Drömlivet för illrar?
Om du fick en obegränsad summa pengar för att kunna ge dem det bästa tänkbara boendet. Hur hade det sett ut?
Som sagt pengar är inget problem,vill du att dina illrar skall få ett eget slott så ok
Vad hade du ändrat? Flyttat? Skaffat rastgård? Dyrare foder? Illerkompis? Är du nöjd som det är?
Hur hade du gjort?
Själv hade jag velat bott på landet,med en rastgård till Mimmi så hon fick vara ute mer utan koppel och sele som hon inte är speciellt förtjust i. Gärna med en egen illerkompis också.

För mej hade det sett ut så att vi skulle bo på landet, Hulda skulle få springa i hela huset som är illersäkrat och anpassat för henne. det bästa fodret skulle jag ge henne, såklart skulle hon få en kompis. En rast gård med plast tunnlar nergrävda i jorden och lite klätter grejor. såklart skulle rastgården vara fylld med sågspå i ett hörn så hon kan gräva i det, hus och en massa halm skulle oxå finnas. Jag skulle ha en tjänare som plockar bajs.
och så skulle jag betala gud alla mina pengar så att det var sommar och sol året om :)
Min dröm vore att kunna först och främst skaffa mig en ny iller.. men om jag hade haft någon/några och obegränsat med pengar, så hade de fått leva enbart på BARF, få vara ute mkt.. i t.ex. en enormt stor rastgård med bohålor, rör.. men samtidigt så att det skulle spegla hur de lever i det fria.

jag bor ju på landet och håller för fullt på att spånar och bygger på rastgård/utebur. men jag har inte gått ställt för det. och även om man inte badar i pengar kan man ge ett super hem till illrarna. sedan det där med barf är bara dyrare än vad man gör det till. våga ut och fråga jägare om ni kan få slakt rester som jag gör. ut till butikerna och fråga om ni kan få produkterna det gått hål på då dom packat upp det på morgonen för det slängs iaf bara. så får jag iaf tag på min barf och det är helt gratis. och vill dom inte ge gratis kan man komma överens om en billig peng

#3 smart det där med att gå och fråga. Tyvär är inte jag så social :/

#4 nej men det är inte jag heller jag är super blyg men när man väl har frågat så e det ju klart och då känner man sig stolt att man vågat=)
Jag skulle vilja flytta ut på landet och fixa i ordning ett rum med massor av rör på väggarna, klätterställen och mysplatser både högt och lågt. Det ska finnas en "kattlucka" så illrarna kan gå in och ut som de vill i ett hägn ca 20-30 kvm på utsidan som har galler runt om och nergrävt djupt i botten. Där ska det bl a finnas en "pool" och grävställen.
Naturligtvis har de hela huset att vara i men oxå ett eget rum eftersom jag vill ha det designat och snyggt i resten av huset och då menar jag utan rör överallt. 
Sara

#6 jag funderade på att göra en rastgård som dom kan gå som dom vill men jag vågar inte detta då vi har både räv.lo och en massa varg här =( så jag gör en bur som her ut dom i varje dag istället=)
här hade det vart i en stor villa, med en våning som bara var inredd för illrarna, med rör och sovlådor på hela väggarna, självklart hade det vart helkaklat med illersäker glvbrunn och högtryckstvätt, sen skulle det finnas ett rör/gång som ledde ut till en store ute gård, så naturlig som möjligt, med sovhålor, grävmöjligheter, en liten bäck och ja, allat annat kul som illrar behöver.

Jag tror ändå mina är nöjda min sin tillvaro…det enda dom skulle få var nog en egen säng (suck för att dom ska rulla runt å leka huggorm under täcket var eviga dag)!!

#9 SJälvklart skulle jag anställa en bajs/kissplockare också :))

Jag hade köpt ett hus så jag skulle kunna ha mina illrar inne hos mig =) Fast skulle helst då köpt ett hus till min familj så de fick flytta, så jag kan bo kvar här i vårat hus där illrarna känner sig som hemma ute på gården och i skogen =) Sen tror jag att jag skulle fixa staket med något superduperstängel runt hela gården så de kan komma och gå som de ville genom kattluckan :P
golf.ifokus.se
Jag känner mig riktigt nöjd med vad jag har att erbjuda mina killar. Dem har utebur på 18 kv och dem har alla leksaker i världen. Dem är lyckliga tillsammans!
Om jag fick, så skulle jag lägga ner dem där pengarna i sjukdomsforskning. Eller önskat att man kunde köpa sig fri från sjukdomar. Det är min allra högsta önskan.
det första jag skulle ha gjort så skulle det vara att skaffa en betjänt som städar illerbajs och torkar upp efter dom
sen en stor utomhusbur:)

#10 & #13 haha, härmisar :)

#12 har du bild på den buren du kan visa?

#12 vill oxå se bild :) 
Hade jag haft riktigt gott om pengar att inreda som jag själv ville till mina illrar, då skulle jag i första hand ha flyttat till en större lägenhet eller hus så att de kunde få ett eget rum på minst 25m2 att röra sig på. Detta skulle vara inrett med små sängar och klätterställningar, samt en massa olika möss och bollar som de älskar. Jag skulle också ha lagt in massor av rör för dem att leka i samt hängmattor och ett klätterträd. Där skulle också ligga en massa med täcken på golvet som de kan rulla in sig i och mysa. Skulle då ha kastat ut mina burar och bara haft en av dem kvar till ev valpkullar under deras första 3-4 veckor i livet. Sedan skulle de också ha tillfång till iller rummet med alla leksaker och bus där inne.

Så fort jag har byggt min utebur som jag håller på att planera så är jag nöjd. Det skulle vara BARFen som fattades.

Jag är ganska nöjd med min lösning, hade bara velat att de hade det större och att de var i huset ist för stallet, jag hoppas på att kunna fixa det snart, ska flytta och hoppas på att kunnna köpa huset om ett par månader <:) Då blir det en stooor rastgård och det finns ett perfekt rum i huset för dem att bo i …..
#15 + 16 Ska leta upp!