Skurmedel
Vi illerägare är nog bland de kategorier människor som är mer förstogen med att torka golv. Det är ju varje dag i princip som papper o medel åker fram här iaf, av någon anledning är det lättare att missa lådan om jag inte är hemma?!
Vad använder ni er av för medel? kanske en underlig fråga att ställa, men man kanske kan få något bra tips =) Direkt jag käner doften av ajax, även om jag är borta, så tänker jag på blöta högar av osande bajs.. *huvva*
Här torkar jag bort de värsta med papper, sprayar ajax och torkar rent.
Paulina

sarae har fått tag i något super medel som visst ska vara helt kanon.
jag använder speedball och franska "klorintabletter" ..rena rama dundermedlet, kan inte leva utan det!

Jag kör med Mr muscle för badrum. Luktar fräscht efteråt. Ellie är så pass duktig att hon sätter sig i badrummet. Men att pricka lådan vill hon inte :S Skapligt kul varje gång man ska duscha och det ligger 2 kringlor vid fötterna.
# 2 De där klortabletterna, kan man ha det på alla underlag? Ex parkett, i badkaret osv?
Sara

jag änvänder piss off / bang (super medel) / vanligt skur medel citron
men dom där bollarna skulle jag vilja veta vart dom finns speedball och det andra och franska "klorintabletter

Här prickar vi nästan jämt. är han sur sätter han sig framför en dörr.. Skulle det hända är det papper och diskmedel bara.
#4 nja, kan och kan. Jag gör det, och mitt golv har inte blivit mer förstört än innan. Men det är kasnke inget man skall göra om man är jätte rädd om sin parkett. jag vet inte om det blir förstört av det på ett senare stadie. själv har jag det som sagt överallt
#7 men hur funkar de? Menar, slänger du dit en tablett o allt fixar sig eller.. *en bara förtrogen med flytande medel =)*
Paulina
#8 jag har en till 2 tabletter i en hink med vatten, och låter det lösas upp.och har aldrig varit med om något bättre för att ta bort fläckar. Du vet såna riktigt itorkade bajsfläckar? där man tar till kniv eller liknande för att skrapa, det e bara att svepa med moppen 1-2 ggr, vänta nån minut å sen e det bara att torka bort. visserligen luktar det svagt badhus när man e klar, men hellre det!
# 5 Speedball är ett starkt rengöringsmedel på flaska som proffesionella städfirmor använder så det finns inte i vanliga affärer och tabletterna sålde Sarae på Illeryran.
Sara
#9 låter ju för bra för att vara sant.. Vissa fläckar har ju inte gått bort, även efter kniv o vanligt klorin så mycket man vågar ha innan golvet bleks..
Synd bara att "vanligt folk" inte kan få tag i de så enkelt då, skulle ju vara super att kunna inhandla när man ändå köper mjölk =)
Paulina
#11 jo det är ju det. Troligen är den här klorinen inte tillåten i sverige, det e därför den funkar så bra :P jag har nog nån burk eller två kvar till salu, men jag skall försöka få hem fler framöver
# 12 Hur säljs de i Frankrike när det är så starka medel?
Finns de i affärerna eller är det bara specialbutiker som har de, ungefär som med speedballen?
Sara
#13 de säljs i de flesta mataffärer. de har helt andra regler där, och miljön ör väl inte samma prio som i sverige-. de finns inget roligare än att kolla städavdelningen i frankrike. Hur mycket super medel som helst
Kan du inte åka dit i tullen då? =P
Paulina
#15 haha det är inte knark det handlar om. det e ok att användas men mataffärer m.m får inte sälja det, då det är starkare än de produkterna som får säljas där. Däremot säljs lika starka produkter, eller starkare i städbutiker, precis som speedball (som oxå är för starkt för vanliga butiker)

#13 javell är helt lagligt ifrankrike om man säger så och går att hitta i de felsta välsorterade affärer, jag kan rekomendera dessa starkt! dock borde det komma med en liten varningstext eftersom jag bara andvänder javell här hemma har jag börjat tycka att de svenska medlen inte hjälper alls =P Det enda man ska tänka på är att man bör ta och moppa med lite vanligt vatten efteråt. Det är inte direkt olagligt att inneha i sverige, bara det att mataffärerna och så inte får sälja det eftersom det är en så pass sark produkt. Nu vet jag inte riktigt hur dessa tabletter som sarae funkar då jag kör på flytande javel, men skulle tro att tabletterna är bra mycket enklare att dosera med =)
Frankrike är ju lite annorlunda mot sverige, javell så som starksprit köper man i den vanliga mat affären =P lite små kul när man var där första gången och köpte en flaska jack daniels, tomater och javell =) snacka om blanding..hehe
ja du här e det diskmedel å vatten samt lite citron…. om man inte vill att dom ska göra på samma ställe igen…. sätt lite chili pulver i…. då får de e n stark doft från stället,.