har blivit!! Jag längtar tills de slår upp sina ögon :)

Satmaran
0

Vem gör inte det? Det är så härligt när de får syn på mig för första gången, de känner ju mig, min doft och min röst, de har smakat på mina fingrar och försökt ta små tuggor, men när de ser mig för första gången… Då får jag respekt!!! Inget gnagande på säkert en hel dag i rena förskräckelsen över hur stor jag faktiskt är. Nåja den respekten tappar de snabbt nog och hänger som små kardborrar i mina strumpor. Jag vet vad som väntar och jag längtar som vanligt till nästa steg i utvecklingen.

sarae
0

herregud! de verkar redan ha slagit mina med hästlängder! så ljuvligt söta!!

Satmaran
0

#129 Var precis inne och snokade i din valpdagbok på dag 19 och dina var minsann nästan lika stora som mina. Det är väl egentligen bara Herkules som utmärker sig fortfarande.

Det är en otålig väntan på ögonöppning, sylvassa små huggtänder och kardborrar i strumporna, men snart så…

Dina är väl redan i det stadiet?

sarae
0

#130 jasså? har nte hunnit jämföra. tycker dina ser större ut ;)

nope, just nu är vi i "pussa på mormor stadiet", så fort man plockar upp en får man massa pussar. sen är mat det allra största intresset…

Sarah
0

Gullepluttar, längtar efter mina då jag ser dem.

Satmaran
0

#131 Jag får minsann inga pussar än i alla fall.

Du måste lukta extra mums för små illervalpar ;)  Vilken "parfym" rekommenderas?

Satmaran
0

I morse tröttnade jag på att kalla töserna, bara töserna, så jag och sonen döpte dem gemensamt vid frukosten.

Pastellisen heter nu Mynta. Brunetterna heter A'lou, Tassa, Tipzy och Shiraz.

[Dezederia]
0

Söta namn :)

sarae
0

# 133 brunstig hane :P

igår öppnade angoratjejen 1/3 av ena ögat ;) och valparna har alla minst 6 tänder nu, och idag har vi faktiskt lekt…eller ja, jag kittlar dem på magen, de "skrattar" och mesnaffsar, samtidigt som det flyger tassar åt alla håll. De har även börjat brottas lite med varandra ;)

#134 underbara namn! Här har vi fortfarande 3 odöpta. Men jag har tre namn på g, måste bara veta vilket som passar vem ;)

Satmaran
0

#136 Hmmm, den parfymen har jag inte tillgång till, attans också, är det därför jag inte får pussar?

Ååååååh! Jag längtar så tills mina öppnar sina små pepparkorns ögon. Måste in och kika på din sida för du har väl satt in bilder henne?

Mina tjejer är så lika varandra så jag lär väl aldrig kunna skilja dem åt. Jag är extremt kass på att känna igen folk och när min son var liten så var det ren tur att jag fick med mig rätt unge hem från dagis. De såg lika dana ut allihop inpackade, i overaller, mössor och vantar. Det var bara att stå stilla och vänta tills någon kom och kramade mig, honom tog jag med hemSkrattande.

Satmaran
0

Kunde inte låta bli att störa mitt i maten :)

Telefonkontakt
0

#138 nej vad gulligt. Ge mig en ;)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Mstar
0

oh va tjusigt!! :P  GÅr det att se vilken av dem som är herkules..? Pastelltösen.. hrm.. Min.. nåt.. *kollar namnet* Mynta!

underbar dagishistoria med! Känner igen det.. Men där jag har utbildning nu har vi två tvillingpar. alla fyra lika gamla, och liknande kläder. 4 tjejer. rosa kläder.. *suck*

Norrskenets
0

Naw va sött=D

Längtar också tills mina godingar öppnar ögonen=)

Satmaran
0

#140 Ser ut som det är tjockisen som Mynta trampar på.

#139 ha,ha du vill visst ha ALLA valpar, stoppa fickorna fulla och bara vältra dig i valpgos :)

#141 Imorgon fyller alla våra valpisar 3 veckor, så nu är det inte långt kvar ;)

Telefonkontakt
0

#142 jag snor en valp av varje uppfödare :D:D

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Satmaran
0

Har precis bjudit alla valparna på supé och se där… nu kände de igen doften från igår, så nu var ersättningen plötsligt något bekant och väldigt delikat. Alla 6 sörplade i sig så det stänkte om kladdiga små nosar. Smaskigt!!!!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.