Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 438 ggr
parranassen
0

vanligt?

är det väldigt vanligt att omplaceringsillrar är bitiga?.. bara undra

sarae
0

det beror på. Många illrar omplaceras just av den anledningen: att de är bititga. Medans andra omplaceras av helt andra skäl. Mycket beror på hur illern haft det i sitt tidigare hem, hur de uppfostrats, om de uppostrats, och varför de omplaceras. Av mina 5 omplaceringar kan enbart en betraktas som bitig, och det är bara för att han är så nyfiken, lider av adhd och inte kan kontrolera sig ;)

Sara
0

Många illrar testar sina nya ägare genom att bita dem. Så även en omplaceringsiller som var bitfri i sitt gamla hem kan bitas i det nya till att börja med. Då gäller det att sätta gränser direkt och hålla dem.

Sara

Aviendha
0

Jag håller med ovanstående. De är väl som illrar i allmänhet, om det inte är så att de farit illa, då kan ju tilltron till folk vara lite kass.

Ceciliaolucifer
0

Om du står i valet och kvalet över att välja mellan omplacering eller valp så har en armånga fördelar. Man vet oftast vad man får och en omplacering kan bitas lika mkt som en valp. Men har förhoppningsvis andra grunder med sig såsom lådträning och respekt i allmänhet för människor. Sen precis som alla andra har skrivit så testar alla illrar, det handlar om rang och det är fullt naturligt.

Fördelen med omplacering är att du vet om den går ihop med andra djur och sjukdomshistorik osv. :)

Eller jag kanske är ute och cyklar? :)

Sara
0

Jag tar gärna omplaceringar istället för valpar för att mitt hjärta gråter för de illrar som behöver flytta och vissa får flytta en hel del.

En annan fördel med att ta hand om en omplacering är att de oftast är kastrerade, vaccinerade osv.

Sara