Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 647 ggr
tozen07
0

katter och illrar??

någon som vet om det går att sätta ihop katt och iller????

fridaas
0

Allt beror ju på individen, men här inne finns det många medlemmar som har katt och iller om inte jag missminner mig, så omöjligt är det ju inte..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

red-devil86
0

min ena iller älskar katter, speciellt kattungar, hon gosar med dom och tar hand om dom som bebisar, min andra iller däremot, han hatar katter….. och allt annat med päls också för den delen, han tycker däremot om barn istället! det är bara att pröva.

Qviq
0

När jag skaffade göran hade min pojkvän en kattunge och de kom jättebra överens. Synd att de var tvungena att skiljas.

Min mamma har två katter i de äldre åren. Hennes katt svea är livrädd när jag och illrana kommer upp och det har hänt att hon vägrat komma in flera dagar efter att vi varit där medans hennes katt stollen tycker det är jätteintressanta och ibland är han så på att till och med illrana tycker han är jobbig. Så det är så fruktansvärt olika

"Chaos is a friend of mine."

Robinsnel
0

den enda gången jag testat iller och katt var det woodo och en kattunge. Det gick så illa så han högg katten rätt i tassen och vägrade släppa, slet nästan kattens ben ur led, och tassen var totalt piercad så hon fick äta antibiotika så det inte skulle bli infekterat…

Stinko
0

Jag har katt och iller. Katten har jag haft längst, så det är han som bestämmer. Illern visar för det mesta respekt för katten, trots att hon (illern) kan jävlas lite någon gång ibland och bita lite :)
Har gått rätt bra från första början, då var det bara lite gruff ett tag, nu är dom väl bra vänner. Leker å har sig… :)

du kan ju pröva? :)

Luckystar
0

Mina två katter går inte ihop med min iller… välidigt tråkigt tycker jag :/

Ceciliaolucifer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter är för vassa och skulle se mina killar som bytesdjur ;)

MimmieM
0

Jag passade en katt under en månads tid tillsammans med 4 illrar. Det slutade med att katten trodde att hon var en iller och brottades med 2 kg Nike på golvet :)

Så här fungerade det bra

Carpe Diem

Zaria81
0

Här har det funkat bra. Först träffade katten Greta,det gick bra förutom att Greta ville nypas lite,men katten gick bara iväg.

Mimmi var väldigt på katten när hon kom som valp men nu är det superkompisar och busar massor istället.

Malte var lite rädd för katten i början men har blivit riktigt tuff sista tiden..så de hjar lekt lite väl hårdhänt har jag tyckt.

Så här har det fungerat jättebra. ÄÄr viktigt för båda parter att de har någonstans att komma undan på i början ifall att.

Zaria81
0

#8 Haha så har det funkat här med, Min katt på sju år tror också han är iller,kryper under mattor och beter sig illeraktigt och har vid sju år års ålder gått från slapp till en kille med ordentliga lyckokänslor över att ha en kompis.

MimmieM
0

Zara är det inte du som är hon :)

Carpe Diem

Zaria81
0

11# Jo det är jag det Cool

skrollan
0

kolla mina bilder på mitt fotoalbum så ser du att katt och iller går super ihop! Har även fler bilder :) Men slutade med här hemma med bara en katt och en iller i början att katten tordde hon var en iller. Tills hon blev utekatt och fick träffa andra katter.

på bilden leker dem.

skrollan
0

här är dem helt slut och somnat ihop

skrollan
0

lita på mig, jag har ett hårt tag om dig. INgens ska göra så hör igen mot dig! (Skrollan är nykastrerad och Schess tycker synd om henne)