Rör?
Jag funderar på att få tag i billiga rör åt pillrisarna ^^
jag har illermotorväg men jag vill ha den längre, det går ju att sträka ut illermotorvägen men den åker ju tillbax efter ett tag och blir kort.. Jag vill ha en på flera meter.. hälst genomskinlig så jag ser illrarna i fall dom skulle typ fastna på nått sätt eller bar för att se på kul
vart kan man få tag på sånt?
mvh Linda

har du provat att knyta fasst illermotorvägen och låta den vara riktigt utsträckt för då stannar den så sedan

jag vet att du Erika har massor av rör (= avis =) hehe vad heter sånna rör?
Nä det har jag aldrig tästat? hur länge ska man ha den utsträkt.. & hur ska jag sträcka ut den hehe ?

#2 om du tar motorvägen och sen sträcker du ut den och kbyter fasst den i bordsben eller liknande. jag tog kabel spikar i vägen och knöt sedan tråden i dom. och den får den vara så iaf en månad. för när den är utsträckt blir den 6meter lång. jag har dreneringsrör me dom är inte genomskinliga, det har många iller ägare. men det skulle vara tufft att bara ha en massa illermotorvägar då dom är genomskinliga

#3 men jag vill ha såna där dreneringsrör fast genomskinligt :)
jadu genomskilnliga dränineringsrör lär du nog få leta länget efter, tror inte sådant tillverkas. Närmsta jag har sett är beige aktigt, men inte så att man ser igenom Men svart dräneringsrör kan du köpa rät så billigt på tex. hornbach. köpte 4 meter för 100 kr, som jag sågade i 4 delar. Men sånnna rör finns ju lite överallt.
det är nog dräneringsrör som vi också har såna fall, våra ser nästan vita ut, säkert dem som sarae menar som beiga. Super bra, har ett långt på några meter som går runt hörnsoffan och två stycken korta under dubbelsängen och flera stycken som vi lindat runt käksstolarna i köket. Mycket populärt :)

Kan du inte bara nita fast röret i golvet med häftstift ;)
Carpe Diem

Jag får en bild i mitt huvud utav rör som ser ut som det är spiraller eller ringar i plasten. De är genomskinliga och böjbara. Någon som fattar vad jag menar eller är det bara en dröm:D
"Chaos is a friend of mine."

#8 Låter som en vacker dröm :)
Noop, känns inte igen här
Carpe Diem
#8 låter som Marshalls iller motorväg

Nej det är inte det ja tänker på. Menar typ sådanna rör som man har vid stuprännor fast helt vita och genomskinliga… Vart kan jag sätt sådanna:S

#11 det är derneringsrör man brukar ha där =)

Oftast kan man gå till ett bygge o fråga om man kan få lite drenerings rör i bland har man tur då kan man få ta där .
Annars går man till ett bygg varuhus där finns det att köpa dom är inte så dyra ,
Kostnaden beror lite på vart man bor och vilken bygg varuhus man går till

sen finns det många byggvaruhus och byggen som har små stumpar man kan få gratis.

okaay låter braa :) ska fara på engång

#15 lycka till =)

tack :)

Har letat i sinne efter genomskinliga, böjbara rör och personalen på affärerna bara skrattar och säger att det inte finns.. Men mina föräldrar värmer upp huset med pelletspanna, och fick över en liten bit rör från pelletskaminen som är just genomskinligt och böjbart! Det är typ som illermotorvägen, men i tjockare plast och spänstigare "stålfjäder" som håller sig utsträckt.. Så det måste gå hitta nånstans. Nästa steg är att fråga nån som säljer pelletskaminer..!
Såhär ser rörstumpen ut:

ja men då borde man ju kunna fråga efter sådanna rör på byggvaruhus som just är till pellets kaminer

#18 Det är sådanna jag menar, och då har jag sätt dem hos morsan på hennes pelletspanna… Det var ingen dröm:D
Pappa installerar ibland sådana så nu vet jag vart bilden i huvudet kommer ifrån rör:D

#20: Coolt, fråga din pappa om man kan köpa såna rör nånstans! Om de säljer dem som reservdelar eller nåt.. Han kanske har koll :)
#18 aha (I) smart!
#20 min smabos bror bor i hultsfred och har en pelletsbrännare, vet du vart dem handlar ifrån? Ska vi packa ihop varandra och våra pälsar och åka dit såna fall nästa helg;)? hehe

Min pappa hjälper sin kompis som jobbar med vvs o värme att installera dem. Kan ringa till farsan. Om jag inte minns fel heter leverantören viking pellets….:D

Pratade med farsan nyss och han sa att det var för smala rör som är till pellets men att det fanns rör på hans jobb som de har och suger upp sågspån med som är typ lika danna fast tjockare:D SÅ om ni letar efter sådanna rör kanske ni ska vända er typ till ställen som fixar svarvar och andra saker…
Så imorgon kommer det hem en stöldbeställning med rör:D
#24 oh vilken lyx!

#24: Ojdå, härligt! Hoppas rören blir bra. Då ska jag luska vidare..

Sarae jag sa ju att det fans sånna genomskinliga :9 heheh ska fixa det med
#27 visst hade du rätt! har aldrig sett sånna, men nu blev jag riktigt sugen på några sånna rör

hehehe :) jaa dom är säker billigare oxå i meter pluss att dom inte drar i hops sej som illermotorvägen gör.. det kommer nog inte gå så bra för dom som säljer motorvägar nå mer om folk får se dom hära hehe :)

som sagt måste man dra ut motorvägen när man gjort det är den 6meter helt perfekt sen att min är trasig det är ju en annan historia