Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 214 ggr
Madde
0

Busiga Illrar

Tänkte berätta om när xander i fredagsnatt fick sig ett ryck och snodde en smörgås. =)

Chrille gick in i köket och gjorde ordning 2 makrillsmörgåsar. Kommer ut i hallen och vi sätter oss ner på golvet för och umgås lite med våra illrar. =)

Xander börjar då och slicka på mackrillen. Vi tänkte att det lite skadar ju inte. Helt plötsligt så ser vi hur xander försvinner med smörgåsen. Springer som en gnu. Jag skrattade så jag höll på och dö medans chrille fick tag i xander efter mycket om och men.

Gud vad vi skrattade. =) Så roligt har jag nog inte haft det på riktigt länge. =)

Nu vore det kul och höra om era illrars hyss som nyligen har hänt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Grisknorr
0

Hahahahahah =) Herrejösses, kan se det framför mig! Vilken liten j*vel ;) SÖTBOLL!

Faxlin
0

Helt underbar berättelse Madde. Jag ser honom inne i huvudet, lite som en film vet ni. När han kommer springandes i hundranittio för att hinna undan med sin macka som han ärligt stulit av husse. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#2 haha exakt som mig Åsa! hihi ser som en film här i huvvet AHAHAHAHHAHA

Thaijna
0

Haha, illrar är bra på hyss ^^

Igår när jag var ute med pappa så hade Lea klättrat ut ur inhägnaden, och jag hade inte stängt dörren till mitt rum så hon gick på upptäcktsfärd. När mamma kom hem började hon dammsuga och så, och såg helt plötsligt en mörk, vickande rumpa försvinna in under soffan. Hon fick tag på Lea och la henne i inhägnaden igen, och när jag kom hem så såg jag direkt på mammas min att Lea hade hittat på nåt hyss, haha. Hon hade tydligen försökt rymma flera ggr innan jag kom hem, men när jag kom in till mitt rum så låg Lea jättesött och såg helt oskyldig ut. "Vadå, jag har inte gjort nåt" :P

Faxlin
0

#4: Visst är de för gulliga våra små pälsar. ;-)
Och vem kan se så oskyldig ut som en iller? Ingen mer än en iller tror jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Finns det någon mer som har en busig iller hemma som gärna vill dela med sig av sin berättelse. =)

Roxanne
0

Jag kan lotsas att jag har en :D *asg*

Madde
0

#7: Låtsas kan man alltid. =)

elinn
0

Ja, vi har ju vår egna lilla busflicka här hemma. Chiquita är på allt som rör sig och allt som inte rör sig. Det senaste vi märkt är att hon är som tokig i läskmuggarna man får på tex max och mcdonalds. Det sitter ju plastlock över som hon kraffsar och biter på till hon kommer in och kan dricka läsken. Hon gör vad som helst för att komma in till läsken och flera sugrör har vi fått plocka upp från hennes gömställe under överdraget på soffan. Hon är nog väldigt busig när vi inte ser oxå, här omdagen såg jag henne med något i munnen som hon gömde på sitt vanliga ställe och när jag tittade efter såg jag att det var en hel köttbulle som var stenhård. När och var hon tagit den är och förblir en gåta =)

Roxanne
0

#8 haha ska jag börja säga vad den gjort för kul idag? :D

Grisknorr
0

#10: Hihi, jag är iaf nyfiken på vad din "iller" gjorde idag Roxanne.. =) Berätta

Faxlin
0

Jag kan berätta vad nykomlingen i skaran hittade på igår. ;-)
Vi har lånat Veronicas utebur för att ta med oss på semestern, detta för att de ska få röra på sig lite fria och så kan mina bråkstakar fjärta och slåss om rangen utomhus. ;-)
Hur som helst så bestämnde min minsting sig för att det var dax att dra iväg på egen upptäcksfärd under gårdagen. Och liten och smidig som hon är så lyckades hon ta sig under detta galler.
Pigg då hon märker att nos, huvud och sedan magen tagit sig ut i frihet tar den lilla pälsen satts allt vad hon orkar för att springa iväg.
Och så ser jag hur hon riktigt skjuter ifrån med bakbenen för att komma iväg snabbt. Allt för att knäppa matte inte ska hinna ta henne.
Så tar det tvärstopp.
Minen var obetalbar, och om ni har sett ett gummiband som lossnar så såg det ungefär ut som så när hon studsade tillbaka så den lilla baken slog in i gallret.
Min lilla pastellfärgade päls hade fastnat med svansen så hon kom ingenstans.
Minen på henne när hon vänder sig om och förnärmad tittar på sin svans som inte alls ville vara ifrihet med henne. Den var obeskrivlig. hihi
Innan hon hunnit övertyga svansen om att en tur ensam skulle vara uppfriskande kom matte och fångade in hela Crazy, gav henne en puss och släppte tillbaka henne till en mycket upprörd Bella som försökte informera sin bebis om att "mamma" Bella inte tyckte om detta.

Audiatur et altera pars

ronja
0

hihi.. ja jag kan se henne framför mig… taskigt alltså… såå nära, att det lyckades…Glad

Faxlin
0

hehe, japp och utanför i lååååång lina sprang Ambra omkring och jagade min schäferhane. Så fort Sacko lade sig ner så kom hon farande emot honom som ett yrväder. ;-)
Och han den stackarn hade fått stränga tillsägelser av matte:
- Det är mattes iller.

hehe, han är uppfostrad så att allt som är mattes är heligt. Sedan om det är  en iller eller grannens kanin spelar ingen roll. hihi
Lägger jag sedan till: -Vakta.
Då är det kört, ingen annan än jag kommer fram till föremålet eller djuret ifråga då. hihi
Så han fick ju tillbringa större delen av dagen med att rymma från henne. ;-)
Du skulle sett det. Sååå underbart.

Audiatur et altera pars

ronja
0

hehe.. ambra ville ju baara leeka….Oskyldig

Velsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi en annan hund jägare, Jameson leker gärna med henne, men inbland kan hon va lite dryg å då börjar han kraffsa på mig och titta på mig med sina rådjurs ögon, å vill komma upp i knät. Humla ligger under saker och hoppar fram när han minst anar det. Hon tar sats å springer i full gallopp, hoppar å slår imot å ramlar platt på rygg, och så gör hon samma igen. Ibland tar hon bra språng å flyger över hela hunden å hamnar på andra sidan :P Men för det mesta gosar de bara, Humla brottar ner honom på sida, kryper upp mot hans huvud, viker upp hans öron å ligger å snosar i dem. Eller så slickar hon hans kronjuveler *host, harkel*

Hemma hos en kompis finns det två katter, cornish rex, som hon älskar att jaga. Man ser ibland hur hon smyger sig på bakifrån å biter dem i rumpan, så de skriker å flyger upp på klätterställningen, haha. Och då å då ser man en katt springa i full karriär genom hallen med en glad poppande iller efter sig :P

Annat hon gör är djupdylkning i hundskålen, hon kör ner helaa huvudet å kör runt det i cirklar, ser heldumt ut :P

Faxlin
0

#16: Visst ser de bara för tokiga ut när de gör sådär i hundvattenskålen. hihi
Mina älskar att dyka ner med huvudet som några guldfiskar och bara stoja runt.

#15: Hrrmmm, harkel. Undrar om Sacko håller med dig där. hihi
Troligtvis inte.
Appropå Ambra kan jag säga att Mattias har klarat förlusten av Bonita i dag tack vare Ambra, många pussar och mycket gos har hon bjudit lill husse på. Trots att hon fick blöt päls av hans tårar.
Så visst är hon en liten ängel hon med.

Audiatur et altera pars

ronja
0

såå glad att finns där hos er!! hon är så mysig lilltösen.. va bra att mattias fann tröst hos henne..

Faxlin
0

#18: Inte hälften så glad som vi är över att hon är hos oss. Vi fick oss en riktig mysa. Fast hon är lite speciell. Hon är ju våran, och vi litar ju på henne med oss;-)

Audiatur et altera pars