Sommarbur
Jag har satt fast nät i botten på vår utebur.. ett grönt nät (tror det är plastbeläggning på) med lite mindre rutor än hönsnät och det funkar bra.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

det ser ut att vara lite för stort mellan gallren…jag har en iller valphage, liknar den ovan lite, men är gjord för iller. sen har jag även en speciell matta att ha under, samt sätta ovanpå som tak. men är de ute tycker jag de skall få gräva lite, så jag har dem under uppsikt.
Tänk även på att en iller mycket väl kan klättra ur en sådan bur även om du har nät på toppen. Samt att ja nog tror som du att dom kommer kunna ta sig igenom springorna om dom vill..
Jag har illerhagar till mina dom är inte lika lätta att klättra/hoppa ur men jag skulle aldrig våga lämna mina oövervakade i en sådan hage. Har varit med om en iller som klättrade ur en sådan trots att det satt en liknande "lock" på hagen. jag har iaf köpt mina illerhagar på www.klarsferrets.se tycker dom är jättebra men som sagt skulle inte våga lämna dom ensamma..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Stacy kan krypa igenom springorna på det där gallret så jag rekomenderar det inte illrarna kan ta sej ut

Det är lika brett mellan gallret på denna bur som det är på min transportbur och den har dem inte lyckas komma ut ur. Mina tjockisar väger ju över 2 kg så de är svårt för dem… Sen kommer ja ju inte lämna dem utan att se till dem. Men ett nät undertill kan nog funka:D
"Chaos is a friend of mine."
ett till back med detta galler är att det är lite lägre galler vid varje sektion vilket gör att de lättare kan trycka sig under. Är du inte orolig för att de ska klämma sig ut upptill (finns väl inget passande nät om man sätter ihop 2 hagar??) så skulle jag göra hål i backen för varje del som går lite lägre, sen sätter du fast gallret i backen med tältpinnar. Det underlättar, men om inte gräset är helt plant finns det ändå stor risk för rymning…
Sajtvärd på Iller.ifokus