Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 423 ggr
Stotte
0

Bad av iller

Hejsan.

Ellie fick sitt premiär bad precis och det blev en hel del brottning i handfatet. Men det gick vägen =) Men däremot så luktar hon sur disktrasa nu? Någon annan som vart med om detta?

Trissan
0

andvänder du ngt shampo? det brukar isf gå över efter nga dagar.

Stotte
0

Jag har använt schampo specifikt för illrar.

Trissan
0

okey, när jag badade min tjej luktade hon oxå lite skummt, mest bara nytvättad iller. men jag tror att det ska gå över efter ngn dag.

Ingen annan som vet vad det kan vara?

Stotte
0

Nu när jag verkligen luktar på henne så luktar det som en blandning mellan sur disktrasa samt askopp typ.. Svårt att beskriva. Men är det verkligen sådant att hon ska lukta så efter? Förvånad

sarae
0

låter som att hon kasnke skunkade sig under badet, och att det är den doften du känner…

men blöt iller luktar bara nämnvärt bättre än blöt hund vanligvis ;) däreot brukar de lukta hallon efter att de trokat sig av schampoot

Illercafe
0

Är det illern från Sjöbo? Och har du hämtat henne nyligen? Enligt min erfarenhet så har dessa illrar en annan doft som sitter i själva iller, doften försvinner efter ett tag och jag misstänker att det har med fodret att göra.

Mvh
Liselott

LiindaLarsson
0

jag badar mina illrar med baby bad shampoo dom luktar sååå gott

Trissan
0

jag måste säga att jag älskar doften av nybadad iller Oskyldig

[det luktar dock inte sur disktrasa]

Stotte
0

Hon har bott hos mig i 2 veckor. Hon får ferret complete som huvud diet och det äter hon friskt av =)

sarae
0

#9 är det james beloveds ferret complete eller den andra? Den andra innehåller fisk har jag för mig vilket gör att illern ofta luktar mer i både "päls" och avföring

Stotte
0

Ja det är james.

Nu har det gått ett par timmar och nu så luktar hon som hon ska igen =)