Thyra
japp då kan jag berätta att kastreringen av Thyra gick kanon.
lämnade in henne som det var bestämt kl 08:00 och Vetten ville kolla hjärtljud och jag tänkte att Thyra går ju aldrig självmant ut ur buren då det gjorde ont sist hos vetten men vetten bara pratade med henne så kom hon ut helt själv=)
och hjärtat och hennes hälsa var kanon och sedan vägde vi henne och exakt 800gram.
sen fick jag lämna god tösen där men var absolute inte nervös då jag inte kan känna mig mer säker än med denna vett.
svi hade bestämt att jag skulle hämta henne precis innan dom stängde så jag visste att hon hade vaknat till riktigt och mådde bra.
och klockan 16:00 hämtade jag henne och hon va så pussig på mig vill jag lova men även på vetten skulle hon pussa i massor=)
allt hade gått superbra och Thyra var den första iller hona hon sett vaknat till så snabbt efter kastrering. dom hade satt ett plåster över såret och sedan satt på en kroppsstrumpa men så fort thyra vaknade hade detta flygit av sedan hade hon busat gärnet med personalen som gosat och hälsat på henne. Så jag var helt inställd på att få hem en iller som va trött och skulle frysa efter detta men där hade jag fel. Hon är inte nå blå efter detta heller på magen direkt och detta var ju ifredags och ännu ser det kanon fint ut=)
fick istället hem en tös som sprang omkring som en tok här hemma på kvällen och busade. och jag kände att jag kan inte sitta och blå hålla henne så istället busade jag lite med henne med att kasta bollar med mera men såg till att hon inte hoppade och klättrade på olika saker. så nu väntas det på att det ska läka riktigt så hon får träffa sin go gubbe igen för miilo vill ha tillbaka sin kärlek ju.
OCH till er som fått för sig att jag kastrerade Thyra för att dölja att hon blivigt parad och alla liknande saker som det gått rykten om i mail mellan personer på detta forumet så är det precis som jag sa.
INGA valpar fanns i hennes mage. kanske ni kan sluta snacka skit nu.
många kramar från mig och tok tösa.

Skönt att det gick så bra :) det är trots allt en operation. Illrar har en förmåga att vara väldigt starka när det kommer till operationer. Tänk hur mkt dem öppnar upp en hona med tanke på hennes strl så snittar dem rätt mkt. När jag själv blev opererad så tog det ett bra tag innan jag tjoade och hoppade ;) över 2 veckor iallfall!

#1 hehe japp detta såg jag direkt första dagen i november då jag fick hem thyra att hennes tuttar syns super väl=P
#2 japp så klart var jag ju orolig över själva operationen och sövningen men inte en enda annan vett har mitt förtroende som denn har. ja thyra är ju super liten så det är nästan som om dom skure upp henne från hakan och hela vägen =( hehe men här är det full fart på tösen. Hon kanske är en stål iller och verkligen sådan tuff liten bitch så hon inte vill visa att det är ömt=)

Skönt att det gick bra för tösen

Vad skönt att det gick bra =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

#6 japp nu väntar vi på att det ska läka så vi kan släppa ihop dom igen=)