balkong säkra!?
Är det nån här inne som har säkrat sin balkong till sina illrar'?
så skulle jag vara tacksam till en beskrivning elller bild :)
Mvh LiindaLarsson
Vi ska se till att vår blir säker nu. De ska bygga om den. Och då kommer de tex ha glas istället för galler längst till vänster på räcket. Så illrarna inte kommer igenom där. Sen ska vi lägga trall på golvet så att glipan mellan räcket och golvet försvinner. Sen får man ju ha koll så de inte hoppar upp på möblerna och över kanten.
Min var illersäker redan från början då den är inglasad, och det finns inga hål så att de kan komma in till grannarna. Men jag vet att många använder typ voljärnät och fäster upp på ballkonger, detta så att de inte kan trilla ner. Sen lägger man en lagom bred bräda i hålet som alltid finns på golvet för att ev vatten ska kunna åka ut igen. Har tyvärr ingen bild på hur jag menar, men jag hoppas du förstår ändå.

hyr /köpes lägnhet eller har ni hus?
jag lägger trall för att vattnet ska kunna rinna ut :) vi har bostadsrätt.

Vi har en inglasad balkong och en öppen balkong. Den inglasade var redan illersäkrad då det var glasväggar överallt. Den ööpna delen har ett mellanrum mellan golvet och räcket- där har min duktiga mamma mönstersågat träplankor så att dom passar in perfekt. Lite mellanrum är det fortfarande, så vattnet ska kunna rinna igenom!

man kan inte ha galler eller liknande hos mig för att Stacy kan klättra i allt från galler till allt annat :(

#5 Tål att nämnas är väl att vårat balkongräcke är heltäckande :) Och inte med springor i.
Här kommer våran ballkong, hyresrätt.
Både illersäkrat runt hela väggen in till grannarna, för att på sommaren så ställer jag ut illrarnas bur mot den vägen, och skrollan som är en sådan klätterapa klättrade upp på buren och skulle ta sig över vid glipan mellan husväggen och väggen till grannarna.
Sedan det fula med planket rakt ut i luften, det är för Schess-säkrat. För att om dte syns så har hon en "stege" att gå ner för, och hon tyckte också grannarna var intressanta så vi fick bygga på mera eftersm hon hoppade över till dem och kunde inte komma tillbaka.
andra delen av ballkongen. Någon som har förslag på att illersäkra denna? Jag flyttade bordet och stolarna så dem inte stod mot räcket utan husväggen, men det spelade ingen roll. Såg precis skrollan när hon hoppade från bordet till räcket och hängde med tassarna. Och den synen vill jag aldrig mer ha! så inga djur på ballkogen utan uppsyn eller ens saker på den över huvud taget!

tänkte kan det finnas nå plast aktigt som tex plexiglas

Plexiglas i olika storlekar och så finns juh på Bauhaus. Jag och sambon går också och funderar på hur vi ska kunna illersäkra balkongen…vi var inne på tankar om att ha plexi på kanterna mot grannarna… sen ha trall på golvet

på våran lilla altan del blir det nog plexi och grind men sedan kommer ju illrarna ha sin egna utebur

Min nya lägenhet är balkongen inglasad och det finns inga hål så där kommer det att vara fritt fram för dem att vara sen när jag och alla 11illrar flyttar hehe ;D

11? haha just ja babysarna :)

hehe;)

Jag hade uteplats som jag säkrade med plexiglas.