Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 608 ggr
Theres
0

OT MSN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MSN funkar inte (har senaste versionen)… Det går alltså inte att logga in, för då kommer det bara upp en irriterande ruta (se bild).

Är det någon mer det är så för, eller är det bara mig?

Det har varit så hela dagen (samt igår vid olika tillfällen) och det gäller inte bara min adress då, utan alla som försöker logga in. Jag har laddat ner MSN igen, men det fortsätter att krångla + att jag har startat om datorn ett flertal gånger.

Messenger funkar ju iallafall, men det är ju trist för där man kan inte ha visningsbild osv…

golf.ifokus.se

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

+ att om jag loggar in på Messenger så kommer det upp 357 stycken som har addat mig, och de går inte att blocka fast jag redan har accepterat/blockat dem när jag har varit inne på vanliga MSN… Skrikandes

golf.ifokus.se

mjioo
0

tycker att det alltid är krångel med msn så jag har gett upp och använder miranda ist :)

testat att trycka på felsök och sen när den sökt kickar man på reparera. det brukade funka för mig när det krånglade..

Stinko
0

Man blir så less på msn… Varför slänger man bara inte ut datorn genom fönstret? -_-

Hoppas du lyckas få det till att fungera, det är ju otroligt jobbigt då det blir sådär! :/

#2: Miranda? Aldrig hört talas om det, vad har dom för hemsida? Hade varit kul att kolla

mjioo
0

#3 miranda är ett lite mindre program(tar jättelite plats) och inget för de som vill kunna se smileysar eller kunna spela och såntdär. men visningsbild kan man ha, man kan logga in på massa olika grejer genom det och man anpassar helt efter hur man själv vill ha det. såkallade "hot-keys" är något jag uppskattar också :) (snabbknappar) miranda är dock lite klurigt att komma igång med det om man inte kan engelska men sen är det super!

http://www.miranda-im.org/ 

de som gillar alla msn:s funktioner kan ju ha miranda som extraprogram om msn krånglar^^ 

bra att veta är ju att det inte funkar på mac..

starliner
0

Jag lyckas inte ens att ladda ner MSN. Kommer halvvägs och sen är det stopp. Har försökt rensa hårddisken för att få mer utrymme men det hjälper inte.

Johnny

mjioo
0

man kan också använda http://ebuddy.net/ om man vill, där kan man ha visningsbild och smileys men då laddar man inte ner någonting, som webbmessenger

Stinko
0

#4; Jag skall kolla in det. Det lät rätt bra.. tycker msn är så stökigt med massa hundra funktioner man inte ens använder sig av! Man borde ju iaf få anpassa själv vad som skall synas osv så man slipper det man inte vill hålla på med..
Aja, ska ta och ladda ner och utforska det där programet iaf!

mjioo
0

#7 gör så men bli inte besviken över att det är ett så enkelt program(diskret, till för chatt och skicka filer) hehe :D det blev jag nämligen men oj vad det är uppskattat nu!

Stinko
0

#8: Jag fixade det och blev väldigt nöjd… tills jag upptäckte att det inte gick att använda sin webcam med programet. :(
Men tror jag läste att dom kanske ska fixa det eller nåt.. Så jag behåller detta ändå och väntar.. behåller vanliga msn också om någon nödvändigtvis hade velat cama! ;P

Theres
0

MSN funkar inte idag heller! Skrikandes

golf.ifokus.se

Xannadu
0

jag har då aldrig problem med msn.. mer än att det går ner i bland men det kommer i gång lika fort igen.

Avinstalera msn o instalera om den ingen.. o ta inte den nyaste ännu.. kan alltid vara strul med nya uppdateringar i början

Hayley
0

hmm nu vet jag inte direkt hur det funkar på pc..MEN…har ni prövat Adium? det är samma som msn fast utan krångel =P tar ett tag o lära sig men det funkar. Det körde jag på innan jag hittade AMSN (har ju mac här). =)

DG
0

Adium tyckte jag var värdelös, den loggade ut hela tiden. Samma sak med Amsn.
Kör vanlig MSN för Mac och den funkar jättebra, enda tråkiga är ju att webcam ínte funkar men jag använder inte det iaf.

Hayley
0

hmm adium har aldrig krånglat för mig :S men däremot så krånglade MSN för Mac heeela tiden..hihi..skumt det där.. men på AMSN så funkar kameran =)

Theres
0

Jahopp… då har man varit utan msn i 10 dagar (eller jag har använt Windows Messenger…)
Har laddat ner Windows Live Messenger, men det har inte funkat, fast jag har tagit bort det gamla från datorn och installerat om det.

Idag fick jag nog, så jag tänkte nästan ladda ner MSN 7.5… men sedan kom jag över Windows Live Messenger på någon mysko sida (och det funkar!) Har inte gått att få tag i den på msn.se för där har de bara den nyaste versionen som verkligen inte vill bosätta sig i min dator. Den varsionen jag har nu är dock inte lika hi tech som den jag hade när det slutade fungera… men det är ju ändå den näst nyaste eller näst näst nyaste versionen =)… Och allt är på engelska, haha.

golf.ifokus.se