Kotetsu 8 veckor
Ännu en vecka har gått sedan jag lade en tråd. Och nu har alltså Tets fyllt 8 veckor, det firades idag med en bit fläskfilé… som tydligen inte föll herr'n i smaken :)
Mamma Stella uppskattade köttet mer än sin kräsna son, i alla fall när hon fick äta det ur handen på mig. När mamma bjöd så var hon inte intresserad…
Kvällens vikt och veckans uppdateringar kommer mamma att få sköta, då jag blir borta från ikväll till nästa fredag :)
Kramar Carola & Kotetsu

Ohh, ska du resa bort? Hmm, kommer du i närheten av en annan så man får ett besök eller?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jaha, då har jag fått uppdraget att hålla er uppdaterade om Tets. Får väl försöka komma ihåg det. :-) Bilden är på mamma Stella.
Dagens vikt blev 584 gram och Tets pussade matte farväl, innan hon åkte iväg till jordgubbarna.
Fick mig en låda gubbar, av den som hämtade henne, så vad jag gör en stund framöver kan ni räkna ut. :)
Ha det gott. Ammi och Tets
Då var det dags för dagens vikt…604 gram.
Grabben håller på att byta ut valptänderna, ser jätteroligt ut med en massa "extra" tänder i munnen. Att det kliar märker man inte mycket av, han är puss-tokig. Tvättade mig ordentligt runt munnen efter vägningen, ändå hade jag precis innan satt i mig en kopp kaffe.
Tets fortsätter att kliva på uppåt i vikt. denna gång med 24 gram, upp till 628 gram.
Vilken snygging han är 
Fler bilder tack 
#5 Ska försöka fixa några bilder till imorgon. Pussa pälsarna dina och ha det bra på holmen! Han är ett riktigt charmtroll och busbrö. :-)
Grabben har tagit lite större kliv de senaste dagarna…674 gram stannade vågen på idag. 24 gram mer än igår.
Hälsningar Ammi och Tets
…Så idag fick Stella följa med och hälsa på (trodde jag) hos gänget i stallet. Hon gick runt och "berättade" glatt kuttrande att NU har en drottning kommit, alla utom Admiralen accepterade hennes attityd. Admiralen markerade mot henne, men hon kuttrade bara lite extra och gick därifrån. När jag skulle gå upp, hade hon gått och lagt sig med dom andra och något intresse för att bry sig om mig, när jag varit ner senare har hon inte heller visat. :-)
Idag blir Kotetsu 9 veckor. Tyvärr är matte Carola inte hemma. Hon kommer imorgon och då blir det även en ny tråd för grabben. Vikten idag visade en liten ökning, endast 4 gram.
Vågen stannade på 698 gram…jag som trott att han skulle ha passerat 700 idag. Men han håller väl igen, så matte får glädjen att rapportera om det 100-strecket.

Ohh, han är stora grabben nu. ;-)
Och snart får han hem flickvännen.
Ser fram emot i morgon, nedräkningen har börjat Ammi;-)
Audiatur et altera pars

#16 Flickvännen? Mja, vet itneriktigt om jag håller med om det… de är trots allt halvssyskon :) Men lekkompisar kan man vara…
Ska skriva en ny tråd nu och då får ni veta vad min drömgrabb vägde ikväll.

#17: haha, glömde det. Självklart är det inte en flickvän han väntar på i den bemärkelsen men en vän i alla fall och hon är ju en flicka. hihi
Audiatur et altera pars