Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 297 ggr
Grisknorr
0

Kaninungar!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Leah fick bebisar igår!!!!! Så spännande! Har inte vågat titta hur många det är än eftersom hon varit så aggressiv på sista tiden, vilket kaniner blir när dom ska ha ungar (oftast), och dom kan bita ihjäl dom. Vill inte stressa henne i onödan =) Har sett 2 säkert, tror jag sett 3 iaf. Får se om det är fler där under och hoppas att alla klarar sig. SKA BLI SÅ SPÄNNANDE!

På bilden är det Pappan Molle som är den stora gråblå kaninen, och sötisen Leah bakom

Grisknorr
0

Här är Leah igen, när hon själv är en unge =) Leah har förresten växt om Molle i storlek så nu är det hon som är den stora niinen, till skillnad från bilden där uppe.

Thaijna
0

Vilka söta kaniner! ^^ Har själv haft kanin :) Hehe, tycker det är lite komiskt, båda heter Tina och min iller heter Lea ;P

Madde
0

Grattis till kaninungarna Grisknorr. =) Fina bilder du hade. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mandysan
0

Grattis till ungarna!:D Du måste berätta mer sen.. Är föräldrarna möjligtvis vädurar? Fina var dom iaf!=)

Grisknorr
0

Ja, Leah är dvärgvädur och Molle borde också vara det, men det kan han inte vara! Eller jo det är han, men inte till 100%. Han har för korta öron så liite hermelin har han nog i sig den sötingen =)

Tack så mycket allihopa =)

#2: Hahah jo det är lite komiskt. Kanske är något med Tinor och Leaor, vem vet ;)

Grisknorr
0

Molle chillar på kudden…

(och han kissade alltid i sängen. fattar inte varför, han är så duktig annars. är nog nånting med hur mysigt och skönt det är i sängen. hehe, vad vet jag)

Grisknorr
0

Leah älsklingen ligger och vilar i toaletten, hehe.

(också när hon var bebis)

Faxlin
0

GRATTIS till bebisarna;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grisknorr
0

#8: Tack åsa =) Ska lägga upp ett nytt kort på sötingarna, taget i förrgår. Alltså dagen innan bebisarna kom, men vi märkte aldrig att hon blev speciellt tjock..

Faxlin
0

Måste bara få säga att det var den häftigaste teckning och färg jag någonsin sett på en kanin någon gång.

Audiatur et altera pars

Grisknorr
0

#10: Jag antar att du menar på Leah, så hon tackar och bockar =) Hon är min lilla ögonsten, hoppas ungarna klarar sig och blir lika vackra som sin mor och far

Grisknorr
0

BEBISAR

Grisknorr
0

bebisar..

Madde
0

#12: Oj vad små och söta bebisarna är. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Grisknorr
0

en mörk bebis.. Magen var ljus =)

Grisknorr
0

Och så en till bebis.. sen tog batterierna slut! =( Och det blev inga bra bilder, så ledsen. Och vi såg bara 4 kaniner men på kortet verkar det vara 5? Man får se.. Hoppas allt går bra med dom!!

Faxlin
0

vilka sötingar. Tillåter mamman att ni grejar med bebisarna nu?

Audiatur et altera pars

Grisknorr
0

Heh jag vet inte riktigt =) Hon fick inte vara där när vi tog upp dom, och tog lite bajs i mina händer för att det itne skulle lukta som jag utan bara som dom. Inte för att dom luktar bajs, men ni förstår =) Hoppas hon inte blir arg nu bara.. hihi. Men vi vågade inte stå och pilla där så länge, jag och min syster

trollet85
0

Mina kaniner bryr sej aldrig om att ja håller på me ungarna. ja "kräver" att kunna pocka med dom för att se att alla lever o hinna plocka bort dom som dör, mamman brukar äta upp dom som dör under tiden. oftast plockar ja bara runt i den översta pälsen o blåder lite på dom så ja ser att dom rör på sej.

Grisknorr
0

#19: Jo, det gjorde jag också när Leah var med. Plockade bort pälsen och såg hur dom rörde på sig. Så söta =) Men jag rörde dom inte och tog inte upp dom förän hon var ute ur buren

Grisknorr
0

Nu har kaninungarna fått komma in och till och med vägda! Har bara en supergammal våg, sån där man drar med en "sten" och sådär, ni vet, så vikten blev väl inte direkt exakt. Vet inte riktigt heller hur mycket en unge ska väga? Dessa vägde mellan 70-75g och de är födda i tisdags. Någon som vet?

Först ut, en riktig sötnos!! Mamma upp i dagen ;)

Grisknorr
0

Sedan en liten svarting. Om ni tittar på mamman och pappan kan man ju undra vart den fick sin mörka färg ifrån =) hihi

Grisknorr
0

Och sen en som är pappa upp i dagen, på ryggen i alla fall. Men man vet inte exakta pälsfärgen än eller? Dom har ju knappt fjun =) Men man ser ju .. Allas magar var ljusa!

Grisknorr
0

Kaninhög =) 5 stycken vackra, välskapta ungar

Grisknorr
0

En till på den mörkaste. Kolla öronen! Vad söt.. Den gömmer sig för kameran ;)

Grisknorr
0

åååh vill lixom visa att allas magar verkligen var ljusa.. Det var så charmigt =) Fick ingen bra bild men hoppas att man ser att även de mörka kaninernas magar blev ljusa!

Som ni ser blev det 2 som verkar vara mer lika mamman, 1 som verkar ha pappas färg på ryggen, och sedan 2 mörka! =)

Roxanne
0

Grattis :D

Grisknorr
0

#27: TACK!

Roxanne
0

#28 hihi luungan